Jak se žije v roce 2009 makléřům: AC CORPORATE


			Jak se žije v roce 2009 makléřům: AC CORPORATE
23.2.2009 Pojistný trh

Téměř celý leden a únor vycházely odpovědi pojišťoven na dotaz, jak vidí rok 2009. Teď se obracíme na makléře, aby se nám i oni svěřili se svými obavami, nadějemi i názory na současnou situaci v oboru.

Dnes na naše dotazy odpovídal Ing. Zdeněk Konfršt ze společnosti AC CORPORATE a. s.

-Jak se žije v roce 2009 (tedy v nelehkém roce globální krize) makléřům?

Co se týče profesního, ale i soukromého života, „nelehký rok globální krize“ příliš nepociťuji – právě naopak. Přelom roku byl ve znamení zvýšeného zájmu o pojištění vozidel a zároveň i poptávka po ostatních produktech pojišťovacího trhu, dle mého názoru, nijak významně neklesá. Naopak, lidé si více začínají všímat svého osobního zabezpečení a zabezpečení svých blízkých – týká se to nejen tvorby finančních rezerv, ale, zaplaťpámbůh, i produktů rizikových pojištění.

-Podle čeho si vybíráte pojišťovny?

Na začátek si Vás dovolím trochu poupravit – pojišťovnu vybírá klient. Ovšem, samozřejmě, na základě mého rozboru a doporučení. Tedy... Vždy, stále a pouze upřednostňuji zájmy zákazníka. V rámci možností vybírám ten nejvýhodnější produkt na trhu a pokud to, bohužel, není ve finančních možnostech klienta, volím alespoň optimální poměr kvalita / cena. Vše s ním nejdříve podrobně konzultuji a potřebné věci mu vysvětlím. Lhaní a nefér chování vůči zákazníkovi nemá dlouhou budoucnost. Dříve nebo později to vede k nedůvěře a tím i k finančním ztrátám na obou stranách.

-Investují firmy dál do pojistné ochrany, nebo je tomu v souvislosti s finanční krizí přesně naopak?

Jak jsem již uvedl na začátku rozhovoru, nepociťuji žádné významné změny. Poptávka po pojistných produktech se mně jeví jako stabilní. Naštěstí pracuji s klienty, kterých se finanční krize, víceméně nedotýká. Pokud bych spolupracoval s některými z automobilového průmyslu, zřejmě bych tuto otázku řešil více.

-Nakupují firmy pojištění především podle ceny?

Dle mé zkušenosti se dá říci, že ano. Cena pojistného hraje ve výběru produtku, či v jejich kombinaci, jistě významnou roli. Jde jen o to najít tu správnou hranici – ten správný poměr. Osobně se setkávám s klienty, kteří nenechávají nic náhodě a těm připravuji „all risks“ pojistný program tak, aby byli kryti co nejvíce. Ovšem setkávám se i s případy naprosto diletantského přístupu k pojištění - typu „chci to nejlevnější“, což není, až na výjimky, pro zákazníka ta nejoptimálnější volba.

-Změnily se podle Vašeho názoru sazby pojistného na letošní rok?

Jak co, jak kde... Většina pojišťoven, ostatně jako každým rokem, upravovala a nadále bude upravovat sazby povinného ručení - samozřejmě směrem nahoru. Některé se pak tento negativní cenový dopad snaží omezit určitým „přimhouřením oka“ např. při dokládání bonusů či jejich převodů v rámci rodinných příslušníků nebo poskytováním různých slev. Co se týče parkety životního pojištění, zaznamenávám v rámci sazeb pojistného spíše stagnující či dokonce klesající trend, v některých případech celkové zlevnění produktů (management fee, poplatky za správu apod.) a na druhé straně trend ve zvyšování garantovaného růstu kapitálové hodnoty. V segmentu neživotního pojištění, zejména v pojištění podnikatelů a průmyslu žádný dramatický růst sazeb pojistného nezaznamenávám. Pojišťovnám víceméně stabilně roste objem přijatého pojistného a v tuto chvíli, dle mého názoru, nemají důvod nějakým dramatickým způsobem zdražovat.

Díky za odpovědi.

Dagmar Šístková

 

Zdroj: Dagmar Šístková

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články