Rakousko: zelenou má osobní péče o klienty


			Rakousko: zelenou má osobní péče o klienty
10.3.2009 Pojistný trh

Pojistné odvětví se bude muset potýkat s narůstajícím počtem výpovědí pojistných smluv, s žádostmi o jejich zpětné odkoupení stejně jako s neschopností klientů platit pojistné. S těmito negativními vlivy narůstající krize budou v sousedním Rakousku agenti a makléři konfrontováni ve stále větším měřítku.

Tyto závěry zazněly na odborném semináři, který se konal v  Linci.

I přes pokračující finanční krizi však odborníci prakticky vyloučili, že by se rakouští pojistitelé mohli dostat do vážných existenčních potíží. Opatrně však dodávají, že obchod bude obtížnější, zejména pro zprostředkovatele.

„Hrůzné zprávy o miliardových ztrátách, které utrpěly pojišťovny (řeč je o americké AIG), nebo o insolvenci pojišťoven (pro změnu japonských) rakouské občany naštěstí nečekají,“ zdůraznil odborník z Institutu pojistného odvětví, který je součástí univerzity v Linci.

Ztráta důvěry

Pojistitelé přesto bojují s velkým nepřítelem a tím je ztráta důvěry. Tento problém souvisí především s životním pojištěním, zaznělo v Linci.

Klienti si v posledních letech zvykli na vysoké výnosy a mají díky tomu jen velmi malé porozumění pro mnohem horší zhodnocení těchto produktů.

Přibývá reklamací ze strany klientů

Znovu a znovu musí pojišťovny v Rakousku vyřizovat reklamace nespokojených klientů. To se týká především produktů, které jsou spojené s fondy (investiční životní pojištění). Tam nesou riziko klienti. Stav kapitálových trhů je příčinou toho, že výnosy již dávno nejsou to, co bývaly.

Ani v případě konzervativních investic však současná situace neumožňuje realizovat zisky. To všechno je příčinou toho, že image pojistných produktů, vázaných na investice, dramaticky klesá.

Osobní péče nabývá na významu

Přesto současná krize přináší nové šance a výzvy. Tu dokážou mnozí zprostředkovatelé chytře využít. Jsou to ti, kteří pochopili význam úzkých kontaktů s klienty a v příštích letech je budou využívat.

Nejisté klienty dokáže oslovit jen ten, kdo dokáže význam jednotlivých produktů jasně a jednoznačně (a také stručně) vysvětlit. A to platí jak v případě fyzických osob, tak v případě podnikatelů.

Zdroj: VersicherungsJournal

Zdroj: VersicherungsJournal

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články