V době od konce března do začátku dubna bylo osloveno 211 makléřů a 188 z nich se přiznalo k potížím s privátními klienty. Problémy v obchodech s firemními zákazníky konstatovalo 87 makléřů z těch, kteří byli prostřednictvím výzkumu osloveni.
Z výsledků výzkumu dál vyplývá, že první kvartál letošního roku je pro makléře podstatně horší, než bylo stejné období loňského roku – zejména pokud jde o obchody s privátními klienty. Deset procent makléřů pozoruje silně klesající a dalších 24 % klesající zprostředkovatelské obchody.
Naproti tomu 3 % z oslovených makléřů tvrdí, že průběh obchodů je podstatně lepší než vloni. Třetina (33) % vnímá současnou situaci alespoň jako lehce lepší než v loňském roce.
Klesá zájem o životní pojištění. Dobře se prodává majetkové pojištění, a to platí i v případě firemních zákazníků.
Makléři všeobecně konstatují, že klienti v době finanční krize vyžadují daleko víc informací, než tomu bylo v minulosti (zhruba o dvě třetiny z nich). Klienti se rovněž chtějí ujistit o tom, že produkty, které nakoupili, jsou bezpečné. Ptají se také daleko častěji na možnosti, jak smlouvy zrušit.
Naopak každý čtvrtý klient má obavy z toho, že by musel dlouhodobé smlouvy ukončit.
Makléři v sousedním Německu jsou, pokud jde o rok 2009, optimističtí. Vycházejí ze zkušeností prvního čtvrtletí. Polovina z nich je přesvědčena, že jim obchody porostou, jen 23 % tvrdí opak.
Podobně to je, pokud jde o odhad objemu uzavřených firemních obchodů: 48 % je přesvědčeno o růstu, jen 19 % o poklesu.
VersicherungsJournal
Komentáře
Přidat komentář