Poslední klienti zkrachovalé CK SUNFLOWER TOUR jsou díky Slavia pojišťovně v ČR


			Poslední klienti zkrachovalé CK SUNFLOWER TOUR jsou díky Slavia pojišťovně v ČR

Koncem minulého týdne se z Egypta vrátili poslední klienti cestovní kanceláře SUNFLOWER TOUR, jejichž ubytování a návrat z dovolené zajišťovala Slavia pojišťovna. Když cestovní kancelář ve druhé polovině srpna oznámila, že se dostala do platební neschopnosti, nechala v cizině devadesát lidí, většinou ze Slovenska. Slavia se o všechny postarala, takže svůj pobyt u moře dokončili podle plánu a zpět se díky pojišťovně vrátili původně naplánovanými lety.

„Domů jsme se dostali bez problémů a všechno bylo v pořádku,“ potvrdil pan Norbert ze slovenské Handlové. O problémech cestovky se dozvěděl z internetu. Na dramatické novinky, které vzápětí vystřídalo ujištění, že klienti nezůstanou v Africe na ulici a nemusejí si dělat starosti ani s návratem domů, vzpomíná také paní Patricie z Bytče. Podobnou situaci už jednou zažila na vlastní kůži. V roce 2017 totiž byla u moře s dnes už neexistující CK Azur Reizen, která také oznámila platební neschopnost v době, kdy relaxovala na plážovém lehátku.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Svoji „udržitelnost“ mají pojišťovny hlásit


Celkově se úpadek SUNFLOWER TOUR týká zhruba 300 klientů. Většinou jde o ty, kteří si zaplatili zájezd, ale už na něj neodletěli. Těm pojišťovna peníze vrátí poté, co CK vyhlásí insolvenci a poskytne jí všechny informace pro likvidaci této pojistné události.

Jedním z největších úpadků CK v naší zemi byl loňský krach cestovní kanceláře FIRO-tour. Přestože likvidaci této pojistné události cestovka svojí pasivní komunikací značně brzdila, Slavii se ji nakonec podařilo uzavřít a 6894 lidem zaplatila přes 208 milionů korun.

FIRO však nebyla jediná cestovní kancelář, která v poslední době ohlásila úpadek. Podobný osud letos zaznamenaly např. CK METAL-FRUT s více než 800 klienty, kterým Slavia zaplatila již téměř 2,7 milionu korun. Na dovolenou podle původního plánu neodjelo ani 72 turistů, kteří si zakoupili zájezdy s CK SMart GO a kterým už pojišťovna odeslala přes 1,1 milionu korun.


Mohlo by vás zajímat: Swiss Re Institute: Jaký bude vývoj světového pojišťovnictví v období 2022–2023?


Slavia pojišťovna se pro letošní rok snažila obnovit pojištění proti krachu u všech CK, které o krytí tohoto rizika měly zájem. Ty, u kterých to kvůli požadavkům zajistitelů udělat nemohla, většinou změnily svůj model a staly se z nich cestovní agentury.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články