Odborná Vysoká škola ve Vídni při Hospodářské komoře WKO ve Vídni (FHWien der WKW), která je sama poskytovatelem vysokoškolského kurzu „Management pojištění“, zadala společnosti Telemark Marketing provedení průzkumu na téma „Akademické vzdělávání pro obor pojišťovnictví“. Cílem bylo zjistit potřebu akademického vzdělávání v pojišťovnictví a jeho přínosy pro absolventy, jak koncem září oznámila vzdělávací instituce.
Za tímto účelem provedli výzkumníci z Telemark Marketing v červenci průzkum mezi 150 manažery z pojišťovacího sektoru. Podle pozice ve firmě bylo 111 členů vedení společností, 24 personálních manažerů a 15 manažerů vzdělávání a školení. Podle typu společnosti pocházelo 100 respondentů od makléřských subjektů, 27 z pojišťovacích agentur a 23 z pojišťoven.
Mohlo by vás zajímat: Důchodová reforma má od poslanců zelenou. Co přesně přináší?
Více než dvě třetiny respondentů považují akademické vzdělávání za důležité
Na otázku, zda se komplexita a složitost v pojišťovnictví „v posledních letech zvýšily v důsledku nových zákonných požadavků, směrnic a nařízení“, odpověděli všichni respondenti z pojišťoven „ano“, oslovení zprostředkovatelů souhlasili z 98 %. Na dotaz, jak důležité je pro pojišťovnictví akademické vzdělání, tak za „velmi důležité“ jej považuje 21 % respondentů, dalších 49 % jej považuje za „důležité“. „Zejména 87 % personálních manažerů rakouských pojišťoven považuje akademické vzdělání přinejmenším za „důležité“,“ upřesňuje výstup ze studie Robert Sobotka, její autor a jednatel společnosti Telemark Marketing. „Konkrétně 57 % HR manažerů tak uvažuje při přemýšlení o budoucnosti pojišťovnictví, zatímco dalších 30 % ho dokonce považuje za „velmi důležité“,“ pokračuje Sobotka.
Přibližně polovina všech respondentů se domnívá, že akademické vzdělání by zvýšilo kariérní možnosti v jejich společnosti (24 %: „velmi pravděpodobně“, 23 %: „pravděpodobně“). Oba podíly takto smýšlejících jsou o něco vyšší u makléřů a pojišťovacích agentů/poradců. Přesvědčení, že akademický titul automaticky vede k vyššímu platu, zlepšuje vyhlídky na povýšení, je základem pro získání vedoucí pozice, přináší další „výhody“, jako jsou pružná pracovní doba nebo služební auto: všechna tato tvrzení podporuje jasná většina účastníků ankety.
Mohlo by vás zajímat: AMLA: Nový orgán dohledu pro boj proti praní peněz a financování terorismu
Přibližně 60 % respondentů spatřuje výhodu akademického vzdělání ve zhodnocení obrazu profese. Pro 63 % respondentů z makléřských společností a pojišťovacích agentur spočívá přidaná hodnota akademického vzdělání ve zvýšení uznání kompetence pracovníka a ve větší akceptaci ze strany zákazníků.
Žádoucí obsah vzdělávání
Další okruh otázek studie se soustředil především na to, která témata a jaký obsah by podle názoru respondentů rozhodně měly být zahrnuty do vysokoškolského kurzu pro pojišťovnictví.
Vysoké hodnocení získala celá řada témat, především „obecné základy podnikání“ (např. správa a řízení společnosti), všeobecné právní znalosti a obchodní právo, prohloubení specializace na pojistné právo a na likvidaci a management pojistných událostí. Všechny tyto okruhy vykazovaly u makléřů a pojišťovacích agentů o něco vyšší zájem než u zaměstnanců pojišťovacích společností.
Velmi žádaná je také specializace na témata pojištění osob a pojištění majetku. Zde naopak vyšší zájem projevili zaměstnanci pojišťoven. Ti by také uvítali mnohem více školení na téma obchodních dovedností, obchodního managementu a financí v pojišťovnictví. Dvojnásobně více než makléři a agenti se též zajímají o udržitelné finance.
Komentáře
Přidat komentář