Jak se daří distribučním kanálům v německém pojišťovnictví?


			Jak se daří distribučním kanálům v německém pojišťovnictví?
24.11.2023 Zahraničí

Celostátní svaz německého pojišťovnictví (GDV) zveřejnil nové vydání publikace „Fakta k pojišťovnictví“, která poskytuje na základě klíčových údajů a informací přehled o pojišťovnictví v Německu a o jeho roli ve společnosti a hospodářství. Základní údaje obsažené v této publikaci byly již na tomto portálu publikovány. Kromě nich jsou v ní prezentovány i další cenné údaje, a to například o distribučních kanálech v německém pojišťovnictví.

Podíly na nové produkci v roce 2022 jsou prezentovány v níže uvedené tabulce.

Distribuční kanály v německém pojišťovnictví (%)  

Pojištění

Výhradní PZ     

PZ pro více pojišťoven

Makléř

Úvěrová instituce

Přímý obchod vč. portálů

Ostatní

životní

39,2

7,6

26,9

20,0

3,0

3,3

zdravotní

54,2

3,1

27,8

3,7

8,5

2,7

majetkové, úrazové, odpovědnostní

42,6

3,7

39,8

6,3

3,1

4,5

motorových vozidel

46,3

2,4

24,8

3,1

18,5

4,9

právní ochrany

57,3

2,8

20,8

7,9

7,9

3,3

Zdroj: GDV 2022

Poznámky/vysvětlivky:
PZ = pojišťovací zprostředkovatel (buď výhradní nebo zprostředkující pro více pojišťoven)
Makléř = pojišťovací makléř
Přímý obchod včetně srovnávacích portálů
Zdravotní pojištění = soukromé zdravotní pojištění
Tabulka sestavena redakcí oPojištění.cz dle příslušného grafu GDV

K této tabulce je nutno nejdříve dodat, že distribuční kanály se v této širší struktuře nesledují na všech pojistných trzích EU. Může to být ovlivněno například legislativou, tradicí či ochotou členů asociací dodávat příslušné údaje. Proto je tabulka GDV opravdu cenná. Jednoznačně z ní vyplývá, že v Německu hrají u sledovaných typů pojištění rozhodující úlohu výhradní pojišťovací zprostředkovatelé. Jejich podíl na nové produkci u pojištění právní ochrany a soukromého zdravotního pojištění přesahuje 50 %.


Mohlo by vás zajímat: Nová pravidla pro nefinanční reporting povinně od ledna 2024. Koho se to týká?


Na druhém místě jsou u všech sledovaných pojištění pojišťovací makléři s tím, že jejich podíl na nové produkci v majetkovém, úrazovém a odpovědnostním pojištění dosahuje téměř 40 %. V životním pojištění mají dosti vysoký podíl na nové produkci úvěrové instituce, a to 20 %. U pojištění motorových vozidel se výrazněji prosazuje i přímý obchod včetně srovnávacích portálů (18,5 % na nové produkci). Nicméně by bylo žádoucí sledovat v budoucnu postavení těchto portálů samostatně a oddělit od nich přímý obchod pojišťoven. I tak lze ale tvrdit, že digitalizace se projevuje v pojištění motorových vozidel ze sledovaných pojištění nejvíce.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články