Digitální prodej v Německu významně posiluje


			Digitální prodej v Německu významně posiluje
18.9.2024 Zahraničí, Produkty

Speciální průzkum Celostátního svazu německých pojišťoven GDV ukázal, že prodej digitálního pojištění v uplynulém roce výrazně vzrostl. Současně nicméně zůstává důležité osobní poradenství a podpora.

Prodej digitálního pojištění v loňském roce výrazně zvýšil svůj podíl. „V roce 2023 bylo 19,1 % všech pojistných smluv uzavřeno digitálně,“ sdělil Jörg Asmussen, výkonný ředitel Celostátního svazu pojišťoven v Německu (GDV). O rok dříve činil tento podíl 16,7 %, v roce 2021 to bylo pouze 15,3 %. „To je pozoruhodný vývoj, který sleduje obecný trend digitalizace každodenního a spotřebitelského chování,“ komentoval čísla Jörg Asmussen.

Výsledky pocházejí ze speciálního průzkumu, který GDV provedl mezi svými členskými společnostmi, jež se na příjmech z pojistného podílejí zhruba 80 %. Údaje se týkají obchodů se soukromými zákazníky (retailu). Za digitální smlouvy se zde považují takové, které jsou uzavírány bez lidské podpory nebo poradenství – například prostřednictvím webových stránek, srovnávacího portálu nebo aplikace.


Mohlo by vás zajímat: Počet nehod s účastí dětí stoupá v září až dvojnásobně


Osobní poradenství a podpora zůstávají nezastupitelné

Na druhou stranu to také znamená, že osobní poradenství je stále velmi důležité a podílí se přibližně na 80 % nových smluv. „Zprostředkovatelé samozřejmě využívají i digitální nástroje,“ poznamenal Asmussen. Spotřebitelé vyhledávají podporu a poradenství zejména v případě zajištění existenčních rizik nebo produktů finančního zabezpečení, jako je životní pojištění. V tomto segmentu podíl digitálních smluv již několik let stagnuje na necelých 3 %.

Pojištění motorových vozidel s vysokým podílem digitálních služeb

Naopak u pojištění motorových vozidel je podíl digitálních smluv pravidelně vysoký: přibližně čtvrtina (24,4 %) smluv v tomto segmentu je již sjednávána on-line. Tento podíl se na této úrovni drží již několik let a oproti roku 2022 jen mírně vzrostl (23,9 %).

V segmentu pojištění majetku, odpovědnosti a úrazového pojištění byl podíl nových smluv uzavřených digitálně v roce 2023 na úrovni 15,5 %, což je o 2,5procentního bodu více než v roce 2022. Příkladem pojistných smluv v tomto segmentu, které jsou sjednány digitálně obzvláště často, jsou pojištění ochrany zařízení a prodloužené záruky. „Takové pojistky se často uzavírají současně s nákupem drahého spotřebního zboží on-line,“ bilancuje Jörg Asmussen z GDV.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: „Woke politika“ se hroutí, ESG fondy končí


Smíšený vývoj v případě zdravotního pojištění

Soukromé zdravotní pojištění – podobně jako životní nebo penzijní pojištění – se zřídkakdy uzavírá bez osobního poradenství. Výjimkou jsou segmenty doplňkového zdravotního připojištění a mezinárodního zdravotního pojištění. Jedná se zpravidla o pojištění s malými částkami. Mnoho spotřebitelů si je rádo koupí samostatně on-line na několik kliknutí. Proto podíl digitálně uzavřených smluv v celém segmentu zdravotního pojištění nyní činí 29,4 %, což je o 2,8procentního bodu více než v roce 2022. Měřeno objemem pojistného však podíl digitálních smluv tohoto druhu byl v roce 2023 jen něco málo přes 10 %.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články