Andrew Quirke: DEFEND INSURANCE připravuje celé portfolio online produktů


			Andrew Quirke: DEFEND INSURANCE připravuje celé portfolio online produktů
10.2.2022 Pojistný trh

Je za námi další pandemický rok. Neexistuje oblast, která by nebyla covidem zasažena. Přesto se našly situace, které stojí mimo koronavirové dění a jež stojí za to si připomenout. Osobností pojistného trhu jsme se tak v tradiční novoroční anketě zeptali na zhodnocení průběhu uplynulého roku a na klíčové momenty nadcházejícího roku 2022. V dnešním zamyšlení představí své postřehy Andrew Quirke, Managing Director DEFEND INSURANCE GROUP.

Pojistný trh v oblasti autopojištění byl v uplynulém roce extrémně volatilní. Po stránce obchodních výsledků do něj DEFEND INSURANCE GROUP vstoupila velmi pozvolna, pak jsme zažili boom a ke konci roku začalo docházet opět k poklesu. Nicméně celkově pro nás byl rok 2021 úspěšný a povedlo se nám navázat na předcovidou úroveň v roce 2019.


Mohlo by vás zajímat: Ivan Špirakus: Srovnávače ŽP mají budoucnost. Jsou však stále na startovní čáře


Brzdila nás však nejen pokračující pandemie a s ní spojené karantény zaměstnanců a uzavření provozoven prodejců vozidel, kteří jsou zejména v České republice klíčoví pro distribuci našich prodloužených záruk, GAP pojištění i dalších specializovaných řešení pro automobilový trh, ale také nedostatek nových i ojetých vozů. Jen ojetin v zemích Visegrádské čtyřky, kde naše skupina působí, v současnosti chybí přes půl milionu, což tlačí ceny vzhůru. Nicméně věřím v pozitivní vývoj automobilového trhu a s ním spojeného prodeje autopojištění v tomto roce. 

Poklesu poptávky po automobilech v důsledku rostoucích cen a zvyšujících se životních nákladů se neobávám, naopak s koncem jara očekávám výrazný růst. Většina lidí auto potřebuje, kvůli pokračující pandemii nechtějí jezdit veřejnou dopravou a chtějí opět cestovat a také se během pandemie výrazně zvýšila míra úspor, které se v řadě případů využijí právě na nákup vozu, ať již ojetého či nového. A protože auto je pro většinu lidí zásadním finančním výdajem, je přirozené chtít svou investici ochránit. Pojištění mechanických poruch i GAP pojištění tak může dosahovat bez problémů 40 % až 50 % penetrace.


Mohlo by vás zajímat: Tomáš Síkora: Digitalizace životního pojištění je výzva pro celý trh


Výzvou pro rok 2022 pro nás bude vstup do online světa a rostoucí objem pojistných smluv i pojistných událostí, na který se intenzivně připravujeme. Dlouhodobě se soustředíme na digitalizaci a automatizaci našich procesů, které jsme v uplynulých dvou letech ještě umocnili. Již od začátku roku 2019 využíváme plně elektronického sjednávání pojištění a v loňském roce jsme začali nasazovat novou verzi našeho online systému iDEFEND, který nám i našim partnerům komplexní agendu správy pojistných smluv dále zefektivňuje a umožní nám další expanzi.

Tou největší příležitostí, kterou nový iDEFEND nabízí, je vstup na B2C trh a s tím související online prodej pojištění a nový zákaznický portál, který klientům umožní řešit všechny záležitosti spojené s jejich pojistkou rychle a bezpečně online včetně hlášení škodních událostí. V průběhu roku plánujeme spustit celé portfolio produktů, které jsme pro online prodej vytvořili a zákazníci se rozhodně mají na co těšit. Jednou z novinek bude produkt DEFEND Go&Track, což je kombinace pojištění proti odcizení vozidla, GPS monitoringu vozidla a webové a mobilní aplikace informující nejen o poloze vozu, ale i spotřebě či servisní historii.   


Mohlo by vás zajímat: Ivan Špirakus: Nastává éra deglobalizace společnosti


Věřím, že rok 2022 bude pro celou DEFEND INSURANCE GROUP i naši partnery úspěšný a zákazníkům přinese další vylepšení našich služeb.

Andrew Quirke
Managing Director DEFEND INSURANCE GROUP

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články