Není poškození předního skla vozidla škoda jako každá jiná, na kterou se vztahuje plnění z povinného ručení?
Škody na předních sklech lze samozřejmě proplácet z povinného ručení, je zde ale důkazní problém. A to určení viníka – respektive vozidla, ze kterého odlétl kamínek, který škodu na jiném autě napáchal. A bohužel ve většině případů viníka určit nelze, proto nelze ani proplatit škodu z povinného ručení. Motoristům tak doporučujeme si toto riziko pojistit zvlášť, což má navíc pro řidiče i jiné, nikoli bezvýznamné výhody.
Mohlo by vás zajímat: Vladimír Přikryl: Argumenty proti obhajobě monopolu zdravotního pojištění cizinců
O jaké výhody jde?
Především se nemusíte dohadovat se škůdcem, pokud se Vám vůbec podaří jej identifikovat, či volat policii. Nemusíte tedy nic prokazovat a ztrácet drahocenný čas. Stačí jen oznámit na naši pojišťovnu telefonicky pojistnou událost a likvidační systém Vás rovnou nasměruje na příslušného opravce, a ten Vás obratem kontaktuje. Navíc tyto případy nemají vliv na získaný bonus u povinného ručení či havarijního pojištění. Připojištění skel vozidla, v našem případě nejenom předních, je jednoznačně naším nejprodávanějším pojistným doplňkem, který si motoristé pořizují. U nás má toto připojištění téměř každý čtvrtý motorista.
Poškození předních skel není jediným připojištěním, které motoristé ocení během zimy. Jaké další doplňky majitelé aut v zimních měsících využívají?
Během zimy motorová vozidla častěji vypovídají svoji službu, pak se klientům může vyplatit mít k dispozici nadstandardní asistenční služby, kde získají řadu věcí navíc nad rámec základního balíčku. Ten je přitom nedílnou součástí povinného ručení a havarijního pojištění. Zájem panuje i o připojištění přírodních rizik, přímé likvidace a úrazu ve vozidle. Nabídku našich připojištění určenou pro motoristy s povinným ručením neustále vylepšujeme. V současné době mají tito klienti u nás na výběr ze 14 nejrůznějších připojištění, a to s rozličnými kombinacemi pojistných krytí, limitů nebo pojistných částek. A klientů, kteří mají sjednaný některý z těchto doplňků navíc, je většina. Bezmála 70 procent motoristů.
Mohlo by vás zajímat: Robert Kareš: Zakotvení problematiky pojištění cizinců v právu EU
V souvislosti s povinným ručením se často zmiňují pojistné limity, respektive jejich kolikrát nedostatečná výše. Jaké nabízí ČPP limity pro své klienty?
Případů, kdy zákonem stanovené minimální limity pro újmy na zdraví a majetku ve výši 35 milionů korun u povinného ručení přestávají stačit, neustále přibývá. A to se týká už nejen nehod v zahraničí. Když se něco takového motoristům přihodí a oni budou pak nuceni ze svého doplatit zbytek, co jim pojištění nepokryje, je to velký problém. Proto jsme limity u nově sjednávaných pojištění navýšili. Nově máme nejnižší limit u škod na majetku a zdraví ve výši 50 milionů korun. Střední varianta znamená limity ve výši 100 milionů korun a nejvyšší limity pro újmy na zdraví a majetkové škody u nás činí 200 milionů korun.
O jaké varianty povinného ručení mají motoristé největší zájem?
Tři cenové varianty povinného ručení máme prakticky od počátku. A po celou dobu mají motoristé největší zájem o střední variantu SpeciálPOV, kterou má u nás sjednáno přibližně dvě třetiny klientů. Přibližně dvacet procent motoristů volí nejnižší cenovou variantu povinného ručení, často ti, kteří vůbec necestují do zahraničí. A zbytek připadá na nejvyšší variantu SuperPOV.
Mohlo by vás zajímat: STAR INSURANCE GROUP slaví tříleté výročí. Na jakých principech skupina funguje?
Jak se tyto varianty cenově odlišují?
Cenové rozdíly jednotlivých variant povinného ručení nejsou zásadní. Jedná se o stokoruny, nejvýše okolo deseti procent. Naproti tomu pojistná ochrana je násobně vyšší. Výhodou vyšší a nejvyšší varianty povinného ručení jsou i slevy na uváděná připojištění.
Komentáře
Přidat komentář