Česká asociace pojišťoven uspěla na festivalu marketingové tvorby v Cannes


			Česká asociace pojišťoven uspěla na festivalu marketingové tvorby v Cannes
20.6.2024 Pojistný trh

Bronzovou lví sošku v kategorii Direct z největší světové přehlídky marketingové tvorby Cannes Lions získala Česká asociace pojišťoven spolu s agenturami McCann Prague a Hero & Outlaw za realizaci druhého ročníku iniciativy Národní den bez spěchu.

Národní den bez spěchu se odehrál 3. dubna a vrcholil zastavením pražského orloje a 138 zvoněními jeho smrtky, která zbytečné oběti dopravních nehod způsobených nepřiměřenou rychlostí připomněla. „Získat jednoho canneského Lva je sen, mít hned tři je euforie. Velké poděkování patří všem agenturám i partnerům, kteří se na Národním dni bez spěchu podílejí, protože díky nim získává tato každoroční událost ohlas nejen u nás, ale i v Evropě. Takto aktivita dokazuje, že díky efektivní a kreativní komunikaci dokážeme řešit palčivé otázky naší společnosti jako je spěch a rychlá jízda. I jediný zachráněný život na silnici má smysl, a proto chceme v této aktivitě pokračovat,“ uvedla Milada Veselá, vedoucí oddělení komunikace a vzdělávání České asociace pojišťoven.


Mohlo by vás zajímat: Jaroslav Daňhel: Nepřesné srovnávače POV... aneb nazrál čas na zásah regulátora?


obrazek_high_res

Národní den bez spěchu navázal na úspěšný projekt 13 MINUT. Cílem bylo podnítit veřejnost k zamyšlení se nad nebezpečími, která přináší nepřiměřená rychlost a spěch za volantem. Jde o výzvu všem řidičům, aby zpomalili a přemýšleli o tom, zda skutečně potřebují kvůli spěchu riskovat své zdraví i zdraví ostatních. Na to všechno poukazuje nejen manifest Národního dne bez spěchu, ale i video se známými osobnostmi, sportovci a záchranáři, které u této příležitosti vzniklo. Můžete v něm vidět například režiséra Víta Klusáka, herce Petra Uhlíka a Jana Hájka, herečky Ester Geislerovou a Kláru Issovou nebo lékaře Marka Dvořáka.  

Dali jsem lidem trochu víc času, aby zpomalili a uvědomili si, že ne všechno je naléhavá situace a že je často lepší být někde o pár minut později než tam nedojet vůbec,“ vysvětloval před časem Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven, která stála za zrodem iniciativy. Ta Česko zpomalila už v loňském roce. „Zájem veřejnosti nás přesvědčil o tom, že mělo smysl v této aktivitě pokračovat, a proto jsme v letošním roce oslovili i další partnery z řad firem, které tuto myšlenku mohou dále šířit mezi své zaměstnance a zákazníky.“  Na přípravě kampaně se podílely agentury McCann Prague a Hero & Outlaw.  Kompletní výčet partnerů bude k dispozici na webových stránkách projektu narodnidenbezspechu.cz.  


Mohlo by vás zajímat: Správná spoluúčast odráží výši rezerv klienta


Zdroj: YouTube, ČAP

Data z Analýzy Portálu nehod rychlost za rok 2014 až 2023

  • Celkový počet nehod způsobených rychlou jízdou mezi lety 2014 až 2023 je 134 891, to je 1/7 ze všech nehod.
  • Z celkového počtu nehod způsobeno rychlostí v posledních 10 letech, tedy 134 891, téměř polovina těchto nehod – 51 488, končí následky pro účastníky nehody. Počet osob s následky (lehká, těžká zranění, smrt) při těchto nehodách je celkem 68 582. Z toho celkem 6 450 osob vyvázlo s těžkým zraněním a 2 123 končilo smrtí.
  • V roce 2023 byl podíl nehod způsobených rychlou jízdou 13,56 % – konkrétní počet nehod byl 12 815. Počet nehod s následky za rok 2023 je 4 932.
  • Rychlost je druhou hlavní příčinou smrti při nehodách, první je způsob jízdy, kam patří například nevěnování se řízení či nedodržení bezpečné vzdálenosti.
  • Největší podíl nehod způsobených rychlou jízdou tvoří řidiči ve věku do 24 let, téměř 27 %.
  • Největší počet nehod způsobených rychlou jízdou je ve všední dny 7. hodina ranní. Dá se tedy předpokládat, že nejvíce lidé spěchají ráno do práce. Nejvíce nehodovými měsíci jsou leden a prosinec.
  • Celkem mezi lety 2014 až 2023 zemřelo na silnicích z důvodu rychlosti 2 123 osob.
  • Mezi nejčastější příčiny nehod způsobených rychlostí patří např. nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky, nepřizpůsobení rychlosti dle viditelnosti, nepřizpůsobení hustotě provozu, nepřizpůsobení rychlosti technickému stavu vozidla atd.

[1] Data byla získána z výzkumu realizovaného v březnu 2021 společností Behavio na reprezentativním vzorku obyvatelstva ČR.  
[2] Analýza Portálu nehod – rychlost v letech 2014 až 2023  

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články