Asistenční služby využívají lidé nejčastěji při nehodě

Asistenční služby využívají lidé nejčastěji při nehodě
Asistenční služby využívají lidé nejčastěji při nehodě
5.11.2008 Produkty

Které asistenční služby využívají klienti pojišťoven nejčastěji? Podle statistik ČSOB Pojišťovny jde jednoznačně o pomoc při nehodě vozidla. V roce 2007 a stejně i v prvních sedmi měsících roku 2008 volala na bezplatnou linku asistenčních služeb ČSOB Pojišťovny kvůli nehodě více než čtvrtina všech klientů, kteří potřebovali pomoci nebo poradit v nesnázích. Hned na druhém místě s pětinovým podílem na tísňových voláních jsou žádosti o pomoc v případě onemocnění v zahraničí.

 „Je to logické, nehody na motorových vozidlech představují jedny z nejčetnějších pojistných událostí, s nimiž se naši likvidátoři setkávají. Navíc asistence k pojištění vozidel jsou nejstaršími službami tohoto druhu, takže jsou na ně klienti zvyklí a často je využívají,“ řekl Jaroslav Král, ředitel odboru řízení produktů neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny.

 Podobně je tomu i u asistencí spojených s onemocněním či úrazem při zahraniční turistické nebo služební cestě, které jíž řadu let tvoří nedílnou součást cestovního pojištění. Jejich velkou výhodou je, že klientům se v cizině dostane pomoci, i když neovládají cizí jazyk – o vše se postarají pracovníci asistenčních služeb.

 Klienti se však postupně učí využívat i další druhy asistenčních služeb, které donedávna nebyly tak obvyklé. Na třetí místo, pokud jde o četnost užití, se tak například letos vyhouply asistence v případě poruchy vozidla, které ČSOB Pojišťovna poskytuje, i když nedojde k nehodě. Nárůst je v poslední době dobře patrný také u tzv. Home Assistance, tedy u asistenčních služeb spojených s pojištěním rodinného domu nebo domácnosti, přestože podíl volání v těchto případech činí zatím jen jedno procento (viz graf pod článkem)

 Do statistik se zatím nepromítla nejnovější nabídka ČSOB Pojišťovny v oblasti asistenčních služeb, a to asistenční služby k životnímu pojištění. V jejich rámci nabízí ČSOB Pojišťovna nejen bezplatné poradenství v oblasti zdravotní péče a zdravého životního stylu, ale také na domácím trhu výjimečnou službu spočívající ve zprostředkování dopravy (převážně pomocí taxi) do nemocnice a z nemocnice s tím, že tuto službu až do částky 8 000 Kč za rok poskytuje ČSOB Pojišťovna zdarma. Asistenční služby lze přitom využít i v případech, které nesouvisí bezprostředně s uzavřeným životním pojištěním. Například bezplatné právní poradenství umožňuje získat radu ve všech otázkách práva, třeba pokud jde o pracovní, mzdové, daňové nebo bytové otázky. A stejně jako u Home Assistence k pojištění domů a domácností si lze touto službou zajistit zprostředkování pomoci v domácnosti, například péči o děti a seniory, zabezpečení chodu domácnosti či péči o domácí zvířata.

 

Které asistenční služby využívají klienti nejvíce v (%)

Zdroj: ČSOB Pojišťovna

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články