Jak vypadá nový strategický plán skupiny Generali?


			Jak vypadá nový strategický plán skupiny Generali?
31.1.2025 Pojistný trh

Skupina Generali, jejíž součástí je rovněž Generali Česká pojišťovna, představila nový strategický plán pro následující tři roky, rámuje ho pojmenování „Lifetime Partner 27: Driving Excellence“.

Generální ředitel skupiny Generali, Philippe Donnet , při prezentaci v italských Benátkách komentoval jeho hlavní body: „Generali úspěšně překonala finanční cíle svého předchozího plánu „Lifetime Partner 24: Driving Growth“ i v náročném globálním makroekonomickém prostředí. Nyní urychlíme naše úsilí o výjimečnost, abychom dosáhli vyššího růstu zisků a tvorby hotovosti, s cílem zvýšit návratnost pro akcionáře dvojciferným růstem dividendy na akcii, což povede k více než 7 miliardám EUR v kumulativních dividendách a závazku odkupu akcií v hodnotě alespoň 1,5 miliardy EUR. Přičemž první odkup za 0,5 miliardy EUR zahájíme již v letošním roce.“ 


Mohlo by vás zajímat: ČKP: Povinné ručení má více než 9 a půl milionu vozidel


Philippe Donnet CEO Generali

„Díky našemu plánu „Lifetime Partner 27: Driving Excellence“ dále zlepšíme vztahy s klienty, provozní model skupiny a naše klíčové schopnosti. Budeme investovat do umělé inteligence, nových technologií a rozvoje dovedností našich zaměstnanců, abychom využili příležitosti vyplývající z nových trendů, rychle se měnících očekávání klientů a rychle se vyvíjejícího trhu. Kombinace našeho vedoucího postavení v oblasti majetkového a životního pojištění a globální platformy pro správu aktiv, kterou můžeme dále transformovat navrhovaným partnerstvím s BPCE, je silným odlišujícím faktorem, který vytváří významnou hodnotu. Generali je připravena znovu podporovat jednotlivce, rodiny, profesionály a podniky a přinášet výsledky pro všechny zúčastněné strany,“ pokračoval Philippe Donnet 

Na tzv. Strategy day, kterému předsedal Andrea Sironi, schválila správní rada Assicurazioni Generali nový tříletý strategický plán skupiny: “Lifetime Partner 27: Driving Excellence”. Ten byl následně představen investorům. Na základě silné platformy vytvořené od roku 2016 a překonání všech klíčových finančních cílů plánu 2022-2024 se nová strategie skupiny Generali zaměřuje na dosažení výjimečnosti ve vztazích s klienty, v klíčových schopnostech pojištění a správy aktiv, stejně jako v provozním modelu.


Mohlo by vás zajímat: Jaké pojišťovny dominují na trzích jihovýchodní Evropy?


Plán “Lifetime Partner 27: Driving Excellence” vytvoří významnou a udržitelnou hodnotu, s cílem dosáhnout složené roční míry růstu zisku na akcii (EPS CAGR) mezi 8 a 10 %. Plán také cílí na trvalý růst tvorby hotovosti, s dosažením více než 11 miliard EUR čistého peněžního toku holdingů (2022-24 očekáváno cca 9,5 miliardy EUR), podpořeného cca 14 miliardami EUR remitencí od dceřiných společností (2022-24 očekáváno cca 11,5 miliardy EUR). Navíc skupina Generali cílí na normalizovanou tvorbu kapitálu nad 14 miliard EUR během plánovaného období (2022-24 očekáváno nad 13 miliard EUR). To vše odráží konzistentní aplikaci rámce pro správu kapitálu skupiny a jasný závazek ke zvýšení návratnosti pro akcionáře.

Výsledkem je, že skupina Generali se zavazuje k složené roční míře růstu dividendy na akcii (DPS CAGR) nad 10 %, s cílem vyplatit více než 7 miliard EUR v dividendách během plánovaného období, což je cca o 30 % více než 5,5 miliardy EUR vyplacených během plánu “Lifetime Partner 2024: Driving Growth”.


Mohlo by vás zajímat: Martin Švec: Technologie, kvalita a péče o klienty jsou klíčem k úspěchu


Více než 3 miliardy EUR byly přiděleny na odkupy akcií a další nasazení kapitálu (např. fúze a akvizice). Skupina se zavázala k ročním odkupům akcií v hodnotě alespoň 0,5 miliardy EUR, přičemž částka bude posuzována na začátku každého roku. Odkup akcií za 0,5 miliardy EUR pro rok 2025 již byl potvrzen, podléhá schválení valnou hromadou a regulačními orgány. Skupina bude posuzovat příležitosti k fúzím a akvizicím s přísnou disciplínou, přičemž bude porovnávat jakoukoli potenciální transakci s odkupy akcií. Mezi 0,5 a 0,7 miliardy EUR je přiděleno na interní nasazení kapitálu na podporu růstu podnikání a strategických iniciativ.

Nový strategický plán skupiny Generali stojí na lidech, precizním využití umělé inteligence a dat a v neposlední řadě s ohledem na udržitelnost. Generali bude podporovat další rozvoj svých týmů zlepšováním jejich technických dovedností, aby podpořila inovace a efektivitu napříč skupinou, a zároveň obohatí silnou distribuční síť pojišťovacích poradců o nejnovější schopnosti v oblasti AI a práce s daty. Skupina Generali si rovněž zachovává svůj hluboce zakořeněný závazek k udržitelnosti s dalšími cíli a investičními plány.


Mohlo by vás zajímat: Horká čísla: Komu přibylo za rok 2024 nejvíc vázaných zástupců?


Bližší pohled

Ambiciózní růstové cíle pro období 2025-2027

  • Růst zisku na akcii na úrovni 8-10 %
  • Solidní tvorba hotovosti - více než 11 miliard EUR kumulativního čistého hotovostního toku
  • Vyšší dividenda na akcii, a to o více než 10 % ročně se závazkem jejich budoucího výlučného růstu

Jasný rámec pro správu kapitálu se zaměřením na návratnost pro akcionáře

  • 7 miliard EUR v kumulativních dividendách – o 30 % více než v letech 2022-2024
  • Závazek investic do výkupu vlastních akcií v hodnotě minimálně 1,5 miliardy EUR
  • Odkup akcií v hodnotě 500 milionů EUR bude zahájen v letošním roce

Strategické priority

  • VÝJIMEČNÉ VZTAHY S KLIENTY: posílení závazku celoživotního partnerství s vynikající klientskou zkušeností, inovativní nabídkou produktů i služeb a ještě silnější distribuční sítí - Potvrzení #1 v tzv. RNPS (spokojenost klientů se značkou) na úrovni 90 %
  • VÝJIMEČNOST UŽ V ZÁKLADNÍCH DOVEDNOSTECH: zrychlení růstu v preferovaných ziskových oblastech, zvýšení technické odbornosti a optimalizace aktiv k ještě lepší efektivitě - Provozní výsledek CAGR 8-9 % v neživotním pojištění, 4-5 % v životním pojištění
  • VÝJIMEČNÝ PROVOZNÍ MODEL SKUPINY: pokračování v centralizaci jedinečných dovedností i sdílených služeb ve velkém měřítku pro zvýšení produktivity a výkonnosti - Investice až 1,3 miliardy EUR do AI a technologií, zlepšení o 2,5-3,0procentních bodů v poměru nákladů a příjmů pojištění

Klíčové pilíře

  • LIDÉ NA PRVNÍM MÍSTĚ: umožnit zaměstnancům prosperovat díky neustálému rozvoji dovedností a kultury výjimečnosti, meritokracie a rozmanitosti
  • VYUŽITÍ AI A DAT: posílit schopnosti pro ještě lepší zkušenosti klientů i poradců a zároveň zvýšit provozní efektivitu a technickou excelenci
  • UKOTVENÁ UDRŽITELNOST: přinášet pozitivní dopad na zisk, lidi a planetu

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články