Britská poradenská společnost Brand Finance působící v oblasti oceňování a strategií značek zveřejnila letošní žebříček hodnot pojišťovacích značek "Insurance 100 2025". "Hodnotou značky" se rozumí v tomto případě čistý ekonomický přínos, kterého by vlastník ochranné známky mohl dosáhnout, pokud by si ochrannou známku licencoval na otevřeném trhu.
Mohlo by vás zajímat: PwC CEO Survey: Šéfové českých firem vyhlíží rok 2025 se zvýšeným optimismem
Staří známí: Ping An před Allianz a Axa
Stejně jako v loňském roce je na prvním místě jednoznačně čínská pojišťovna Ping An. S hodnotou 33,599 miliardy USD je nepatrně pod hodnotou z předchozího roku (33,607 miliardy), ale dost daleko před ostatními oceněnými brandy. Brand Finance poznamenává, že společnost Ping An čelila v roce 2023 výzvám v oblasti ziskovosti.
Druhým místem v žebříčku zůstává německé Allianz, která si i tentokrát výrazně polepšila: z 24,566 na 26,747 miliardy EZR; To je nárůst o 9 %. Toto posílení také odpovídá nárůstu celkové hodnoty dosaženému 100 nejlepšími zeměmi dohromady. Brand Finance mimo jiné hovoří o silné finanční výkonnosti skupiny Allianz. I její náskok před „bronzovou“ Axou je velkorysý.
Na rozdíl od roku 2024 nepatří třetí místo Asii, ale také Evropě. S oceněním na 19,826 miliardy USD (2024: 16,565) předstihla francouzská Axa nyní čtvrtou China Life Insurance (18,323 miliardy USD; 2024: 17,517 miliardy USD). Pro společnost Axa je to nárůst o 20 %; Brand Finance zde jako faktory meziročního posunu uvádějí silné povědomí o značce, solidní výkonnost a robustní přítomnost na několika trzích.
Mohlo by vás zajímat: Aleš Michl získal ocenění pro nejlepšího guvernéra světa. Je prvním v historii ČR
Skokan roku Generali
První pětici nejhodnotnějších brandů pojišťoven uzavírá Generali, která se opět vypracovala nahoru s aktuální hodnotou značky 16,981 miliardy USD. V loňském roce se ještě umístila na 12. místě. Současná hodnota značky představuje neuvěřitelný nárůst o 47 % ve srovnání s předchozím rokem. Mimo jiné se hovoří o vysokém výkonu brandu v Itálii, Rakousku a Španělsku.
O zbývajících 10 míst se dělí čínská a americké značky. V pořadí jsou to americké Allstate, Geico, dále čínská People´s Insurance Company of China (PICC), a znovu americké značky Metlife a Progressive.
Ze značek zastoupených také na českém pojistném trhu a centrálami v Rakousku se ve stovce nejúspěšnějších objevily ještě 2 značky: UNIQA významně poskočila z loňské 90. příčky na pozici 77, zatímco Vienna Insurance Group (VIG) tentokrát ztratila a obsadila 91. místo (loni 81. místo).
Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance Talk SPECIÁL: U mikrofonu Ivan Špirakus
Komentáře
Přidat komentář