Pak je tu ale pojištění odpovědnosti za škodu. Handelsblatt cituje odborníky, kteří předpovídají pojistitelům další náklady ve výši 600 milionů dolarů (450 milionů eur).
Po nehodě v lednu 2012 byly zahájeny také soudní procesy, týkající se nároku na náhradu škody . Právníci Ina Ebert , Olaf Koeberl a Claudio Perrella tvrdí v článku který vydal Munich Re, že bude trvat mnoho let, než bude ukončen poslední proces.
Odborníci odhadují celkovou škodu na částku 900 milionů eur. Tato částka se může ještě výrazně zvýšit v důsledku velmi komplikované záchrany vraku (a zřejmě se také zvýší). Koneckonců , je to jedna z největších a nejkomplikovanějších záchranných akcí na světě.
Pro srovnání: na 500 miliónů dolarů přišly náklady při potopení ropného tankeru Exxon Valdez v roce 1989. Do té doby byla nehoda u pobřeží Aljašky největší ztrátou pro pojišťovnictví , ale stále je to jen polovina toho, na kolik přijde stroskotání Costa Concordia.
Podíl pojistitelů závisí na jejich velikosti. Největší společnosti převezmou většinu pojistné částky. Zajišťovna Munich Re jako největší světová zajišťovna zaplatí asi 100 milionů eur. Menší konkurent Hannover Re vynaloží v současné době z vlastních prostředků nejméně 53 milionů eur.
Das investment.com

fotografie: www.theparbucklingproject.com, © Filippo Vinardi
Komentáře
Přidat komentář