Článek začíná informací, že Lufthansa chce prodat vlastního pojistitele Delvag a oddělit se od pojišťovacího makléře Albatros, který se specializuje na pojištění letecké dopravy. Nezávisle na sobě o tom informovala agentura Bloomberg a deník Süddeutsche Zeitung. Letecká společnost prý již pověřila prodejem poradce, k nimž patří i Deloitte. Ovšem jasné stanovisko k této záležitosti odmítla Lufthansa poskytnout.
Mohlo by vás zajímat: TOP 30 pojišťovacích makléřů za rok 2022 v Česku dle oPojištění.cz
Logika tohoto případného kroku by spočívala v tom, že šéf koncernu Carsten Spohr chce Lufthansu silněji zacílit na hlavní byznys. Majetkové účasti, které nejsou v bezprostřední spojitosti s leteckým podnikáním, mají být odprodány. Lufthansa se již mimo jiné oddělila od svého cateringového segmentu LSG a společnosti AirPlus, jež se zabývá např. úhradou celkových cestovních nákladů.
Společnost Albatros, která funguje jako pojišťovací makléř, se specializuje na pojišťovací byznys týkající se zaměstnanců. Nabízí podnikům a jejich zaměstnancům například penzijní pojištění, pojištění pro případ pracovní neschopnosti a soukromé zdravotní pojištění. Mezi podniky, kterým poskytuje služby, patří mezi jinými skupina DHL, Fraport nebo chemický a farmaceutický obr – společnost Merck a samozřejmě Lufthansa, zvláště pokud jde o speciální pojištění pro piloty a další členy posádek.
Mohlo by vás zajímat: Poradci ve třetím čtvrtletí: Život na finančním trhu je plný překvapení
Pojišťovací společnost Delvag zase provozuje pojištění letecké dopravy, pojištění přepravy a zajištění. Její roční přijaté pojistné se pohybuje kolem 80 mil. EUR. Ve sledovaném článku se zdůrazňuje, že zbavení se tohoto poskytovatele by mohlo být pro Lufthansu riskantním krokem. V důsledku dopadů pandemické krize a války na Ukrajině se totiž markantně zvyšuje pojistné, a to především v průmyslovém pojištění. Také rostoucí škody z přírodních katastrof zdražují pojistnou ochranu.
Pojistitelé nyní prý uplatňují v rostoucí míře tvrdou upisovací politiku, takže některá rizika lze pojistit jen za vyšší pojistné či s velmi vysokou spoluúčastí, nebo dokonce je nelze pojistit vůbec. Takže by se mohlo stát, že Lufthansa bude následně nakupovat pojistnou ochranu za vyšší pojistné. Ve vlastním koncernu by to mohla mít lacinější. Přitom v poslední době sledovala pojišťovací společnost Delvag strategii omezit byznys s externími podniky a soustředit se na rizika uvnitř skupiny Lufthansa.
Mohlo by vás zajímat: Marek Woitsch: O smlouvy životního pojištění je třeba se v průběhu roků starat
Deník Süddeutsche Zeitung poukazuje na to, že u mnoha podniků se vzhledem k tvrdému trhu projevuje spíše opačný trend. Zakládají vlastní pojišťovny, takzvané kaptivní pojišťovny, aby mohly čelit rostoucímu pojistnému a množícím se výlukám u pojištění průmyslu a pojištění živností. Drahá letecká rizika se naproti tomu často pojišťují prostřednictvím konsorcií (soupojištění), případně pojišťovacích poolů, neboť škody mohou dosáhnout stovek milionů a mohou jít až do miliard.
Komentáře
Přidat komentář