Miloš Velíšek: Na živelní škody pojištění KALAMITA


			Miloš Velíšek: Na živelní škody pojištění KALAMITA
26.4.2022 Rozhovory, Produkty

Pokud motorové vozidlo poškodí či zničí přírodní živel, jakým bylo například loňské tornádo na Moravě, získají majitelé pojistné plnění v případě, kdy mají sjednané buď havarijní pojištění nebo nějaký pojistný doplněk pamatující na tato rizika. „A takovým je i naše nové připojištění KALAMITA,“ uvádí Miloš Velíšek, supervizor pojištění vozidel v České podnikatelské pojišťovně (ČPP). Mohou ho využít nejen noví, ale i stávající klienti.

Co vedlo pojišťovnu k tomu, že začala motoristům nabízet pojistný doplněk pamatující na škody z těchto extrémních živelních událostí?

Čím dál více motoristů si uvědomuje, že povinné ručení nepředstavuje finanční ochranu pro jejich vozidlo, protože kryje jen případy, které způsobí provozem svého vozidla jinému, ať už na majetku či na zdraví. Ochranu svého vozidla mohou řešit u novějších vozidel pomocí komplexního havarijního pojištění.

V případě starších vozidel pak k povinnému ručení využívají stále populárnější formu cenově příznivějších připojištění pamatujících na další rizika, mezi která patří i škody způsobené živelními událostmi. Příkladnou ukázkou ničivé síly přírodních živlů byly škody způsobené tornádem na jižní Moravě v roce 2021, a to nejen na nemovitém majetku, ale také na motorových vozidlech. Proto se ČPP rozhodla upravit nabídku svých připojištění pro motoristy tak, aby za příznivou cenu cíleně pokrývala tato rizika spojená s vyjmenovanými extrémními klimatickými jevy a jejich následky. Novinkou je tak připojištění KALAMITA.


Mohlo by vás zajímat: Insurance Europe zveřejnila finální výsledky evropských pojišťoven za rok 2020


Na co všechno tedy připojištění KALAMITA pamatuje?

Tento pojistný doplněk kryje škody na vozidle vzniklé v důsledku vichřice, povodně a záplavy. Ochrana se ale týká i dalších pojistných nebezpečí, které jsou následkem či průvodním jevem těchto živelních událostí. Jedná se například o požár, úder blesku, krupobití, pád stromu a další rizika.

Připojištění proti živelním událostem ale není jediný doplněk, který ČPP klientům k povinnému ručení nabízí?

Připojištění KALAMITA je dalším rozšířením nabídky pojistných doplňků k povinnému ručení. Celkem jich ČPP nabízí již 14 a to s rozličnými kombinacemi pojistných krytí, limitů nebo pojistných částek. Zájem klientů o rozšíření pojistné ochrany vozidla přitom trvale narůstá. U nově sjednávaných povinných ručení připadá na jednu tuto smlouvu nejméně jedno motoristické připojištění navíc. Největší zájem přetrvává o připojištění skel, které má u nás přibližně každý čtvrtý motorista. Velký zájem mají motoristé i o nadstandardní asistenční služby. Poptávané je také připojištění přírodních rizik, přímé likvidace a úrazu ve vozidle.


Mohlo by vás zajímat: Následné vzdělávání: Analýza potřeb pojištění vozidel


V souvislosti s povinným ručením se často zmiňují pojistné limity, respektive jejich kolikrát nedostatečná výše. Jaké nabízí ČPP limity pro své klienty?

Zákonem stanovené minimální limity pro újmy na zdraví a majetku ve výši 35 milionů korun u povinného ručení u některých větších nehod už nestačí. A to se netýká jen případů v cizině. Je třeba mít na mysli, že u nehod, kde pojistné limity u povinného ručení nestačí, musí motorista – viník – zbytek škody doplatit ze svého. Proto jsme limity u nově sjednávaných pojištění už v loňském roce navýšili. Nejnižší limit u škod na majetku a zdraví máme nyní ve výši 50 milionů korun. Střední varianta znamená limity ve výši 100 milionů korun a nejvyšší limity pro újmy na zdraví a majetkové škody u nás činí 200 milionů korun.

Odlišují se hodně tyto varianty v ceně?

Odlišnost v ceně není nijak zásadní, právě proto apelujeme na řidiče, aby zvažovali povinné ručení spíše s vyššími limity plnění. Rozdíly činí stokoruny, nejvýše okolo deseti procent. Naproti tomu pojistná ochrana je ale násobně vyšší.


Mohlo by vás zajímat: Lukáš Kovanda: Inflace trhá rekordy, důchodci se proto dočkají třetí valorizace


Slyší motoristé na vaše doporučení?

Věřím, že ano. Tři cenové varianty povinného ručení máme prakticky od počátku. A po celou dobu mají motoristé největší zájem o střední variantu SpeciálPOV, kterou má u nás sjednáno přibližně dvě třetiny klientů. Přibližně dvacet procent motoristů volí nejnižší cenovou variantu povinného ručení, často ti, kteří vůbec necestují do zahraničí. A zbytek připadá na nejvyšší variantu SuperPOV.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články