Inženýr z Tesly bránil název „plně autonomní řízení“ u soudu


			Inženýr z Tesly bránil název „plně autonomní řízení“ u soudu
22.11.2023 Zahraničí

Inženýr společnosti Tesla Eloy Rubio Blanco začátkem října u soudu odmítl výrok právníka, že společnost pojmenovala svou funkci asistenta řidiče jako "plně autonomní řízení", protože chtěla, aby lidé uvěřili, že její systémy mají více schopností, než je tomu ve skutečnosti.

Výrobce elektromobilů se brání u prvního soudu na území USA kvůli obvinění, že funkce „autopilot“ společnosti Tesla vedla k úmrtí. Žaloba podaná u kalifornského státního soudu tvrdí, že autopilot způsobil, že vozidlo Tesla, Model 3 majitele Micaha Leeho náhle vybočilo z dálnice východně od Los Angeles v rychlosti 65 mil za hodinu (105 km/h), narazilo do palmy a začalo hořet, a to vše během několika sekund. Při nehodě v roce 2019 Lee zahynul a jeho dva spolujezdci byli vážně zraněni. Žaloba obviňuje společnost Tesla z toho, že při prodeji vozu věděla, že systém autopilot a další bezpečnostní systémy jsou defektní. Tesla tato tvrzení odmítá a tvrdí, že ani není jasné, zda byl autopilot v okamžiku Leeho havárie zapnutý.


Mohlo by vás zajímat: Marek Woitsch: O smlouvy životního pojištění je třeba se v průběhu roků starat


Výrobce elektromobilů testuje a zavádí svůj systém autopilot a pokročilejší systém plně samořídícího systému (FSD), který šéf Elon Musk označil za klíčový pro budoucnost své společnosti, ale jenž narazil na regulační a právní kontrolu. Sedmatřicetiletý Lee si v roce 2019 koupil pro svůj Model 3 "balíček plně samořídících schopností" od společnosti Tesla za 6 000 USD. V té době balík FSD plnil funkce, jako je dodržování odstupu od vozidla jedoucího před ním a udržování vozu v jízdním pruhu, jak potvrdil při výpovědi v říjnu u soudu inženýr společnosti Tesla Eloy Rubio Blanco. Automobilka později systém doplnila o další pokročilejší funkce.


Mohlo by vás zajímat: Postřehy Evy Gmentové: Hodná a zlá pojišťovna


Během své výpovědi Rubio odmítl tvrzení Leeova advokáta, že společnost zvolila název "Full Self-Driving", protože chtěla, aby si veřejnost bude myslet, že její vozidla disponují více vymoženostmi a více funkcemi. „Nemyslím si, že řidiči našich vozů považují své vozy za zcela autonomní? Není to tak,“ řekl Rubio podle přepisu soudního jednání. Ten ale také současně připustil, že vozidla Tesla prodaná v roce 2019 mohla mít „skryté latentní závady“ kvůli složitosti softwaru vozidla.

Podle něj má asistenční systém Tesly „řadu omezení", a proto by měl řidič v případě potřeby řízení převzít od systému. Podle něj může například dojít k nepřesné detekci objektu, což může vést ke zpomalení vozu. V určitých situacích podle něj také automatické brzdění nemusí stačit k tomu, aby se zabránilo kolizi.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články