Totálních škod elektromobilů velmi rychle přibývá


			Totálních škod elektromobilů velmi rychle přibývá
23.7.2024 Zahraničí

Nová zpráva společnosti Mitchell ukazuje skokový nárůst četnosti totálních škod u elektrických i novějších automobilů se spalovacími motory.

Společnost Mitchell začátkem června vydala zprávu o trendech v 1. čtvrtletí 2024: Plugged-In: EV Collision Insights (Poznatky z nehod elektromobilů).

Totálních škod elektromobilů velmi rychle přibývá 1

Dokument ukazuje, že četnost totálních škod u elektromobilů od konce loňského roku vzrostla, když ceny ojetých elektromobilů klesly. V USA a Kanadě činila celková kvóta totálních škod elektromobilů 9,93 % a 7,48 % - což je v obou regionech nárůst o 8 % oproti 4. čtvrtletí 2023 a o 30 % oproti 3. čtvrtletí 2023.I přes tento nárůst zůstává četnost celkových ztrát e-vozů na úrovni roku 2021 a novějších alternativ s ICE (moderními spalovacími motory), které zakončily 1. kvartál 2024 s mírou 9,51 % v USA a 7,44 % v Kanadě, uvádí zpráva.

Zpráva uvádí, že zpomalení prodeje nových vozů, snižování cen a měnící se sentiment (afinita) spotřebitelů ovlivňují hodnotu ojetých elektromobilů. Další rozdíly v nárocích na servis mezi elektromobily a automobily s vnitřním spalovacím pohonem (ICE), které jsou ve zprávě podrobně popsány, zahrnují:


Mohlo by vás zajímat: Překonal rakovinu. „Pojištění mi pomohlo od existenčních problémů,“ říká pacient


  • Průměrný odhadovaný počet hodin práce mechaniků v případě opravitelných vozidel (u dílčích škod) byl u elektromobilů téměř dvakrát vyšší než u automobilů s ICE (3,04 oproti 1,66 hodinám), což zvyšuje náklady na opravu.
  • Průměrná závažnost pojistných událostí v 1. čtvrtletí 2024 klesla, ale významné náklady na opravy u elektromobilů nadále převyšují náklady na vozidla s ICE. V USA činil rozdíl v závažnosti mezi oběma pohony 6 066 USD oproti 4 703 USD a v Kanadě 6 810 kanadských dolarů oproti 5 110 kanadským dolarům.
  • Četnost pojistných událostí trvale roste a v USA se zvýšila na 2,26 % a v Kanadě na 3,41 %.
  • Při opravách nabouraných elektromobilů jsou častěji použity díly OEM (Original Equipment Manufacturer) než při opravách dokončených na alternativních vozidlech s ICE (89,29 % oproti 65,14 %). Díly pro elektromobily bývají lehčí, aby vyvážily mnohem těžší baterii, což ale komplikuje jejich opravu. V 1. čtvrtletí činil podíl opravených dílů pro e-vozy oproti vyměněným méně než 13 %. U automobilů s vnitřním spalovacím pohonem to bylo bezmála 15 %.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články