Bohužel ani loňský rok nás nevrátil do předchozího životního i pracovního rytmu. Pandemická doba přesunula byznys většiny oborů do virtuálního prostředí, což všeobecně výrazně akcelerovalo digitalizaci. I finanční trh, co se týče digitalizace, se mentálně výrazně posunul. Proces digitální transformace obchodních procesů ve finančních službách zahájila už před několika lety především přísnější regulace a tlak na snižování nákladů. Koronavirová doba navíc přinesla i výraznou obchodní potřebu hledání cest, jak „bezkontaktně“, „bezpapírově“ a efektivně uzavírat nové smlouvy s klienty. Mám pocit, že dnes už žádný subjekt finančního trhu neřeší, zda je nutné do digitalizace investovat. Otázka je spíše ve finančních a lidských možnostech, jak nové technologie zavádět rychle a současně bezpečně a v souladu s platnou legislativou.
Mohlo by vás zajímat: Jitka Chizzola: Klient je dnes opatrnější a potřebuje jistoty
Doba „lockdownů“ jednoznačně přesunula obchodní proces u nezávislých distributorů finančních produktů do jednotných agregovaných webových prostředí (srovnávačů/sjednávačů) a současně v některých oblastech posílila i online prodej. Tím se výrazně zvýšil tlak na kvalitu a komplexnost technických nástrojů, které umožní rychle porovnat konkurenční nabídky a finálně sjednat vybraný produkt bezpapírově, v souladu s platnou legislativou a nutnou dokumentací. Společně s tím jde ruku v ruce potřeba kvalitních informačních systémů pro správu obchodů s online datovou integrací mezi obchodníky a finančními institucemi, v souladu se změnou požadavků na interní procesy a sdílení informací. To vše samozřejmě vyžaduje kvalitní technologické zázemí.
Mohlo by vás zajímat: Jan Matoušek: Pojišťovny nejsou jen měšcem. Musí být i partnerem
Za CreaSoft jsem osobně rád, že se nám v loňském roce podařilo potvrdit pozici produktového IT lídra trhu pro oblast distribuce finančních produktů. Do řady našich produktů z oblasti neživotního pojištění jsme doplnili, jako první na trhu, agregátor pro porovnání produktů životního pojištění s možností online sjednání vybrané smlouvy. K prvním třem pojišťovnám, které pochopily trend potřeby agregace i v oblasti životního pojištění, přidáme letos další minimálně tři. Naším dlouhodobým cílem je jednoduchost řešení pro všechny poradce našich zákazníků a maximalizace uživatelského komfortu při zachování právní čistoty obchodního procesu prodeje životního pojištění.
Uvědomujeme si, že digitalizace obchodní činnosti neprobíhá pouze v oblasti pojišťovnictví, proto jsme na podzim spojili naše aktivity se společností IFA Services, která se specializuje na digitalizaci procesů pro hypoteční a úvěrové nástroje. Služby naší skupiny dnes již využívá 50 unikátních zákazníků. Pokrýváme 50 % potenciálu trhu. Společně jsme schopni poskytnout komplexní nabídku softwarových nástrojů, a uspokojit tak komplexní potřeby distribuce pojištění, investic, hypoték až po spotřebitelské úvěry.
Mohlo by vás zajímat: Martin Podávka: 2022 jako rok srovnávání a srovnávačů
Bez ohledu na to, jestli tady v budoucnu covid bude, nebo nebude, práci s digitálními nástroji a další rozvíjení jejich možností, integrace dat, využívání analytických nástrojů i umělé inteligence už pravděpodobně nic nezastaví. Jsme rádi součástí tohoto trendu a těšíme se společně s finančními institucemi, poradci a distributory na hledání dalších cest a výzev pro zjednodušení a zkvalitnění jejich práce.
Komentáře
Přidat komentář