Co vás motivovalo k úpravě podcastu České asociace pojišťoven ČAP Insurance Talk? A čím se nový podcast odlišuje od původního formátu?
Náš pořad v nedávné době dosáhl mety 70 dílů, které neprocházely výraznými úpravami. Mezi ty dnes patří to, že jsme podcast mírně zkrátili a zároveň pro jeho větší atraktivitu i upravili jeho design. Protože podcast točíme i jako video, začali jsme ještě víc myslet na jeho vizuální stránku.
Inovace proto souvisí například i s tím, že na pozadí aktivně pracujeme s TV obrazovkou, kterou nově využíváme pro zajímavé infografiky nebo ilustrační fotografie. Další změnou je větší kontakt mezi moderátorkou a hostem, tedy úprava studia.
Mohlo by vás zajímat: Josef Lukášek: ŽP je štítem v případě nepředvídatelných událostí v rodině
Co jste chtěli změnou podcastu především dosáhnout?
Tady je odpověď naprosto jasná. U stávajícího diváka chceme dosáhnout toho, aby s námi zůstal do konce pořadu a vracel se k dalším dílům. Upraveným formátem chceme oslovit také nové diváky, a právě ty udržet na delší dobu než jen na jeden díl.
Jaké byly hlavní nedostatky nebo limity předchozí verze podcastu?
O limitech bych ani nehovořil. Pořad vznikal v covidové době a tomu odpovídala jeho stopáž a celé pojetí studia.
Jak probíhal celý proces změny – kdo se na ní podílel?
Důležitá pro nás byla a stále je zpětná vazba lidí, kteří podcast sledují. Diskuse nad změnami se odehrávala na interní úrovni, ale současně v opravdu úzké spolupráci s lidmi, kteří se aktivně našich natáčení účastnili. Druhou věci je samozřejmě i to, že neustále sledujeme prostor kolem nás a hledáme i inspiraci jinde. Bez toho se nemůžeme posouvat dál.
Setkali jste se během změn s nějakými překážkami?
Jedinou překážkou by snad mohly být limity, který jsme si mohli občas sami dát při přemýšlení o tom, kam až pořadu posunout dál. O to víc jsem rád, že se dle mého podobné překážky podařilo překonat.
Jaká témata nyní plánujete v podcastu nejvíce zdůrazňovat?
Budeme se chtít i nadále držet témat, která se jednak přímo vztahují k pojišťovnictví a současně takových, která jsou na první pohled na jeho pomezí, případně i dál. Našim hostem a jeho pohledem na věc budeme chtít oblasti propojovat a nacházet zajímavé a netradiční průniky.
Mohlo by vás zajímat: Radovan Škultéty a Lubor Kunc k ekonomickým výzvám a technologickému pokroku v ČR
Jakými způsoby vybíráte hosty a témata do podcastu?
Klíčová je pro nás aktuálnost tématu a relevance hosta. Někdy je potřeba u výběru i trochu předbíhat a vybírat si i témata, která ještě v době natáčení nejsou úplně v kurzu, ale výhledově v dalších týdnech mohou být. Tady je to samozřejmě i o správném odhadu a o určité dávce štěstí.
Máte už konkrétní reakce posluchačů na nový formát?
Ano, reakce jsou zatím pozitivní. Nejvíce je oceňovaná kratší stopáž, údernost, a i třeba úvodní sestřih na začátku pořadu.
Změní se frekvence vydávání jednotlivých epizod?
Zatím se chceme stále orientovat primárně na kvalitu, proto do konce letošního roku plánujeme jeden díl za měsíc, plus nárazové speciály, které zamýšlíme letos točit i mimo prostory ČAP. Ty budou ve frekvenci přibližně jeden díl za čtvrtletí. V součtu bychom rádi vytvořili za rok minimálně 16 dílů.
Jakou roli bude podcast hrát ve vaší celkové komunikační strategii ČAP?
Jeho význam posiluje, proto přišly i změny, ke kterým jsme letos po důsledných interních diskusích došli. Obecně platí, že chceme s každým aktuální tématem pracovat strategicky a promyšleně. V praxi to znamená, že s jedním tématem se můžete nově potkat z různých úhlů pohledů a příspěvků ve více médiích. Od našeho podcastu, přes článek v Pojistném obzoru až po klasické mediální výstupy v odborném i laickém médiu.
Mohlo by vás zajímat: Čínská Ping An králem patentů ve fintech a zdravotnictví
Co byste osobně doporučil posluchačům, aby si z nového podcastu odnesli?
Zcela určitě nové informace, širší kontext u konkrétního tématu a samozřejmě inspiraci a celkově pokud možné pozitivní energii.
Děkuji Vám za rozhovor.
Komentáře
Přidat komentář