STAR INSURANCE GROUP slaví tříleté výročí. Na jakých principech skupina funguje?


			STAR INSURANCE GROUP slaví tříleté výročí. Na jakých principech skupina funguje?

Téměř před třemi lety jsme poprvé uveřejnili rozhovor se zakládajícími členy tehdy nově vytvořené společnosti STAR INSURANCE GROUP (STAR). O tom, jak dnes funguje tato servisní a poradenská společnost, jaké má plány, zda stále cílí na malé a střední makléře, a na další témata budeme hovořit se zakládajícími členy STAR INSURANCE GROUP – Petrem Kmochem (předsedou představenstva Petrisk a jednatelem STAR), Michalem Fremrem (předsedou představenstva Broker Team a jednatelem STAR), Radkem Novákem (jednatelem NPS Group a jednatelem STAR), Robertem Harlasem (jednatelem IS Group), Vlastimilem Kohoutem (statutárním ředitelem Crossroad Credit) a Davidem Voskou (jednatelem Activum).  

Jak moc se liší původní záměry STAR od současnosti?

Petr Kmoch: Projektu STAR INSURANCE GROUP jsem od prvopočátku věřil. Byl jsem pevně přesvědčený, že společně dokážeme vytvořit firmu, která nabídne řadě makléřům přesně to, co potřebují – odborné zázemí pro jejich činnost, možnosti, které zvláště pro menší makléře jsou jinak jen těžko dostupné, férové prostředí a podporu pro rozvoj svého podnikání. Určitě nemohu a ani nechci tady tvrdit, že se nám všechno podařilo na „první dobrou“ ani to, že máme „hotovo“. Ale za ty tři roky práce je za čím se ohlédnout a je s čím se pochlubit.

Michal Fremr: Všechny členy STAR nadále spojuje myšlenka vytvoření a dnes už musím říci, že také rozšíření fungujícího a kvalifikovaného zázemí, vzájemné spolupráce nejen v oblasti obchodu, ale také například v oblasti lidských zdrojů nebo správného postupu při zavádění požadavků legislativy do praxe. Naše společnost je stále otevřená dalším makléřům, kteří projeví zájem o členství a budou splňovat naše interní kritéria.

Radek Novák: Navíc díky záměrně štíhlé organizační struktuře a odborně zdatnému týmu lidí dokážeme reagovat pružně na změny na trhu, a tím získat pro naše poradce, a v neposlední řadě i pro naše klienty, řadu výhod. S tím jsme začínali, a to stále držíme. Stejně jako to, že žádný z našich členů neztratil nebo neztrácí svou identitu vstupem do společenství STAR. Naše společné aktivity se začaly pozitivně projevovat i v podnikové ekonomice každého člena. Velmi si cením toho, že mezi námi platí „podaná ruka“. To je naprostý základ naší spolupráce.

David Voska: Jen navážu na slova Radka Nováka. Podaná ruka jako symbol pomoci, férového přístupu, otevřenosti platí nejen uvnitř STAR, ale i v oblasti pomoci lidem v nouzi. To je nové v činnosti firmy. Nové ale jen v tom, že jsme to před vznikem STAR nikde neříkali nebo nepsali, ale bylo to v nás. A díky tomu, že i o těchto těžkých situacích, které život občas provázejí, spolu mluvíme, tak se zrodily projekty, které potřebným lidem pomohly a stále pomáhají.  

Vlastimil Kohout: Slovo „pomoc“ je ve STAR hodně často skloňováno. Na začátku jsme měli plány a dejme tomu strategický záměr. Dnes už mluvíme o zdokonalování, i když nejsme pořád úplně spokojeni a zdaleka nemáme „hotovo“. Hodně nám všem pomáhají nové IT systémy. Ať už jsme je vymysleli my sami, nebo je máme v užívání formou pronájmu. Je to nikdy nekončící práce na zdokonalování, přemýšlení o nových potřebách dnešního byznysu a možnostech moderní technologie. Jsme si zároveň plně vědomi, jak je to pro každého makléře důležitá pomoc.

Robert Harlas: Konkrétní příklad – každý makléř musí mít dle zákona č.170/2018 Sb. pojištění profesní odpovědnosti. To je absolutně v pořádku. Ale já se svojí společností bych si nikdy nemohl dovolit mít toto pojištění s limitem půl miliardy korun. A díky tomu, že jsem součástí STAR, tak mám pojištění s limitem, o kterém se mi nikdy ani nezdálo, za pojistné po rozpočítání na jednotlivé podíly, které je nižší, než jsem měl předtím za desetinásobně nižší limit, a to je také nové v naší společnosti.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Důchodová deforma II


Často jsou slyšet hlasy, že „STAR“ je tak trošku jiná firma…

Michal Fremr: Rozdíl vidím v tom, že STAR INSURANCE GROUP je řízena členy, nikoliv, že „Network“ řídí a rozhoduje o členech. Právě v tom je to kouzlo úspěchu, nebo chcete-li filozofie „tak trošku jiné firmy“. Nasloucháme hlasům, námětům a potřebám od zdola. V tom je pořádný kus sebevědomí, a zároveň pokory každého z nás, že si tento model řízení vůbec troufneme nastavit jako základní platformu řízení a komunikace. Ve STAR jsme přesvědčeni, že spolu budeme schopni ovládat, nikoliv být ovládáni.

Vlastimil Kohout: Samostatná identita značek všech členů STAR zůstává zachována, a přitom se každému z našich členů otevírají větší možnosti k obchodu nebo zajištění své činnosti třeba tak, jak o tom hovořil Robert Harlas. A z toho pak profitují všichni – jednotliví členové bez rozdílu, poradci, klienti, pojišťovny. Ostatně, podívejte se na výsledky letošní ankety TOP 30 pojišťovacích makléřů za rok 2020, kde je 7 členů STAR mezi nejlepšími. 

Radek Novák: Bez nějaké falešné nadsázky si myslím, že STAR vznikla a nadále působí jako vzácné spojení sil renomovaných a úspěšných makléřů, které dlouhodobě spojuje stejná „chemie“, sdílejí podobné vize a prosazují na pojistném trhu férové hodnoty. A jsem opravdu rád, že i naši noví členové jsou součástí tohoto příběhu a přinášejí další nové impulzy, které nás všechny posouvají dopředu. Konečně, celkový pojistný kmen v hodnotě více než 2,5 miliardy korun je dostatečným důkazem o úspěšném rozvoji naší společnosti a zdaleka jsme neřekli, že „končíme“.


Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance talk: U mikrofonu Alena Macková


Předpokládám, že máte plán, kolik členů by mělo být ve STAR INSURANCE GROUP?

David Voska: Tak takový plán přesně nemáme. Nám nejde o počet podle hesla: „Čím víc, tím líp“ nebo „Ber kde ber a za každou cenu“. Je nás nyní čtrnáct a domnívám se, že je to správný počet v tomto čase. Důležité je, že všichni vzájemně spolupracujeme, komunikujeme, nechytračíme a děláme na společných projektech.

Robert Harlas: Souhlasím s tím, co říká David Voska. STAR, i když je stále na pojistném trhu relativně novým hráčem, tak dnes už představuje významnou sílu na trhu makléřů pojištění. A tato síla není o počtu členů, ale o tom, kdo je členem STAR INSURANCE GROUP. To je zřetelný signál pro celý domácí pojišťovací trh, že se i menší a středně velcí makléři dokáží spojit a pracovat jednotně na společných cílech, že se dokáží domluvit, vzájemně pochopit a vyjít si vstříc.


Mohlo by vás zajímat: Jiřina Nepalová: Přínos pojišťovacího makléře pro klienta významně roste


Náš rozhovor jsme začali současností v porovnání se začátky, takže nezbývá než se podívat do blízké nebo vzdálené snad už postkovidové budoucnosti…

Petr Kmoch: Doba není lehká a nikdo z nás nemá onu křišťálovou kouli, aby se podíval do budoucnosti a mohl s určitostí říci, co bude. Máme vize, máme samozřejmě připravené konkrétní plány, termíny a cíle. Děláme svou práci tak, aby každý člen STAR INSURANCE GROUP byl spokojený se službami, byl rád, že v tomto společenství je, protože tady mimo jiné potkává lidi, kteří svou práci dělají dobře a jsou lidsky fér. Chceme, aby každý člen bez rozdílu měl prostor pro nové náměty, pro svůj další rozvoj a také pevnější zázemí. STAR bude posilovat personálně, nadále musíme pracovat na nových IT projektech, rádi přivítáme postupně další nové členy. Komunikujeme s asociacemi, odbornými sdruženími, vzdělávacími institucemi a máme zájem přispívat ke zlepšení celého pojišťovacího trhu.


Mohlo by vás zajímat: Jaké technologické trendy změní pojišťovnictví?


Na závěr zaznělo od všech zakládajících členů STAR INSURANCE GROUP poděkování klientům, kteří využívají jejich služby. Poděkování bylo určeno i všem spolupracovníkům a zaměstnancům skupiny za odvedenou práci v průběhu celého roku. A v neposlední řadě členové STAR vyjádřili poděkování i pojišťovnám a jejich zaměstnancům za vstřícnost a spolupráci.

STAR INSURANCE GROUP všem přeje hodně pohody pod vánoční stromeček, pevné zdraví a štěstí do roku 2022.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články