Anketa osobností trhu: Jaký bude rok 2019?


			Anketa osobností trhu: Jaký bude rok 2019?
1.3.2019 Téma

Jaký byl průběh uplynulého roku optikou pojistného trhu a jaké budou klíčové momenty roku 2019? Přečtěte si názory významných osobností českého pojišťovnictví.



Mohlo by vás zajímat: Rostislav Hadraba vybuduje nové Zemské ředitelství Morava Slavia pojišťovny


Rok 2018 přinesl zajímavý růst v neživotním pojištění a spíše stagnaci v pojištění životním. Myslím, že nejvíce se zapíše jako rok implementace legislativy GDPR a IDD.Dušan Quis

Pro Allianz byl v každém případě mimořádně úspěšný, což dokazuje například zlatem ověnčený produkt Allianz ŽIVOT bez absurdních poplatků ve Zlaté koruně, populární autopojištění podle ujetých kilometrů, které si získalo už přes 200 tisíc klientů, nebo Pojišťovacím inovátorem oceněná aplikace Allianz CZ v soutěži Nejlepší pojišťovna 2018.

V roce 2019 v našem oboru očekávám pokračování digitalizace, rozvoj pojištění kybernetických rizik, pokračování diskuse k budoucnosti pojištění autonomních vozidel a chci věřit tomu, že nás nepřekvapí žádná mimořádná legislativní změna ani velká přírodní katastrofa.

Pokračující růst úrokových sazeb pak může přinést i nové možnosti v oblasti životního pojištění. Nejklíčovější pro nás samozřejmě i v roce 2019 budou naši klienti, které vždy stavíme do středu našeho zájmu.

Dušan Quis
Předseda představenstva Allianz pojišťovny


Mohlo by vás zajímat: Německo: Počet zprostředkovatelů poklesl v roce 2018 téměř o 19 000


Naší pojišťovně se dlouhodobě daří, což se příznivě odráží na hospodářských výsledcích za rok 2018. Z čeho mám velkou radost, je razantní nárůst předepsaného pojistného, které poprvé v historii překročilo 9 mld. Kč. Podle ČAP potvrdila ČPP meziročním nárůstem o 11,3 % svou pozici nejrychleji rostoucí pojišťovny z první desítky. Předpis v neživotním pojištění vzrostl podle statistik ČAP o 11,2 % a v životním pojištění o 11,4 %. S tržním podílem 7 % jsme vylepšili svou pozici a posunuli se v top žebříčku pojišťoven na páté místo. Celkem spravujeme více než 1,8 mil. smluv a máme přes 1,1 mil. klientů.

O kvalitě našich produktů a služeb svědčí mnohá ocenění klientů, široké veřejnosti, ale i odborníků, která pravidelně získáváme v nejrůznějších prestižních soutěžích. K třem vítězstvím v Pojišťovně roku jsme v roce 2018 přidali ještě další úspěchy. Dvě významná ocenění jsme si odnesli ze soutěže vyhlašované deníkem Hospodářské noviny a zopakovali skvělé umístění také ve Zlaté koruně. Osobně si velmi cením titulu Pojišťovák roku. Ocenění pro mě moc znamená, o vítězi rozhodují kolegové z oboru - nejvyšší představitelé 40 pojišťoven na českém trhu.

ČPP_Jaroslav Besperát 2

 V uplynulém roce pojišťovny zaměstnávala nová   regulace. Museli jsme věnovat nemalou část času   a peněz na implementaci dvou velkých   legislativních změn, které přineslo nařízení o   ochraně osobních údajů GDPR a Zákon o   distribuci pojištění implementující směrnici IDD.   Tato směrnice nařizuje mimo jiné i výrazně   zvýšení informovanosti klienta.

 Abychom klientovi vyšli vstříc, zvolili jsme novou   filosofii tvorby pojistných produktů, tzn. maximální   rozsah, balíčkové krytí a multikalkulace. Odborně   řečeno směřujeme k „allriskovému“ pojištění. Nadále se chceme věnovat digitalizaci a jejímu dalšímu postupnému implementování do systému a nasazování nových technologií, a to jak pro obchod, tak pro správu.

V roce 2019 chceme být pro klienty atraktivní, srozumitelná, jednoduše dosažitelná a vysoce profesionální pojišťovna. Chceme dále hrát jednu z hlavních rolí na trhu, posilovat naši pozici a navázat na růst z roku 2018. Připravujeme inovace v autopojištění a také v pojištění středních podniků. Ve správě a likvidaci plánujeme více využívat synergických efektů v rámci VIG ČR.

Jaroslav Besperát
Předseda představenstva České podnikatelské pojišťovny


Mohlo by vás zajímat: Úrokové sazby ČNB: (ne)porostou?


Rok 2018 byl na trhu neživotního pojištění ve znamení mírného růstu a především inovací. Dokonce i povinné ručení, které je historicky ztrátové v důsledku nízkých cen a rostoucích nákladů na škody, začalo mírně růst. Je to ale jen první vlaštovka na dlouhé cestě k finančně stabilnímu trhu. Z pohledu klientů je dobře, že se objevují ve světě pojišťovnictví inovace.

Pavel ŘEHÁK

Na úspěchu Direct pojišťovny je vidět, že investice do klientské spokojenosti a inovací jsou správná cesta, kterou klienti oceňují. I ostatní pojišťovny začaly loni do inovací intenzivněji investovat, zakládají start-upy a hledají nové cesty ke klientům a jejich potřebám. Jsme rádi, že jsme tento trend mohli vyprovokovat, že jsme na jeho čele a pomáháme tak měnit pojišťovnictví k lepšímu.

V roce 2019 budeme klást ještě větší důraz na jednoduchost, rychlost, spolehlivost a přátelskost. Tyto hodnoty, na kterých Direct pojišťovna vznikla a funguje, rezonují s více než třemi stovkami lidí v našich týmech. Každý měsíc se i díky těmto hodnotám k Directu přidávají desetitisíce nových klientů. Na základě našich historických investic a dalšího rozvoje proto čekáme, že v roce 2019 přivítáme dalších 100 tisíc klientů, kterým přineseme špičkové produkty a špičkový klientský zážitek v pojištění aut i majetku.

K tomu, abychom uměli tyto špičkové produkty a služby uměli dodat, budeme nadále posilovat tým pojišťovny a hledat výjimečné lidi, kteří chtějí měnit věci k lepšímu a chtějí poskytovat služby na úrovni 21. století.

Pavel Řehák
Předseda představenstva DIRECT pojišťovny


Mohlo by vás zajímat: ZDPZ: Cesta k vyšší kredibilitě sektoru


Rok 2018 byl na pojistném trhu náročný, trh je podle mého názoru vyzrálý a konkurenceschopný, stejně   jako trhy v západní Evropě.Gael Loaec 3

 Skutečnost, že došlo k velkému nárůstu úrokových   sazeb,   komplikovala naši práci na produktech životního   pojištění, ale   podařilo se nám naše cíle splnit.

 V roce 2019 bude toto obtížné prostředí pokračovat, ale   hodláme jej překonat zefektivněním našich prodejních   procesů a uvedením několika nových produktů.

V roce 2019 nejsou pro nás další jiné klíčové momenty, ale věříme, že pokud sazby budou pokračovat v růstu, bude pomalejší.

Gael Loaec
Generální ředitel Komerční pojišťovny


Mohlo by vás zajímat: Kterým odvětvím hrozí v případě tvrdého Brexitu největší problémy?


Minulý rok vnímám pozitivně. Rozvoj české ekonomiky pomáhá i dobrým výsledkům na pojistném trhu. Navíc nepřišla žádná výrazná přírodní katastrofa.Karel Waisser 2

Je pravdou, že jsme zaznamenali několik velkých požárů a majetkových pojistných událostí, ale to je to, co život přináší a proč si klienti sjednávají pojištění.

Takže minulý rok z hlediska trhu i Slavia pojišťovny hodnotím kladně.

No a ten letošní. Očekávám, že i letos pojišťovací trh poroste. Nedá se čekat žádná dramatická změna z pohledu pojištění a produktů jako takových.

Nejvýraznější změnu přinese do oblasti distribuce nově zaváděná legislativa. Přes přechodné období během roku 2019 dojde zajisté v jejím důsledku k mnoha změnám.

Karel Waisser
Generální ředitel Slavia pojišťovny

 

 

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články