Pojistný trh v oblasti autopojištění byl v uplynulém roce extrémně volatilní. Po stránce obchodních výsledků do něj DEFEND INSURANCE GROUP vstoupila velmi pozvolna, pak jsme zažili boom a ke konci roku začalo docházet opět k poklesu. Nicméně celkově pro nás byl rok 2021 úspěšný a povedlo se nám navázat na předcovidou úroveň v roce 2019.
Mohlo by vás zajímat: Ivan Špirakus: Srovnávače ŽP mají budoucnost. Jsou však stále na startovní čáře
Brzdila nás však nejen pokračující pandemie a s ní spojené karantény zaměstnanců a uzavření provozoven prodejců vozidel, kteří jsou zejména v České republice klíčoví pro distribuci našich prodloužených záruk, GAP pojištění i dalších specializovaných řešení pro automobilový trh, ale také nedostatek nových i ojetých vozů. Jen ojetin v zemích Visegrádské čtyřky, kde naše skupina působí, v současnosti chybí přes půl milionu, což tlačí ceny vzhůru. Nicméně věřím v pozitivní vývoj automobilového trhu a s ním spojeného prodeje autopojištění v tomto roce.
Poklesu poptávky po automobilech v důsledku rostoucích cen a zvyšujících se životních nákladů se neobávám, naopak s koncem jara očekávám výrazný růst. Většina lidí auto potřebuje, kvůli pokračující pandemii nechtějí jezdit veřejnou dopravou a chtějí opět cestovat a také se během pandemie výrazně zvýšila míra úspor, které se v řadě případů využijí právě na nákup vozu, ať již ojetého či nového. A protože auto je pro většinu lidí zásadním finančním výdajem, je přirozené chtít svou investici ochránit. Pojištění mechanických poruch i GAP pojištění tak může dosahovat bez problémů 40 % až 50 % penetrace.
Mohlo by vás zajímat: Tomáš Síkora: Digitalizace životního pojištění je výzva pro celý trh
Výzvou pro rok 2022 pro nás bude vstup do online světa a rostoucí objem pojistných smluv i pojistných událostí, na který se intenzivně připravujeme. Dlouhodobě se soustředíme na digitalizaci a automatizaci našich procesů, které jsme v uplynulých dvou letech ještě umocnili. Již od začátku roku 2019 využíváme plně elektronického sjednávání pojištění a v loňském roce jsme začali nasazovat novou verzi našeho online systému iDEFEND, který nám i našim partnerům komplexní agendu správy pojistných smluv dále zefektivňuje a umožní nám další expanzi.
Tou největší příležitostí, kterou nový iDEFEND nabízí, je vstup na B2C trh a s tím související online prodej pojištění a nový zákaznický portál, který klientům umožní řešit všechny záležitosti spojené s jejich pojistkou rychle a bezpečně online včetně hlášení škodních událostí. V průběhu roku plánujeme spustit celé portfolio produktů, které jsme pro online prodej vytvořili a zákazníci se rozhodně mají na co těšit. Jednou z novinek bude produkt DEFEND Go&Track, což je kombinace pojištění proti odcizení vozidla, GPS monitoringu vozidla a webové a mobilní aplikace informující nejen o poloze vozu, ale i spotřebě či servisní historii.
Mohlo by vás zajímat: Ivan Špirakus: Nastává éra deglobalizace společnosti
Věřím, že rok 2022 bude pro celou DEFEND INSURANCE GROUP i naši partnery úspěšný a zákazníkům přinese další vylepšení našich služeb.
Andrew Quirke
Managing Director DEFEND INSURANCE GROUP
Komentáře
Přidat komentář