Díky digitalizaci se KB Pojišťovna dokázala nouzovému stavu hladce přizpůsobit

Díky digitalizaci se KB Pojišťovna dokázala nouzovému stavu hladce přizpůsobit
Díky digitalizaci se KB Pojišťovna dokázala nouzovému stavu hladce přizpůsobit
16.4.2020 Tiskové zprávy

Každodenní záplava dokumentů, které putují od klientů a zase zpět k nim, desítky procesů a aktivit, jež je třeba zajistit v přísných lhůtách a předepsané kvalitě. To je naše současná každodenní realita. Ovšem i v době pandemie COVID-19 se nám daří vypořádat se s náročnými úkoly. A to především díky revoluční digitalizaci, kterou jsme odstartovali už v roce 2015.

Tenhle proces nám mimo jiné umožnil přejít na bezpapírový režim, díky němuž jsme mohli začít bez problémů pracovat z domova. To by bez dlouhodobého systematického rozvoje digitálního zpracování nebylo v žádném případě možné. Flexibilita a připravenost našeho provozu a klientského servisu se opírá v zásadě o čtyři pilíře:

  • Plně digitální oběh dokumentů a řízení workflow v systému DMS,
  • zajištění odchozích klientských tisků vzdáleně s tím, že samotný fyzický tisk a odeslání již není v režii pojišťovny, ale externího dodavatele,
  • rozvinutý systém monitoringu a analytických služeb, pomocí kterého lze detailně sledovat a řídit průběh zpracování na jednotlivých provozních odděleních,
  • telefonii, která jsme pro aktuální potřeby mohli zcela přesměrovat se zachováním nahrávání hovorů.

Mohlo by vás zajímat: Koronavirus a pojištění. Čekat lze zdražení i omezení krytí rizik


Klient změnu nepozná

„Většina našich pracovníků provozu a všichni referenti klientského servisu v tuto chvíli pracují z domova. Změnu jsme byli schopni zajistit velmi rychle a bez výrazných komplikací,“ pochvalují si Jiří Novotný, šéf provozního odboru, a Kamila Menšíková, ředitelka klientského servisu. Naše IT a partnerská firma byli schopni se velmi rychle postarat o dostatečné množství notebooků, mobilních telefonů a uzpůsobení IT infrastruktury. Za to jim patří díky.

Přes tento masivní přechod na práci z domova funguje provoz i klientský servis tak, že klient prakticky nepozná změnu, nemluvě o zhoršení služeb. Přitom pokud by neexistovalo kterékoliv ze zmíněných řešení, práce z domova by byla zcela vyloučená. Je tedy zřejmé, že dlouhodobá strategie založená na agilních realizacích se nám opravdu vyplatila.

V každém případě si jsme vědomi, že aktuální situace může přinést řadu dalších, neočekávaných problémů. Proto zůstáváme i nadále ostražití.

Martin Kalivoda
KB Pojišťovna[1], Klientský servis a provoz


[1] KB Pojišťovnou se rozumí Komerční pojišťovna, a.s.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS