89 % z celkem 1009 respondentů sdělilo, že byli „postiženi“ zvýšením pojistného u soukromého zdravotního pojištění. Jinak to vypadá u majetkových pojištění. Zde se sice pojistné zvýšilo 50 % respondentů, ale vnímané finanční zatížení z titulu pojistného lehce pokleslo. U soukromého zdravotního pojištění se ukazuje, že pojistné představuje pro švýcarské obyvatelstvo vysoké průměrné finanční zatížení.
Mohlo by vás zajímat: ČAP: Češi za volantem dělají přestupky, které jim u druhých vadí
Přes vysoké zatížení z titulu pojistného nepodniklo 31 % klientů, kterým se zvýšilo pojistné soukromého zdravotního pojištění, a 42 % klientů, u nichž došlo k nárůstu pojistného majetkového pojištění, žádné další kroky. 21 % klientů v oblasti soukromého zdravotního pojištění a 18 % klientů v oblasti majetkového pojištění však uvedlo, že přemýšleli o změně pojišťovny. 8 % klientů soukromých zdravotních pojišťoven a 3 % klientů pojišťoven provozujících majetkové pojištění změnila ovšem pojistnou smlouvu a jen 5 %, resp. 3 %, klientů provedla změnu pojišťovny.
V rostoucí míře jsou žádány online kanály. Autoři studie však zmiňují, že není jasné, zda se klienti stále více obracejí na stávající online kanály, nebo zda pojišťovny předkládají širší nabídku. Údaje z roku 2024 potvrzují trend z minulých let. Při hledání informací, kalkulaci nabídek a při zpracování škodních událostí dávají klienti ve Švýcarsku stále více přednost online kanálu. Trend směrem k online kanálům zesiluje obzvlášť u mladých lidí a obyvatel žijících ve městě.
Mohlo by vás zajímat: Německo: Fotbal vede v žebříčku rizikových rekreačních sportů
Nové aplikace s umělou inteligencí představují trend. 56 % švýcarského obyvatelstva již tyto aplikace použilo, a to 45 % v soukromém kontextu a 30 % v zaměstnání. Přes toto rozšíření jsou aplikace umělé inteligence hodnoceny negativně, resp. se projevuje tendence k negativnímu hodnocení. Negativnější pohled má venkovské obyvatelstvo oproti osobám žijícím ve městech a stejně tak starší populace ve srovnání s mladými lidmi. Přes lehce negativní hodnocení sledovaných aplikací si obyvatelstvo uvědomuje, že mohou pomoci při hledání informací, propočtech nabídek i zpracování škodních událostí, resp. tyto procesy usnadnit. Zvláště pak ty skupiny klientů, které se staví k aplikacím pozitivně, očekávají od nich úsporu času a precizní výsledky vyhledávání. Ze srovnání s minulým rokem je zřejmé, že klienti jsou vůči umělé inteligenci otevřenější. Například 80 % klientů uvedlo, že je pro ně důležité, aby byli informováni o nasazení umělé inteligence v rámci využívaných procesů.
Komentáře
Přidat komentář