- Martin Žáček: IDD na denní bázi bude výzvou pro rok 2019
- Pavel Mencl: Loňský rok byl pro mne záhadou v oblasti inovací
- Vladimír Fuchs: Zapojování technologií do asistenčních procesů je trend
- Jiřina Nepalová: Investice do vzdělání je imperativ dneška
- Tomáš Síkora: ZDPZ je šance, jak zvýšit prestiž pojišťovnictví
- Jan Matoušek: Počet informačních povinností se zvýšil o 705 %
- Jaroslav Daňhel: Brexit a kybernetická rizika jako klíčové výzvy roku 2019
- Robert Kareš: Osm postřehů o mimořádném roce 2018
Mohlo by vás zajímat: Rostislav Hadraba vybuduje nové Zemské ředitelství Morava Slavia pojišťovny
Rok 2018 přinesl zajímavý růst v neživotním pojištění a spíše stagnaci v pojištění životním. Myslím, že nejvíce se zapíše jako rok implementace legislativy GDPR a IDD.
Pro Allianz byl v každém případě mimořádně úspěšný, což dokazuje například zlatem ověnčený produkt Allianz ŽIVOT bez absurdních poplatků ve Zlaté koruně, populární autopojištění podle ujetých kilometrů, které si získalo už přes 200 tisíc klientů, nebo Pojišťovacím inovátorem oceněná aplikace Allianz CZ v soutěži Nejlepší pojišťovna 2018.
V roce 2019 v našem oboru očekávám pokračování digitalizace, rozvoj pojištění kybernetických rizik, pokračování diskuse k budoucnosti pojištění autonomních vozidel a chci věřit tomu, že nás nepřekvapí žádná mimořádná legislativní změna ani velká přírodní katastrofa.
Pokračující růst úrokových sazeb pak může přinést i nové možnosti v oblasti životního pojištění. Nejklíčovější pro nás samozřejmě i v roce 2019 budou naši klienti, které vždy stavíme do středu našeho zájmu.
Dušan Quis
Předseda představenstva Allianz pojišťovny
Mohlo by vás zajímat: Německo: Počet zprostředkovatelů poklesl v roce 2018 téměř o 19 000
Naší pojišťovně se dlouhodobě daří, což se příznivě odráží na hospodářských výsledcích za rok 2018. Z čeho mám velkou radost, je razantní nárůst předepsaného pojistného, které poprvé v historii překročilo 9 mld. Kč. Podle ČAP potvrdila ČPP meziročním nárůstem o 11,3 % svou pozici nejrychleji rostoucí pojišťovny z první desítky. Předpis v neživotním pojištění vzrostl podle statistik ČAP o 11,2 % a v životním pojištění o 11,4 %. S tržním podílem 7 % jsme vylepšili svou pozici a posunuli se v top žebříčku pojišťoven na páté místo. Celkem spravujeme více než 1,8 mil. smluv a máme přes 1,1 mil. klientů.
O kvalitě našich produktů a služeb svědčí mnohá ocenění klientů, široké veřejnosti, ale i odborníků, která pravidelně získáváme v nejrůznějších prestižních soutěžích. K třem vítězstvím v Pojišťovně roku jsme v roce 2018 přidali ještě další úspěchy. Dvě významná ocenění jsme si odnesli ze soutěže vyhlašované deníkem Hospodářské noviny a zopakovali skvělé umístění také ve Zlaté koruně. Osobně si velmi cením titulu Pojišťovák roku. Ocenění pro mě moc znamená, o vítězi rozhodují kolegové z oboru - nejvyšší představitelé 40 pojišťoven na českém trhu.
V uplynulém roce pojišťovny zaměstnávala nová regulace. Museli jsme věnovat nemalou část času a peněz na implementaci dvou velkých legislativních změn, které přineslo nařízení o ochraně osobních údajů GDPR a Zákon o distribuci pojištění implementující směrnici IDD. Tato směrnice nařizuje mimo jiné i výrazně zvýšení informovanosti klienta.
Abychom klientovi vyšli vstříc, zvolili jsme novou filosofii tvorby pojistných produktů, tzn. maximální rozsah, balíčkové krytí a multikalkulace. Odborně řečeno směřujeme k „allriskovému“ pojištění. Nadále se chceme věnovat digitalizaci a jejímu dalšímu postupnému implementování do systému a nasazování nových technologií, a to jak pro obchod, tak pro správu.
V roce 2019 chceme být pro klienty atraktivní, srozumitelná, jednoduše dosažitelná a vysoce profesionální pojišťovna. Chceme dále hrát jednu z hlavních rolí na trhu, posilovat naši pozici a navázat na růst z roku 2018. Připravujeme inovace v autopojištění a také v pojištění středních podniků. Ve správě a likvidaci plánujeme více využívat synergických efektů v rámci VIG ČR.
Jaroslav Besperát
Předseda představenstva České podnikatelské pojišťovny
Mohlo by vás zajímat: Úrokové sazby ČNB: (ne)porostou?
Rok 2018 byl na trhu neživotního pojištění ve znamení mírného růstu a především inovací. Dokonce i povinné ručení, které je historicky ztrátové v důsledku nízkých cen a rostoucích nákladů na škody, začalo mírně růst. Je to ale jen první vlaštovka na dlouhé cestě k finančně stabilnímu trhu. Z pohledu klientů je dobře, že se objevují ve světě pojišťovnictví inovace.
Na úspěchu Direct pojišťovny je vidět, že investice do klientské spokojenosti a inovací jsou správná cesta, kterou klienti oceňují. I ostatní pojišťovny začaly loni do inovací intenzivněji investovat, zakládají start-upy a hledají nové cesty ke klientům a jejich potřebám. Jsme rádi, že jsme tento trend mohli vyprovokovat, že jsme na jeho čele a pomáháme tak měnit pojišťovnictví k lepšímu.
V roce 2019 budeme klást ještě větší důraz na jednoduchost, rychlost, spolehlivost a přátelskost. Tyto hodnoty, na kterých Direct pojišťovna vznikla a funguje, rezonují s více než třemi stovkami lidí v našich týmech. Každý měsíc se i díky těmto hodnotám k Directu přidávají desetitisíce nových klientů. Na základě našich historických investic a dalšího rozvoje proto čekáme, že v roce 2019 přivítáme dalších 100 tisíc klientů, kterým přineseme špičkové produkty a špičkový klientský zážitek v pojištění aut i majetku.
K tomu, abychom uměli tyto špičkové produkty a služby uměli dodat, budeme nadále posilovat tým pojišťovny a hledat výjimečné lidi, kteří chtějí měnit věci k lepšímu a chtějí poskytovat služby na úrovni 21. století.
Pavel Řehák
Předseda představenstva DIRECT pojišťovny
Mohlo by vás zajímat: ZDPZ: Cesta k vyšší kredibilitě sektoru
Rok 2018 byl na pojistném trhu náročný, trh je podle mého názoru vyzrálý a konkurenceschopný, stejně jako trhy v západní Evropě.
Skutečnost, že došlo k velkému nárůstu úrokových sazeb, komplikovala naši práci na produktech životního pojištění, ale podařilo se nám naše cíle splnit.
V roce 2019 bude toto obtížné prostředí pokračovat, ale hodláme jej překonat zefektivněním našich prodejních procesů a uvedením několika nových produktů.
V roce 2019 nejsou pro nás další jiné klíčové momenty, ale věříme, že pokud sazby budou pokračovat v růstu, bude pomalejší.
Gael Loaec
Generální ředitel Komerční pojišťovny
Mohlo by vás zajímat: Kterým odvětvím hrozí v případě tvrdého Brexitu největší problémy?
Minulý rok vnímám pozitivně. Rozvoj české ekonomiky pomáhá i dobrým výsledkům na pojistném trhu. Navíc nepřišla žádná výrazná přírodní katastrofa.
Je pravdou, že jsme zaznamenali několik velkých požárů a majetkových pojistných událostí, ale to je to, co život přináší a proč si klienti sjednávají pojištění.
Takže minulý rok z hlediska trhu i Slavia pojišťovny hodnotím kladně.
No a ten letošní. Očekávám, že i letos pojišťovací trh poroste. Nedá se čekat žádná dramatická změna z pohledu pojištění a produktů jako takových.
Nejvýraznější změnu přinese do oblasti distribuce nově zaváděná legislativa. Přes přechodné období během roku 2019 dojde zajisté v jejím důsledku k mnoha změnám.
Karel Waisser
Generální ředitel Slavia pojišťovny
Komentáře
Přidat komentář