Pokud firmy v Německu nepoužívají AI, zapojí ji zaměstnanci do práce sami


			Pokud firmy v Německu nepoužívají AI, zapojí ji zaměstnanci do práce sami

Chatbot s umělou inteligencí jen jako tajný kolega? Přibližně v každé třetí firmě (34 %) v Německu používají zaměstnanci generativní umělou inteligenci, jako je ChatGPT a další nástroje, se svým soukromým účtem mimo firemní systémy IT.

4 % společností uvádějí, že je tento jen rozšířený (ještě v roce 2023 se tak vyjádřilo je 1 %), ve 13 % jde údajně o ojedinělý případ (2023: 7 %) a 17 % společností to neví jistě, ale předpokládá, že ano (2023: 9 %). Dalších 25 % společností neví s jistotou, ale nepředpokládá, že je využíván soukromý přístup k umělé inteligenci (AI) (2023: 23 %), a pouze 37 % společností to s jistotou vylučuje (2023: 51 %).


Mohlo by vás zajímat: ČAP ke 3Q 2024: Pojišťovnám dramaticky rostou náklady na pojistné plnění


Takové jsou výsledky jednoho průzkumu mezi 602 německými společnostmi s 20 a více zaměstnanci, který si nechalo zpracovat digitální sdružení Bitkom. „Lidé mají o umělou inteligenci velký a rostoucí zájem. Ti, kteří mají pozitivní zkušenosti s umělou inteligencí v soukromém životě, chtějí tuto technologii využívat i v práci,“ říká prezident sdružení Bitkom Ralf Wintergerst. „Společnosti na to musí reagovat, a zároveň zajistit, aby se ve firmě nerozšířila stínová umělá inteligence s odpovídajícími riziky pro bezpečnost a ochranu dat.“

Ve srovnání s předchozím rokem již výrazně více společností definovalo pravidla pro používání generativní AI jednotlivými zaměstnanci. Ukázala to druhá studie Bitkomu. 15 % společností má zavedena odpovídající zadání, zatímco před rokem to bylo jen 1 %. Dalších 23 % se k tomu pevně zavázalo (2023: 16 %). Pouze 18 % oslovených firem nemá žádné regule a nehodlá ani žádné stanovit (2023: 28 %), zatímco přibližně třetina (36 %; 2023: 48 %) se touto otázkou dosud ještě nezabývala.


Mohlo by vás zajímat: Klasický, nebo vyvýšený okruh? Češi mají raději rozhled a preferují klasiku


Údaje vycházejí ze dvou průzkumů provedených společností Bitkom Research jménem digitálního sdružení Bitkom. Při nich bylo v období června a července 2024 telefonicky dotazováno 602 společností s 20 a více zaměstnanci. Studie jsou reprezentativní.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články