Budou stát letos za růstem předepsaného pojistného podnikatelé?
Za loňským zvýšením celkem předepsaného pojistného stálo především životní pojištění, jehož objem meziročně vzrostl - možná až poněkud překvapivě - o 5,1 %. K růstu předepsaného pojistného u neživotního pojištění - celkem však jen o 0,6 % - přispěl především nárůst za podnikatelská pojištění o 4,8 %.
Předpokládáme, že v letošním roce dojde k nárůstu celkového předepsaného pojistného, u Wüstenrotu pak očekáváme vyšší přírůstek u produktů neživotního pojištění, především pojištění vozidel.
Jaké nové produkty podnikatelům nabídnete? Myslíte, že by mohl být zájem o pojištění přerušení provozu z titulu stávky, nebo o pojištění ekologické újmy?
V současné chvíli nabízíme pojištění pro malé a střední podnikatele. Tento produkt je určen k pojištění rizik spojených s podnikáním ekonomických subjektů. Zastřešuje nejen škody na majetku, ale součástí pojištění je i pojištění odpovědnosti za škodu, a to za škodu způsobenou provozní činností, vadou výrobku i za škodu vyplývající z držení nemovitosti. Lze jej dále rozšířit podle charakteru činnosti podnikatele. Pojištění podnikatelů je variabilní produkt, ze kterého náš finanční poradce či makléř sestaví pojištění podle potřeb.
A co zabezpečení na stáří? Uvědomují si lidé se středními a vyššími příjmy, že budou mít v důchodu jen 30 až 40 % svých příjmů? (A možná ani to ne...) Dokáže chybějící důchodovou reformu nahradit nabídka životního pojištění?
Převážná většina lidí z této příjmové skupiny si je této skutečnosti bezpochyby vědoma, a mnoho z nich si na stáří proto finanční rezervy určitým způsobem vytváří. Životní pojištění - kapitálové a investiční – je jednou z velmi vhodných forem, chybějící důchodovou reformu však v plné míře nahradit nemůže.
Zvýší letošní sněhová kalamita zájem lidí o pojištění majetku?
Na základě zkušeností s podobnými situacemi nepředpokládáme výrazně zvýšený zájem o pojištění majetku.
Jaký úkol jste si dali neformálně pro rok 2010?
Další posílení značky Wüstenrot jako životní a neživotní pojišťovny, což chceme podpořit i v oblasti marketingu. Chceme navázat na úspěšnou mediální kampaň roku 2009, která toto očekávání již zčásti naplnila. Naším dalším cílem je rozšíření nabídky pojistných produktů a stabilní nárůst předepsaného pojistného jak u životního tak neživotního pojištění. Plánujeme také aktivní spolupráci s externími partnery, makléřskými sítěmi a prodejci vozidel.
Děkuji Vám za rozhovor.
Dagmar Šístková

Komentáře
Přidat komentář