Insurance Europe: Nákup pojištění by měl být podle mladé generace jednodušší


			Insurance Europe: Nákup pojištění by měl být podle mladé generace jednodušší

Insurance Europe (IE) publikovala prohlášení o výstupech vyplývajících z celoevropského průzkumu, který měl za cíl zjistit postoje mladých lidí k pojištění. Přístup k pojištění by měl být podle názorů mladé evropské generace jednodušší, vstřícný ke klientům a více by měla být aplikována digitalizace. Tato jasná zpráva vyplývá z průzkumu, který provedla IE v partnerství s Evropským parlamentem mládeže (EYP), který shromáždil názory 651 mladých lidí z celkem 33 evropských zemí.

Výsledky průzkumu odhalily tu skutečnost, že mladí lidé oceňují ochranu, kterou pojištění nabízí, ale často zjišťují, že jeho nákup je nadměrně složitý. Většina respondentů si pojištění spojuje s bezpečím a klidem mysli, ale na druhé straně jde podle nich o „přílišné papírování“.


Mohlo by vás zajímat: STEM/MARK: Průzkum odhalil mezery v povědomí o daních


Průzkum IE přinesl tato hlavní zjištění:

  • zjednodušení: 57 % respondentů nepovažuje nákup pojištění za snadný proces. 7 z 10 respondentů také požaduje jasnější a spotřebitelsky vstřícnější informace,
  • přednost ochrany před cenou: 82 % respondentů je ochotno zaplatit více za lepší krytí a benefity,
  • mezery v gramotnosti: 82 % respondentů má pocit, že nedostali ve škole dostatečné finanční vzdělání, aby mohli činit informované rozhodnutí ve věci pojištění,
  • ochota investovat: 73 % respondentů se domnívá, že dokonce i malé investice mají smysl či stojí za to,
  • pružnost volby v distribuci: mladí lidé jsou rozděleni ohledně způsobu nákupu pojištění. Někteří preferují online sjednávání, jiní zase osobní nákup, dalším vyhovují oba způsoby,
  • prevence rizik: 79 % respondentů chce, aby pojistitelé hráli větší roli v podpoře zodpovědného chování a většina z nich se staví kladně ke sdílení dat,
  • získávání talentů: téměř 60 % mladých Evropanů nemá zájem pracovat v pojišťovnictví, neboť mají jiné zájmy.

Thea Utoft Høj Jensen, generální ředitelka IE, k závěrům průzkumu uvedla, že se prokázalo, že mladí Evropané chápou význam pojištění. Bylo zjištěno, že mladá generace očekává jasnost a inovace. To zesiluje potřebu vytvořit takové regulatorní prostředí, které staví spotřebitele na první místo a zajistí, že informace budou jednodušší a výstižné.


Mohlo by vás zajímat: Jakub Kutnohorský: Makléř budoucnosti? Kombinace technologie a osobního přístupu


Zájemci o tuto problematiku se mohou seznámit s celkovou zprávou o výsledcích daného průzkumu ZDE. Lze v ní nalézt mimo jiné informaci, že průzkum se konal i v České republice nebo informaci o rozlišení respondentů podle věku (čtyři skupiny od 16 do 34 let), pohlaví a vzdělání

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články