Řecká pojišťovna Hellas Direct plánuje vstup na český trh


			Řecká pojišťovna Hellas Direct plánuje vstup na český trh
18.7.2025 Akvizice a fúze

Řecká společnost Hellas Direct, která úspěšně působí v oblasti pojištění motorových vozidel v Řecku, Rumunsku a Kypru, plánuje vstoupit na český pojistný trh. Pojišťovna chce v první fázi nabídnout komplexní autopojištění a následně rozšířit portfolio i o další produkty. Hellas Direct už pokročila v licenčním řízení a notifikaci podle pravidel jednotného evropského trhu ve spolupráci s Českou národní bankou. Elina Nomicou, Head of Brand and Content, uvedla, že firma je „v závěrečné fázi regulační a technické přípravy“.

Vstup na český trh je klíčovým prvkem evropské expanzní strategie společnosti. Spoluzakladatel pojišťovny Alexis Pantazis vysvětluje kroky Hellas Direct tak, že se cíleně zaměřují na tzv. ‚Blind Spot Markets‘. „Jsou to trhy, které jsou dohromady dostatečně velké – když se na ně podíváte jako na celek, odpovídají například Itálii nebo Německu – ziskový potenciál je tam ale mnohem vyšší, protože si jich velcí hráči nevšímají. To nám dává příležitost přijít s kvalitní inovací a způsobit „narušení“ trhu v ten správný moment,“ říká Alexis Pantazis.

Alexis Pantazis Hellas Direct


Mohlo by vás zajímat: Čeští řidiči často překračují rychlost. Podpora snižování limitů je minimální


Když se společnost Hellas Direct pustila do analýzy svých možností mezinárodní expanze, uplatnila sedm klíčových filtrů – mimo jiné regulatorní rámce a spotřebitelské preference. Stála přitom před strategickou volbou: zaměřit se na rozsáhlé trhy, ve kterých probíhá silná insurtechová vlna, nebo zvolit méně exponované, ale dlouhodobě udržitelné a ziskové destinace. Pojišťovna nakonec vsadila na druhou variantu – tedy na trhy, kde se během tří až čtyř let může reálně zařadit mezi pět nejvýznamnějších hráčů a zároveň zde efektivně uplatnit své technologie v rámci pravidel a regulací Evropské unie.

Vedení společnosti odhaduje, že 80 až 90 procent firemního technologického řešení je přenositelné napříč hranicemi. Oblasti jako cenotvorba, regulatorní výkaznictví či technologický vývoj budou centralizovány. Lokální zprostředkovatelský servis však nepřijde zkrátka, protože je podle zakladatele firmy nezastupitelný pro porozumění specifikům a kulturním reáliím dané země. „Klíčovým faktorem pro expanzi především zdravé regulatorní prostředí podporující férovou konkurenci. Hellas Direct využívá centralizovanou správu technologií, cenotvorby i regulace, ale současně klade velký důraz na lokalizovaný klientský servis, zejména při likvidaci pojistných událostí, které nelze efektivně provádět bez znalosti místních specifik,“ vysvětluje Alexis Pantazis.

V horizontu příštích čtyř let se Hellas Direct zaměří mimo České republiky s jejími 10,5 miliony občany a vysoce konkurenčním trhem povinného ručení, na kterém působí 11 pojišťoven, na Slovensko, Slovinsko a také na Chorvatsko. Společnost bude českým motoristům nabízet nejen povinné ručení, ale i pojištění skel, široké asistenční služby a havarijní pojištění, stejně jako ochranu před přírodními katastrofami a střety se zvěří. Do budoucna plánuje rozšíření nabídky o pojištění domácností a nemovitostí. Distribuci produktů zajistí prostřednictvím sítí poradenských firem a externích makléřů, přičemž zpočátku se zaměří na retailovou klientelu a v delším horizontu nevylučuje rozšíření produktové nabídky také pro firmy a živnostníky.

Modernizace pojišťovnictví je podle Pantazise klíčová. „Nejde jen o vývoj technologie, ale také o převzetí nejlepších postupů z jiných oborů a jejich přizpůsobení pojišťovacím službám. Banky i tradiční pojišťovny v tom historicky příliš úspěšné nebyly,“ dodává spoluzakladatel firmy. Podle něj je nezbytné, aby se pojišťovny adaptovaly na nové trendy, lépe využívaly data, reagovaly na rostoucí nároky zákazníků a zároveň efektivně bojovaly proti pojistným podvodům.


Mohlo by vás zajímat: Ota Šunda: Děláme byznys jinak. Srdcem a s úctou k lidem


Hellas Direct byla založena v roce 2012 Alexisem Pantazisem a Emiliosem Markou, bývalými manažery působícími v mezinárodních finančních institucích, kteří chtěli inovovat konzervativní odvětví pojišťovnictví. Od samého začátku se profilovali jako digitální „disruptoři“ trhu a podařilo se jim vybudovat stabilní pozici nejprve v Řecku, poté i na Kypru a v Rumunsku. Od svého vstupu na řecký trh společnost získala sedmiprocentní tržní podíl a zařadila se mezi čtyři největší hráče. V Rumunsku se jí podařilo získat 9,5 % trhu, čímž si zajistila pátou pozici mezi tamními pojišťovnami. Podle firemních informací se pojišťovna stará o více než milion klientů. Historicky se jí podařilo rychle růst díky kombinaci moderní technologie a důrazu na zákaznickou zkušenost, což chtějí nyní zopakovat i v Česku.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články