Postavení pojišťoven: Allianz

19.8.2010
Pojistný trh
Pojišťovna Allianz opustila v minulém čtvrtletí po mnoha letech svoji pozici „trojky“ českého pojistného trhu a nyní je těsně čtvrtá (o 1,5 miliónu). Její aktuální podíl meziročně klesl na 7,3%, přičemž v NŽP zaznamenala pojišťovna pokles (o 4,7 %), v ŽP se jí podařilo obrátit trend na růstový (o 8 %). Nadějně vypadá, že se podařilo obrátit nepříznivé výsledky z 1. čtvrtletí a nastartovat opět růst. Pojišťovna opět zvýšila podíl na celkovém trhu o 0,2%b, zpomalila pokles v NŽP a posílila v ŽP (o 0,8 procentního bodu).
Reagujete na komentář
Kateřina Lhotská, 2. 9. 2010
RE: Ukazatel PER
Děkuji Vám za upřesnění a doplnění.
Když jsem na Vašich stránkách ukazatele PER dohledávala, pídila jsem se také po nějaké jasné a přesné metodice jeho výpočtu. S výjimkou několika slovních definic, ze kterých omezení na běžně placené pojistné nevyplývalo, jsem bohužel nic nenašla. Přiznám se, že mi bylo také divné, že byste směšovali jednorázové a běžně placené produkty (u těch prvních totiž PER musí vycházet výrazně lépe již z principu věci), ale protože jsem to neměla potvrzené, použila jsem formulaci, že jsem ukazatel PER nedohledala (což je pravda).
Product ING Smart není uveden v této analýze, protože ING vydala tiskovou zprávu o jeho uvedení 13.7.2010 (řídím se datem oficiálního zveřejnění - tedy ve 3.čtvrtletí). Objeví se tedy v analýze za další čtvrtletí.
RE: Ukazatel PER
Děkuji Vám za upřesnění a doplnění.
Když jsem na Vašich stránkách ukazatele PER dohledávala, pídila jsem se také po nějaké jasné a přesné metodice jeho výpočtu. S výjimkou několika slovních definic, ze kterých omezení na běžně placené pojistné nevyplývalo, jsem bohužel nic nenašla. Přiznám se, že mi bylo také divné, že byste směšovali jednorázové a běžně placené produkty (u těch prvních totiž PER musí vycházet výrazně lépe již z principu věci), ale protože jsem to neměla potvrzené, použila jsem formulaci, že jsem ukazatel PER nedohledala (což je pravda).
Product ING Smart není uveden v této analýze, protože ING vydala tiskovou zprávu o jeho uvedení 13.7.2010 (řídím se datem oficiálního zveřejnění - tedy ve 3.čtvrtletí). Objeví se tedy v analýze za další čtvrtletí.