Skupina Triglav je od září na Ljubljanské burze

Skupina Triglav je od září na Ljubljanské burze
Skupina Triglav je od září na Ljubljanské burze
24.9.2008 Zahraničí

Začátkem tohoto týdne vstoupila na burzu v Ljubljani Skupina Triglav. Získaný kapitál by měl pojišťovnu významně posílit pro zamýšlený vstup na další evropské trhy. Pojišťovna směřuje do Albánie, Rumunska a Bulharska.

Skupina Triglav je mezinárodní korporace, která působí v osmi evropských státech včetně České republiky. Kromě "rodného" Slovinska působí rovněž v Chorvatsku, Bosně a Hercegovině, Srbsku, Černé Hoře, Makedonii a také na Slovensku. 

Skupina Triglav je postavena na třech pilířích: pojišťovnictví, správě majetku a bankovnictví.

V loňském roce Skupina Triglav předepsala více pojistného, než bylo plánováno. To platí nejen pro mateřskou společnost, kterou je Zavarovalnica Triglav, ale i pro dceřiné pojišťovny ve Skupině Triglav, kterým se podařilo v roce 2007 zvýšit tržní podíl na většině trhů. Podle předběžných údajů má Skupina Triglav 42,9procentní tržní podíl mezi klasickými pojišťovnami ve Slovinsku.

Pokračuje vstup na nové trhy

V roce 2007 se Skupina Triglav rozšířila o dvě další pojišťovny: v jihovýchodní Evropě to je pojišťovna AD za osiguranje Krajina Kopaonik v Srbsku a pojišťovna Vardar AD Osiguranje v Makedonii. V Srbsku byla loni založena společnost pro penzijní připojištění Triglav - penzijski fondovi a na Slovensku v Bratislavě byla otevřena nová pobočka.

V letošním roce pokračuje konsolidace celé skupiny a rozšiřování na nové trhy v regionu jihovýchodní Evropy. Plán je předepsat miliardu pojistného. Upisovací cena akcie, uvedené na burzu v Ljubljani tento týden, byla stanovena na 26 eur. Tržní cena se vyšplhala (24.9.2008) na 41,23 eur. Analytici tvrdí, že v budoucnu překročí 100 eur.

Triglav v České republice

Již osm let působí Triglav pojišťovna, a.s i na českém trhu. V loňském roce se v objemu předepsaného pojistného umístila mezi neživotními pojišťovnami na jedenáctém místě a získala 0,7procentní podíl na trhu. Do roku 2010 by chtěla postoupit na desáté místo a získat 1,5procentní podíl na trhu neživotního pojištění. Uvedl to generální ředitel Triglav pojišťovny, a.s. Ing. Petr Baný.

„Naší strategií je posílit vnímání značky a zvýšit zisk především díky efektivitě a zlepšování procesů. Naší velkou předností je rychlá likvidace pojistných událostí,“ zdůraznil generální ředitel.

Objem předepsaného pojistného dosáhl 350 miliónů korun a katapultoval tak Triglav z jedenáctého na deváté místo na českém trhu neživotního pojištění. Koncem roku by měl podíl na trhu pojišťovny Triglav dosáhnout jednoho procenta.

Orientace na životní pojištění

„Velkou příležitost vidíme v životním pojištění. Dynamika růstu životního pojištění v jiných státech je mnohem větší než v České republice. Propojištěnost je tady velice nízká, dokonce poloviční ve srovnání se Slovinskem,“ vysvětlil Petr Baný s tím, že velkou šanci spatřuje Triglav pojišťovna kromě budoucí orientace na životní pojištění také v nabídce komerčního zdravotního pojištění. Pro tento druh pojištění je ovšem rozhodující, jak bude vypadat konečná podoba zdravotní reformy.

Pojišťovna Triglav dokáže pojistit každou firmu na českém trhu. Spolupracuje s makléři, má vlastní distribuční síť a komunikuje on-line.

Pojišťovna je úspěšná v prodeji povinného ručení a havarijního pojištění. Licenci na prodej povinného ručení pojišťovna získala již před sedmi lety. Klientům jako jediná pojišťovna na našem trhu nabízí bonus ve výši 60 %.

Během prvního kvartálu letošního roku je klientům k dispozici pojištění majetku. V druhém pololetí letošního roku pojišťovna přišla s nabídkou úrazového a cestovního pojištění, v třetím kvartálu obohatí nabídku i pojištění profesní odpovědnosti.

 

Zdroj: Dagmar Šístková

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články