Skupina Triglav je mezinárodní korporace, která působí v osmi evropských státech včetně České republiky. Kromě "rodného" Slovinska působí rovněž v Chorvatsku, Bosně a Hercegovině, Srbsku, Černé Hoře, Makedonii a také na Slovensku.
Skupina Triglav je postavena na třech pilířích: pojišťovnictví, správě majetku a bankovnictví.
V loňském roce Skupina Triglav předepsala více pojistného, než bylo plánováno. To platí nejen pro mateřskou společnost, kterou je Zavarovalnica Triglav, ale i pro dceřiné pojišťovny ve Skupině Triglav, kterým se podařilo v roce 2007 zvýšit tržní podíl na většině trhů. Podle předběžných údajů má Skupina Triglav 42,9procentní tržní podíl mezi klasickými pojišťovnami ve Slovinsku.
Pokračuje vstup na nové trhy
V roce 2007 se Skupina Triglav rozšířila o dvě další pojišťovny: v jihovýchodní Evropě to je pojišťovna AD za osiguranje Krajina Kopaonik v Srbsku a pojišťovna Vardar AD Osiguranje v Makedonii. V Srbsku byla loni založena společnost pro penzijní připojištění Triglav - penzijski fondovi a na Slovensku v Bratislavě byla otevřena nová pobočka.
V letošním roce pokračuje konsolidace celé skupiny a rozšiřování na nové trhy v regionu jihovýchodní Evropy. Plán je předepsat miliardu pojistného. Upisovací cena akcie, uvedené na burzu v Ljubljani tento týden, byla stanovena na 26 eur. Tržní cena se vyšplhala (24.9.2008) na 41,23 eur. Analytici tvrdí, že v budoucnu překročí 100 eur.
Triglav v České republice
Již osm let působí Triglav pojišťovna, a.s i na českém trhu. V loňském roce se v objemu předepsaného pojistného umístila mezi neživotními pojišťovnami na jedenáctém místě a získala 0,7procentní podíl na trhu. Do roku 2010 by chtěla postoupit na desáté místo a získat 1,5procentní podíl na trhu neživotního pojištění. Uvedl to generální ředitel Triglav pojišťovny, a.s. Ing. Petr Baný.
„Naší strategií je posílit vnímání značky a zvýšit zisk především díky efektivitě a zlepšování procesů. Naší velkou předností je rychlá likvidace pojistných událostí,“ zdůraznil generální ředitel.
Objem předepsaného pojistného dosáhl 350 miliónů korun a katapultoval tak Triglav z jedenáctého na deváté místo na českém trhu neživotního pojištění. Koncem roku by měl podíl na trhu pojišťovny Triglav dosáhnout jednoho procenta.
Orientace na životní pojištění
„Velkou příležitost vidíme v životním pojištění. Dynamika růstu životního pojištění v jiných státech je mnohem větší než v České republice. Propojištěnost je tady velice nízká, dokonce poloviční ve srovnání se Slovinskem,“ vysvětlil Petr Baný s tím, že velkou šanci spatřuje Triglav pojišťovna kromě budoucí orientace na životní pojištění také v nabídce komerčního zdravotního pojištění. Pro tento druh pojištění je ovšem rozhodující, jak bude vypadat konečná podoba zdravotní reformy.
Pojišťovna Triglav dokáže pojistit každou firmu na českém trhu. Spolupracuje s makléři, má vlastní distribuční síť a komunikuje on-line.
Pojišťovna je úspěšná v prodeji povinného ručení a havarijního pojištění. Licenci na prodej povinného ručení pojišťovna získala již před sedmi lety. Klientům jako jediná pojišťovna na našem trhu nabízí bonus ve výši 60 %.
Během prvního kvartálu letošního roku je klientům k dispozici pojištění majetku. V druhém pololetí letošního roku pojišťovna přišla s nabídkou úrazového a cestovního pojištění, v třetím kvartálu obohatí nabídku i pojištění profesní odpovědnosti.
Komentáře
Přidat komentář