Miloš Velíšek: Povinné ručení nejlépe s vyššími limity plnění


			Miloš Velíšek: Povinné ručení nejlépe s vyššími limity plnění
16.11.2021 Rozhovory, Produkty

Výše škod při dopravních nehodách neustále narůstá. Podle Miloše Velíška, supervizora pojištění vozidel v České podnikatelské pojišťovně, nejsou výjimkou dopravní nehody, kdy vzniklé škody přesahují částku 35 milionů korun, což je minimální zákonný limit pojistného plnění u povinného ručení. Pojišťovny jsou si této skutečnosti dobře vědomy a měli by na to myslet i samotní klienti.

V souvislosti s povinným ručením se čím dál více zmiňují pojistné limity, respektive jejich kolikrát nedostatečná výše. Jaké nabízí ČPP limity pro své klienty?

Případů, kdy zákonem stanovené minimální limity pro újmy na zdraví a majetku ve výši 35 milionů korun u povinného ručení přestávají stačit, neustále přibývá. A to se týká už nejen nehod v zahraničí. Když se něco takového motoristům přihodí a oni budou pak nuceni ze svého doplatit zbytek, co jim pojištění nepokryje, je to velký problém. Proto jsme limity u nově sjednávaných pojištění navýšili. Nově máme nejnižší limit u škod na majetku a zdraví ve výši 50 milionů korun. Střední varianta znamená limity ve výši 100 milionů korun a nejvyšší limity pro újmy na zdraví a majetkové škody u nás činí 200 milionů korun.


Mohlo by vás zajímat: Martin Žáček a Robert Gauci: Základem úspěšné fúze jsou informovaní zaměstnanci


O jaké varianty povinného ručení mají motoristé největší zájem?

Tři cenové varianty povinného ručení, které se mimo jiné odlišují právě výší pojistných limitů, máme prakticky od počátku. A po celou dobu mají motoristé největší zájem o střední variantu SpeciálPOV, kterou má u nás sjednáno přibližně dvě třetiny klientů. Přibližně dvacet procent motoristů volí nejnižší cenovou variantu povinného ručení, často ti, kteří vůbec necestují do zahraničí. A zbytek připadá na nejvyšší variantu SuperPOV.

Jak se vlastně tyto varianty cenově pro klienty odlišují?

Cenové rozdíly jednotlivých variant povinného ručení nejsou zásadní. Jedná se o stokoruny, nejvýše okolo deseti procent. Naproti tomu pojistná ochrana je pak násobně vyšší. A nejen to. Další výhodou vyšší a nejvyšší varianty povinného ručení jsou i slevy na pojistné doplňky, o které mají motoristé nemalý zájem. Nejvyšší povinné ručení SuperPOV je navíc spojené ještě s další výhodou a tou je aktuální extra sleva na havarijní pojištění ve výši 20 procent.


Mohlo by vás zajímat: AXA se zbavuje dalších zahraničních aktivit


Zmínil jste pojistné doplňky. Jaké motoristům nabízíte?

Nabídku našich připojištění určenou pro motoristy s povinným ručením neustále vylepšujeme. V současné době mají tito klienti u nás na výběr ze 14 nejrůznějších připojištění, a to s rozličnými kombinacemi pojistných krytí, limitů nebo pojistných částek. A klientů, kteří mají sjednaný některý z těchto doplňků navíc, je většina. Zhruba se jedná o bezmála 70 procent motoristů.

Jaká připojištění se nejlépe prodávají?

Největší zájem přetrvává o připojištění skel a nadstandardních asistenčních služeb. Pak následuje připojištění přírodních rizik, přímé likvidace a úrazu ve vozidle. A co je zajímavé, letos zaznamenáváme nadprůměrný růst prodeje jednotlivých připojištění v porovnání nejen s loňským pandemickým rokem, ale i s tím předloňským.


Mohlo by vás zajímat: Philippe Donnet: Pojišťovny jsou klíčovou silou k udržitelné změně


Co mohou očekávat motoristé z hlediska vývoje ceny povinného ručení?

Přes určitou stagnaci ve vývoji průměrného pojistného, kterou ovlivnilo covidové období s menším počtem dopravních nehod, jsme po několik let svědky trvalého nárůstu majetkových (plechových) škod o 6 až 8 procent. Souvisí to s růstem nákladů na opravu a cen práce v autoservisech. Cenový růst povinného ručení tak bude pokračovat, kvůli tvrdé konkurenci jen pozvolna, zato ale diferencovaně. Kupříkladu řidiči, kteří jezdí slušně a nebourají, pociťují cenový nárůst pojištění jen minimálně.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články