Výsledky průzkumu odhalily tu skutečnost, že mladí lidé oceňují ochranu, kterou pojištění nabízí, ale často zjišťují, že jeho nákup je nadměrně složitý. Většina respondentů si pojištění spojuje s bezpečím a klidem mysli, ale na druhé straně jde podle nich o „přílišné papírování“.
Mohlo by vás zajímat: STEM/MARK: Průzkum odhalil mezery v povědomí o daních
Průzkum IE přinesl tato hlavní zjištění:
- zjednodušení: 57 % respondentů nepovažuje nákup pojištění za snadný proces. 7 z 10 respondentů také požaduje jasnější a spotřebitelsky vstřícnější informace,
- přednost ochrany před cenou: 82 % respondentů je ochotno zaplatit více za lepší krytí a benefity,
- mezery v gramotnosti: 82 % respondentů má pocit, že nedostali ve škole dostatečné finanční vzdělání, aby mohli činit informované rozhodnutí ve věci pojištění,
- ochota investovat: 73 % respondentů se domnívá, že dokonce i malé investice mají smysl či stojí za to,
- pružnost volby v distribuci: mladí lidé jsou rozděleni ohledně způsobu nákupu pojištění. Někteří preferují online sjednávání, jiní zase osobní nákup, dalším vyhovují oba způsoby,
- prevence rizik: 79 % respondentů chce, aby pojistitelé hráli větší roli v podpoře zodpovědného chování a většina z nich se staví kladně ke sdílení dat,
- získávání talentů: téměř 60 % mladých Evropanů nemá zájem pracovat v pojišťovnictví, neboť mají jiné zájmy.
Thea Utoft Høj Jensen, generální ředitelka IE, k závěrům průzkumu uvedla, že se prokázalo, že mladí Evropané chápou význam pojištění. Bylo zjištěno, že mladá generace očekává jasnost a inovace. To zesiluje potřebu vytvořit takové regulatorní prostředí, které staví spotřebitele na první místo a zajistí, že informace budou jednodušší a výstižné.
Mohlo by vás zajímat: Jakub Kutnohorský: Makléř budoucnosti? Kombinace technologie a osobního přístupu
Zájemci o tuto problematiku se mohou seznámit s celkovou zprávou o výsledcích daného průzkumu ZDE. Lze v ní nalézt mimo jiné informaci, že průzkum se konal i v České republice nebo informaci o rozlišení respondentů podle věku (čtyři skupiny od 16 do 34 let), pohlaví a vzdělání
Komentáře
Přidat komentář