Podkladem pro hodnocení byly výroční zprávy finančních institucí, jejich sazebníky na webu a on‑line kalkulačky. Řadu kritérií zjišťovali hodnotitelé telefonicky nebo na pobočkách pojišťoven. Součástí výzkumu byl i takzvaný mystery shopping, sloužící například k zjištění úroků u hypoték nebo ověření, jakým způsobem pracovníci poboček komunikují s klienty. A jak kvalitně a rychle jsou jim schopni poradit.
Mezi hodnoticí kritéria soutěže spadají například také šíře nabízených produktů, způsob, jak finanční ústavy komunikují s klienty i jejich dostupnost.
Výsledky v životním pojištění
V kategorii životního pojištění obhájila loňský titul Komerční pojišťovna, s náskokem 1,5 procenta před druhou Českou pojišťovnou. Komerční pojišťovna uspěla i v kategorii klientsky nejpřívětivější pojišťovny. Zde však druhé místo ukořistila Generali
Nejlepší životní pojišťovna 2015
(celkové pořadí, hodnocení v %)
1. |
Komerční pojišťovna |
61,5 |
2. |
Česká pojišťovna |
60,0 |
3. |
ČSOB Pojišťovna |
60,0 |
4. |
UNIQA pojišťovna |
59,0 |
5. |
Generali Pojišťovna |
58,5 |
6. |
Allianz pojišťovna |
58,4 |
7. |
Pojišťovna ČS |
58,2 |
8. |
MetLife pojišťovna |
58,0 |
9. |
Kooperativa pojišťovna |
57,1 |
10. |
AEGON Pojišťovna |
55,3 |
Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovna 2015
(celkové pořadí, hodnocení v %)
1. |
Komerční pojišťovna |
75,1 |
2. |
Generali Pojišťovna |
69,7 |
3. |
UNIQA pojišťovna |
69,0 |
4. |
Česká pojišťovna |
65,0 |
5. |
ČSOB Pojišťovna |
61,0 |
6. |
ČPP |
58,7 |
7. |
NN ŽP (ING) |
57,4 |
8. |
Allianz pojišťovna |
57,3 |
9. |
Kooperativa pojišťovna |
57,1 |
10. |
MetLife pojišťovna |
52,4 |
Výsledky v neživotním pojištění
V neživotním pojištění získala nejvyšší ocenění Allianz pojišťovna, o jejímž vítězství rozhodlo 0,4 %. Druhá se umístila pojišťovna Kooperativa. Velká změna však nastala u výsledků kategorie klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna, kde se na prvním místě umístila ČSOB pojišťovna, následovaná Českou podnikatelskou pojišťovnou.
Nejlepší neživotní pojišťovna 2015
(celkové pořadí, hodnocení v %)
1. |
Allianz pojišťovna |
75,7 |
2. |
Kooperativa pojišťovna |
75,3 |
3. |
ČPP |
74,0 |
4. |
Česká pojišťovna |
70,1 |
5. |
ČSOB Pojišťovna |
69,1 |
6. |
UNIQA pojišťovna |
67,3 |
7. |
ERGO pojišťovna |
66,5 |
8. |
Generali Pojišťovna |
63,8 |
9. |
Slavia pojišťovna |
57,3 |
10. |
Hasičská vzájemná pojišťovna |
56,7 |
Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna 2015
(celkové pořadí, hodnocení v %)
1. |
ČSOB Pojišťovna |
81,1 |
2. |
ČPP |
79,8 |
3. |
Česká pojišťovna |
77,0 |
4. |
Generali Pojišťovna |
75,8 |
5. |
Kooperativa pojišťovna |
74,6 |
6. |
Slavia pojišťovna |
72,9 |
7. |
UNIQA Pojišťovna |
72,2 |
8. |
Maxima pojišťovna |
70,6 |
9. |
Direct pojišťovna (Triglav) |
70,0 |
10. |
Allianz pojišťovna |
69,8 |
„Naším dlouhodobým cílem je co nejspokojenější klient, tedy ve všech ohledech co nejprofesionálnější servis. Ten dnes můžeme nabídnout jen tehdy, pokud budeme držet krok s dobou a nebudeme se bát inovací. Modernizujeme naše produkty, služby i komunikaci s klienty a já toto ocenění vnímám jako signál, že jdeme správným směrem,“ uvedl Jakub Strnad, předseda představenstva Allianz pojišťovny.
Generální ředitel České podnkatelské pojišťovny, a.s., Jaroslav Besperát, se o výsledcích pojiš´tovny vyjádřil takto: „Máme radost a velmi nás těší, že ocenění v hlavní kategorii nejlepší neživotní pojišťovna jsme stvrdili také druhým místem klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovny. Je to hezký dárek k letošnímu 20. výročí naší pojišťovny. Úspěch v soutěži chápeme jako ocenění práce všech zaměstnanců naší pojišťovny a výsledek dlouhodobé kvalitní péče o naše klienty. Rád bych poděkoval na tomto místě nejen svým kolegům, ale také všem našim klientům za jejich přízeň a důvěru.“
„Velmi si vážím, že Komerční pojišťovna v hodnocení Hospodářských novin, které považuji za nejobjektivnější v ČR, získala dvě první místa. Prioritní je pro nás spokojenost našich klientů, čemuž jsme přizpůsobili jak naše produkty, tak také celkový přístup při jednání a komunikaci s klienty. Toto ocenění taktéž potvrzuje úspěch modelu bankopojištění v uspokojování klientských potřeb tím vhodným způsobem. Proto se v posledních ročnících ocenění Hospodářských novin umisťujeme na předních místech,“ uvedl Stéphane Corbet, předseda představenstva a ředitel Komerční pojišťovny
Komentáře
Přidat komentář