Organizace pro ochranu spotřebitelů a někteří němečtí pojistitelé počítají s tím, že pojistné u pojištění motorových a zvláště pak u havarijního pojištění vozidel vzroste. Klaus-Jürgen Heitmann, člen představenstva pojišťovací skupiny HUK Coburg (a také „Sprecher“ představenstva, tj. první mezi rovnými), která je v Německu lídrem v tomto segmentu pojištění, uvedl, že skupina v tomto roce očekává vysoké ztráty, resp. bude hluboko v červených číslech. Heitmann předpokládá, že i v dalších letech budou němečtí pojistitelé provozující pojištění motorových vozidel ve ztrátě. I když se tento manažer nevyjádřil konkrétně ke zvýšení pojistného, tak se jeví, že úprava pojistného směrem nahoru je jediné východisko z dané situace.
Mohlo by vás zajímat: Insurance Europe: Jaký je vývoj globální regulace pojišťovnictví?
V této souvislosti deník Handelsblatt zmínil, že v žádném z majetkových pojištění nebylo v minulých letech dosaženo v Německu takového nárůstu pojistného jako v pojištění motorových vozidel. Přitom míra inflace byla v uplynulých letech nízká a náklady na opravy byly v zásadě přijatelné. Z tohoto hlediska si pojistitelé mohli dovolit cenovou válku, aby zvýšili své tržní podíly. K tomu je nutno přidat zmínku o období pandemie Covid-19, kdy obzvláště v roce 2020 výrazně poklesl provoz na komunikacích. Tomu odpovídal nízký počet pojistných událostí. Příjmy pojistitelů byly ale vysoké.
Heitmann pokládá za klíčový problém tu skutečnost, že ceny náhradních dílů se zvýšily dvakrát více než inflace. I když pojišťovací skupina HUK Coburg aktuálně spíše nepočítá s úpravou sazeb, tak v příštím roce mohou majitelé aut s největší pravděpodobností počítat s výrazným nárůstem pojistného.
Mohlo by vás zajímat: Deloitte: Téměř 50 % českých mileniálů a Gen Z má obavy z vývoje ekonomiky
Podle sledovaného článku si ale Heitmann není vůbec jistý, zda se pojistitelé odváží opětovně navýšit pojistné. Jelikož konkurenční boj zůstává silný, tak v oboru nastane hledání rovnováhy mezi konkurenční schopností a nezbytnými reorganizačními opatřeními. Mnozí pojistitelé se jistě pokusí zavést úsporná opatření a budou se snažit vyhnout zvýšení sazeb.
Za upozornění stojí ještě vyjádření Heitmanna k pojišťování elektroaut. Faktem je, že podíl těchto vozidel na registracích nových aut v Německu stále roste. Zpočátku vzhledem k velmi opatrné jízdě řidičů elektroaut mohly být poskytovány výrazné slevy z pojistného. Tato doba je prý už pryč. Například skupina HUK Coburg dává nyní v případě elektroaut 5 % slevu, ale je docela možné, že tato sleva bude v budoucnu úplně odstraněna.
Komentáře
Přidat komentář