Jak tedy předejít zbytečnému vyhazování peněz? V první řadě je dobré mít po ruce zelenou kartičku s telefonním číslem asistenční služby pojišťovny nebo nově volat na společnou linku 1224, kterou uvedla do provozu Česká kancelář pojistitelů. Tato linka klienty automaticky přepojí na příslušné pojišťovny, respektive jejich asistenční služby. Tím chce ČKP ochránit klienty právě před lovci nehod. Mezi lovci nehod a pojišťovnami tak hoří spor o úhrady oprav, které asistenční služby zajišťují. Pojišťovny totiž část oprav a dalších služeb hradit odmítají.
„Pokud vozidlo bylo opraveno značkovými díly, přestože před tím nikdy značkovými díly opravováno nebylo, tak potom to není vnímáno jako přiměřená oprava,“ zdůraznil stanovisko pojišťoven mluvčí ČKP Aleš Povr.
Pro řidiče tak platí jednoduché pravidlo. Pokud se stanete účastníkem dopravní nehody, obraťte se v první řadě na asistenční službu své pojišťovny, popřípadě zavolejte nově zavedené číslo 1224.
Autor: Lenka Kospertová
Zdroj: čt24.cz
Komentáře
Přidat komentář