O plánech na rok 2009 jsme si povídali s generálním ředitelem Triglav pojišťovny, Ing. Petrem Baným.
*Pro rok 2009 jste si stanovili nelehké úkoly. V době, kdy je konkurence silná, budete mít co dělat takové úkoly splnit. Život pojišťovnám kromě toho komplikuje také finanční krize…
Nejde o lehký úkol, nicméně my jsme sportovci a my se s tím utkáme. Pokud jde o Českou republiku, očekáváme, že za rok 2008 bychom měli dosáhnout v neživotním pojištění 1% podílu na trhu. Považuji to za velký úspěch, pokud si uvědomíme, že jsme začínali u 0,6 % v roce 2007. V polovině roku 2008 dosáhl objem předepsaného pojistného 350 miliónů korun a tím jsme se dostali z jedenáctého na deváté místo na českém trhu neživotního pojištění.
V současné době chystáme strategii do roku 2011 a očekáváme, že náš podíl by mohl dosáhnout minimálně 1,5 %.
*Velký úspěch bezesporu mělo a má vaše povinné ručení. Bonus ve výši 60 % je na českém trhu určitě výjimečný. Nabídnete klientům podobně úspěšný produkt?
Takový už máme. Jde o nové pojištění majetku a domácnosti s asistenční službou. To se velice dobře prodává. Produkt jsme uvedli na trh v dubnu 2008.
Prodáváme ho nejen v našich agenturách, ale také on-line. Odezva klientů, měřená objemem prodeje, je velice dobrá. Hned zpočátku byly uzavřeny pojistné smlouvy za více než 500 000 korun.
*Jak se v případě uzavření on-line pojištění řeší prohlídka majetku?
Neznám žádnou pojišťovnu, která by při uzavírání podobného typu produktu, jakým je pojištění standardního bytu nebo domku, vyžadovala prohlídku. To platí i v případě našeho pojištění domácnosti. Součástí takového pojištění ovšem nejsou žádné drahé obrazy ani nic podobného. Jedná se o zcela standardní domácnost. Není proto důvod, aby někdo z pojišťovny do takové domácnosti chodil a dělal tzv. underwritting. K pojištění všeho, co je nadstandardní, je ovšem třeba přizvat odborníka z pojišťovny.
*Co dalšího klientům nabídnete?
Letos jsme spustili úrazové pojištění a rovněž se chystáme do cestovního pojištění. Prvním důvodem je nutnost mít kompletní nabídku, abychom našim klientům, kterých je dnes v České republice přes sto tisíc, mohli nabídnout vlastní produkty a nenabízeli ty konkurenční. Jak majetkové pojištění, tak úrazové i cestovní pojištění je jednoduché, cenově dostupné a je vytvořeno tak, aby pokrylo potřeby naší cílové skupiny.
*Kde se bude prodávat?
Začneme s prodejem prostřednictvím internetu, za pomoci našich kanceláří a vybraných makléřů.
*A co životní pojištění?
V životním pojištění vidíme velkou příležitost. V České republice je propojištěnost velmi nízká, ve srovnání se Slovinskem dokonce poloviční.
DŠ
Komentáře
Přidat komentář