Postavení pojišťoven: Allianz


			Postavení pojišťoven: Allianz
19.8.2010 Pojistný trh

Pojišťovna Allianz opustila v minulém čtvrtletí po mnoha letech svoji pozici „trojky“ českého pojistného trhu a nyní je těsně čtvrtá (o 1,5 miliónu). Její aktuální podíl meziročně klesl na 7,3%, přičemž v NŽP zaznamenala pojišťovna pokles (o 4,7 %), v ŽP se jí podařilo obrátit trend na růstový (o 8 %). Nadějně vypadá, že se podařilo obrátit nepříznivé výsledky z 1. čtvrtletí a nastartovat opět růst. Pojišťovna opět zvýšila podíl na celkovém trhu o 0,2%b, zpomalila pokles v NŽP a posílila v ŽP (o 0,8 procentního bodu).

Allianz je univerzální pojišťovnou s větším zaměřením na NŽP, kde také stále drží 3. místo, zatímco na trhu ŽP si polepšila z 8. na 7. místo. Nepříznivý vývoj v ŽP spolu se ztrátou Komerční banky jako bankovního prodejního kanálu pro NŽP stály za změnou na místě předsedy představenstva, kde odstupujícího Miroslava Tacla vystřídal již v 1. čtvrtletí Jakub Strnad přicházející z ČPP.

Podobně jako jiné pojišťovny, uvedla i Allianz již v 1. čtvrtletí na trh jednorázový placený produkt ŽP (na 6 let) s garantovanou návratností investovaných prostředků pod názvem BONUSInvest. Navázala tak na svůj dřívější produkt (s delší pojistnou dobou 8 let). Koeficient nákladovosti PER se nám pro tento produkt bohužel nepodařilo zjistit. Dále připravila pojišťovna nový produkt podnikatelského pojištění specializující se na lékárny, oční optiky a prodejny zdravotnických potřeb. Myslíme si, že je to krok správným směrem a pravděpodobně se budeme v budoucnosti stále častěji setkávat s takto úzce zaměřenými produkty přizpůsobenými specifické skupině klientů. Ve 2. čtvrtletí pak pojišťovna představila úpravy ve svém cestovním pojištění.

Stejně jako ostatní pojišťovny poskytující pojištění majetku, tak i pro Allianz znamenaly  povodně zvýšení náporu na likvidaci se snahou co nejvíce vyjít vstříc svým klientům. K tomu patří například i nabídka zapůjčení vysoušečů zdarma.

V uplynulém období pojišťovna nepřišla s žádnými novinkami v oblasti služeb a zaměřila se především na zkvalitňování těch stávajících. Podobně jako ostatní pojišťovny se i Allianz zaměřuje na boj s pojistnými podvody.

 

 

Kateřina Lhotská

Share/Bookmark

Zdroj: Kateřina Lhotská, NESS Czech s.r.o.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Ukazatel PER

Aleš Náhlík,  20. 8. 2010

Dobrý den, autorka pojištění moc nerozumíme. PER je ukazetel primárně pro běžně placené smlouvy. Proto v tabulce nákladovosti PER (http://www.produktovelisty.cz/pojisteni-osob/listy/prehledy.html) není obsažen. Naopak jsou zde všechny běžně placené smlouvy IŽP, včetně novinky Smart od ING.

RE: Ukazatel PER

Kateřina Lhotská,  2. 9. 2010

Děkuji Vám za upřesnění a doplnění.
Když jsem na Vašich stránkách ukazatele PER dohledávala, pídila jsem se také po nějaké jasné a přesné metodice jeho výpočtu. S výjimkou několika slovních definic, ze kterých omezení na běžně placené pojistné nevyplývalo, jsem bohužel nic nenašla. Přiznám se, že mi bylo také divné, že byste směšovali jednorázové a běžně placené produkty (u těch prvních totiž PER musí vycházet výrazně lépe již z principu věci), ale protože jsem to neměla potvrzené, použila jsem formulaci, že jsem ukazatel PER nedohledala (což je pravda).  
Product ING Smart není uveden v této analýze, protože ING vydala tiskovou zprávu o jeho uvedení 13.7.2010 (řídím se datem oficiálního zveřejnění - tedy ve 3.čtvrtletí). Objeví se tedy v analýze za další čtvrtletí.

RSS

Související články