Kooperativa po dlouhých letech stabilního postavení poměrně výrazně ztratila svůj podíl i na celkovém trhu. Díky velkému náskoku na ostatní pojišťovny ale zůstává celkově „dvojkou“. Pokles byl dán jak ztrátami v NŽP, tak také nedostatečným růstem v ŽP (hluboko pod úrovní trhu). Na růst pojišťovny měly v minulosti pozitivní vliv i akvizice kmene POV a HAV jiných pojišťoven (v roce 2002 Komerční pojišťovny, v roce 2004 Pojišťovny ČS a Union pojišťovny).
Kooperativa je univerzální pojišťovnou s větším zastoupením NŽP. Je dominantním členem skupiny VIG. Pojišťovna zůstává i přes pokles velmi silná v podnikatelských pojištěních, kde těží i ze široké sítě a vazeb získaných spoluprací s Pojišťovnou ČS v rámci VIG. Mezi podnikatelská pojištění jsou zahrnuty i výsledky povinného pojištění odpovědnosti podle zákona 125/1993, kde má pojišťovna semimonopolního postavení (společně s Českou pojišťovnou).
Pojišťovna přišla v 1. čtvrtletí na trh s inovovaným ŽP Perspektiva (7BN). Jde o variabilní IŽP se zajímavostí v podobě vrácení 10% ze zaplaceného rizikového pojistného v případě bezeškodního průběhu pojištění. Produkt je o něco dražší než předchozí verze 6BN, nicméně se stále řadí do lepšího průměru. Také Kooperativa se snažila maximálně urychlit proces likvidace škod způsobených povodněmi na Moravě.
Pojišťovna spustila nový klientský web, kde nabízí i svůj produkt MediKompas v on-line formě.
Ve 2. čtvrtletí pak nabídla některé nové on-line služby. Jedná se o eFaktury ve spolupráci s Českou spořitelnou a zobrazování smluv on-line.
Kateřina Lhotská, NESS Czech s.r.o.
Komentáře
Přidat komentář