Při zahájení výroční konference Mezinárodní unie námořních pojistitelů (IUMI), která se konala v Berlíně, se Jörg Asmussen, výkonný ředitel GDV, vyslovil pro lepší protipožární ochranu na lodích. Vyjádřil názor, že hasící systémy v uplynulých desetiletích nedržely krok s nárůstem velikosti lodí. Posádky prý částečně pracují s technikou ještě z 50. let minulého století.
Mohlo by vás zajímat: TOP 30 pojišťovacích makléřů za rok 2023 v Česku dle oPojištění.cz
Faktem je, že na moři dochází neustále k ničivým katastrofám způsobeným požárem. Například v červenci 2024 byla kontejnerová loď Maersk Frankfurt, jež se nacházela v Indickém oceánu, několik dní v plamenech. Zhruba před rokem těžce poškodil velký požár nákladní loď „Fremantle Highway“ a zničil některá přepravovaná vozidla. A na jaře 2022 se v Atlantiku potopila loď „Felicity Ace“ s nákladem automobilů v důsledku toho, že na palubě vypukl požár. Vznikla tím škoda ve stovkách milionů eur.
Asmussen v této souvislosti zdůraznil, že vzhledem k celkové hodnotě až ve výši 1 mld. EUR musí být loď i náklad lépe chráněny. Podle jeho názoru jsou třeba takové hasící systémy, které jsou schopny účinně zasáhnout na kterémkoli místě na lodi, aniž by se lidé dostali do nebezpečí. Kromě toho by měly být kontejnerové lodě rozděleny na požární úseky, které zabrání rozšíření požáru použitím automatických vodních clon, jež znemožní přeskočení požáru mezi dvěma požárními úseky. Specifické nebezpečí prý vyplývá z lithium-iontových baterií, jež jsou zabudovány v automobilech. Jestliže tyto baterie začnou hořet, tak nelze dostat požár pod kontrolu běžnými hasícími prostředky. Proto jsou podle Asmussena nezbytné investice.
Mohlo by vás zajímat: Pavel Wiesner: Pomáhat klientům je naším posláním i společenskou odpovědností
Následně jsou v článku prezentovány informace o dopravním a leteckém pojištění v Německu. Němečtí pojistitelé nabízejí pojištění pro cesty a dopravu na leteckých, pozemních i námořních cestách a pojišťují letadla a lodě všech velikostí od rekreačních plavidel až po kontejnerové lodě. Pojistné v tomto segmentu v Německu v roce 2023 přesáhlo 2,5 mld. EUR a z toho připadlo 80 % na podniky a živnostníky. Německý pojistný trh v oblasti dopravního a leteckého pojištění má silnou pozici v Evropě a je silně internacionalizován se zaměřením na podporu exportu. Je třeba dodat, že v roce 2023 vyplatili tito němečtí pojistitelé na pojistných plněních cca 1,4 mld. EUR.
Komentáře
Přidat komentář