Co klienti od pojišťoven očekávají (a jak to pojišťovny plní)

Co klienti od pojišťoven očekávají (a jak to pojišťovny plní)
Co klienti od pojišťoven očekávají (a jak to pojišťovny plní)
27.12.2010 Produkty

O tom, jak významně se v Rakousku liší očekávání od skutečného plnění přání zákazníků, pokud jde o nabídku pojistných produktů, vypovídá přehledně následující tabulka. Hned první požadavek, kterým je nabídka nejvhodnějších produktů, není naplněn. Zatímco jeho splnění očekávalo téměř 80 % klientů, vyhovující nabídku dostalo necelých 60 %!

Překvapuje také požadavek na srozumitelné vysvětlení pojistných podmínek. To vyžadovalo 82,8 % zákazníků, odpovídající vysvětlení ale dostalo jen 64,8 %...

Zajímavý je i nízký zájem potenciálních klientů o on line komunikaci místo osobní náštěvy (jen 40,6 %).

Z tabulky je na první pohled vidět, že pojišťovny i poradci musí svoji práci zlepšit (nejen v Rakousku).

Výzkum provedl IMWF - Institut für Managment- und Wirtschaftsforschung GmbH. Měl ukázat, zda poradci plní očekávání svých klientů a zda jim dokážou nabídnou ten nejvhodnější produkt.

 

Pojištění: co klienti očekávali a co skutečně dostali od poradců





Očekávání Plnění



Nabídka vhodných produktů 79,90% 59,90%
Poradce by měl převzít odpovědnost 74,90% 55,90%
Srozumitelné vysvětlení pojistných podmínek 82,80% 64,80%
Nabídka výhodných podmínek 71,60% 58,00%
Poskytnutí podrobných rad 77,60% 64,50%
Dlouhodobě mít k dispozici kontaktní osobu 70,60% 59,30%
Splnění přání zákazníka 61,90% 51,20%
Poskytnout klientovi čas i prostor 71,50% 61,10%
Možnost on line nabídky místo osobní návštěvy 40,60% 35,20%
Poskytování pravidelných informací 52,20% 47,60%
Poskytování bezplatných rad 81,70% 78,90%



Zdroj: IMWF 2010

VersicherungsJournal

Zdroj: VersicherungsJournal

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS