Jak zvládnout významné kybernetické škody? ABI a Lloyd´s mají řešení


			Jak zvládnout významné kybernetické škody? ABI a Lloyd´s mají řešení

Asociace britských pojistitelů (ABI) v součinnosti s trhem Lloyd´s of London vydaly pro pojistitele a zajistitele návod, jak přistupovat k definici velké kybernetické události.

I když kybernetické riziko je jedním z nejdůležitějších systémových a nově vznikajících rizik, tak podle ABI neexistuje historicky mnoho velkých kybernetických událostí, z nichž by se mohli pojistitelé poučit při tvorbě jasných definic a znění pojistných podmínek.


Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance Talk SPECIÁL: U mikrofonu Martin Žáček


Dokument vydaný ABI a Lloyd´s of London pod názvem „Komponenty velké kybernetické události: Přístup pojistitelů a zajistitelů“ má napomoci řešit tento problém na základě vymezení faktorů, jež by pojistitelé a zajistitelé měli vzít v úvahu, a poskytuje rámec, který je možno sledovat při definování toho, co tvoří velkou kybernetickou událost. 

Zmíněný dokument, který byl připraven špičkovými odborníky na kybernetické pojištění a zajištění, vyjadřuje společné úsilí sestavit sdílené přístupy napříč celým sektorem. Při definici velké kybernetické události musí být podle ABI a Lloyd´s of London zváženy různé stupně závažnosti a níže uvedené kroky:

  • KDO je za událost zodpovědný a zda jeho záměry byly úmyslné či nikoli?
  • CO bylo příčinou škody?
  • KDE se to událo geograficky - v digitálním ekosystému a/nebo v rámci pojištěné populace?
  • KDY událost začala a jak dlouho trvala?
  • JAK se kybernetická událost šířila – manuálně nebo automaticky?
  • PROČ událost nastala? Byl motivem finanční nebo politický zisk?
  • (Byl) DOPAD kvantifikován jako peněžní ztráta.

V publikovaném článku se dále upozorňuje, že definice každého poskytovatele se může lišit v závislosti na jeho komerčních přístupech. Nicméně vydaný rámec může usměrnit tento proces seskupením, kategorizací a systematickým analyzováním kybernetických událostí pro různé účely, jako je například oceňování rizika a agregace.


Mohlo by vás zajímat: Podcast: Nahradí AI živého poradce? Ano! Otázka je, co na to klient


Mervyn Skeet, ředitel úseku neživotního pojištění v ABI, k dané problematice dodal,  že kybernetické hrozby vzhledem k jejich vyvíjející se a neuvěřitelně složité povaze představují pro pojišťovací sektor kruciální výzvu. Podle něho neexistuje jedna jediná definice velké kybernetické události a historie zatím neposkytla dostatečné podklady k její tvorbě. Ovšem pojišťovnictví uspělo v tom, jak jim čelit a v chápání příslušného rizika. Dané vodítko dává firmám potřebný rámec, který mohou zvážit při tvorbě vlastních definic.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články