Pětinu mrtvých na silnicích Rakouska tvoří motorkáři


			Pětinu mrtvých na silnicích Rakouska tvoří motorkáři
30.7.2021 Zahraničí

V loňském roce našlo na silnicích Rakouska při dopravních nehodách smrt celkem 74 motocyklistů. Tento počet odpovídal podílu 21,5 % na všech mrtvých účastnících silničního provozu 2020.

Za posledních 10 let tak naši jižní sousedé sledují trend, kdy se zastoupení motorkářů na tragických nehodách prakticky zdvojnásobilo. Podle společnosti Allianz jsou obzvláště ohroženými mladí bikeři ve věku do 24 let. Ukazují to analýzy škodní statistiky.

„Motorkáři nemají okolo sebe prakticky žádné ochranné nárazové zóny jako automobilisté, které by při kolizi absorbovaly energii. O to je důležitější, aby byli jezdci i na krátkých trasách nebo při letních vedrech správně ustrojeni a vybaveni dostupnými bezpečnostními ochrannými prvky,“ zdůraznil Christoph Marek, člen představenstva odpovědný za pojistnou techniku Allianz v Rakousku. Zanedbávat z pohodlnosti pečlivou přípravu na jízdu může mít fatální následky. Pokusy s nárazy motocyklů v technickém centru Allianz (AZT) ukazují názorně, o kolik jsou zranění nedostatečně chráněných jezdců závažnější. Nelze podceňovat ani údržbu materiálu. I když zpravidla motorkáři věnují svým strojům enormní péči, zatímco jsou schopni nosit nevhodnou přilbu s poškrábaným hledím.


Mohlo by vás zajímat: Covid-19 byl vloni druhou nejčastější příčinou smrti!


V praxi v posledních letech výrazně pokročila „aktivní bezpečnost pro jízdu“ i v oblasti motocyklů, což optimalizuje kritické jízdní situace na silnici. Zejména se to týká stability na stroji. Proto při pořízení motocyklu, zejména ojetého, by měl kupující dbát na to, jaké bezpečnostní prvky stroj má.

Nehody motorkářů jsou často „osamělé“, čili individuální, kdy se na vzniklé situaci nepodílí žádný další účastník silničního provozu. To znamená, že příčiny kolizí tkví v samotném jezdci. Podle zkušeností Allianz z pojistných událostí i testů je za nehodami velmi často sportovní ambice motorkářů. Ta vede k chybám při předjíždění nebo nepřiměřené rychlosti v zatáčkách. Velmi časté jsou i srážky mezi motocyklisty cestujícími v „gangu“, tedy ve větší skupině, jež nedodržuje bezpečnou vzdálenost mezi stroji. Pak stačí malé nedorozumění nebo nepozornost a neštěstí je hotové.


Mohlo by vás zajímat: Markéta Šichtařová: Progresívně-levicová teorie selhává…


Nejohroženější skupinou jsou mladí bikeři, kteří jsou ochotní podstupovat vyšší riziko než starší kolegové a současně jim chybí potřebná jízdní praxe. Zde by odborníci z ATZ doporučovali bezpečnostní kurzy s certifikovanými instruktory jízdy. Současně se vyplatí věnovat pozornost i přiměřenému pojištění motocyklu, připomíná Allianz. Nejčastější druh hlášené události, totiž parkovací škoda, může být vyřízena z havarijního pojištění. V nabídce na trhu jsou ale i dílčí krytí, například právě pro parkovací škody nebo vandalismus. Podle preference klienta jsou k dispozici různé úrovně ochrany v různých cenových hladinách.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články