Tomáš Reitermann: Pojištění majetku i na ekologické investice


			Tomáš Reitermann: Pojištění majetku i na ekologické investice
13.11.2023 Rozhovory, Produkty

Od března pojišťovna Kooperativa nabízí výrazně modernizované pojištění majetku a odpovědnosti občanů. „Kromě vylepšených i zcela nových asistenčních služeb, podstatného navýšení či úplného zrušení většiny limitů plnění, nabízíme třeba mimořádnou inflační garanci nebo unikátní Ekologický benefit,“ popisuje vylepšení Tomáš Reitermann, vedoucí Odboru pojištění občanů.

V dnešní době je inflace stále aktuální téma. Jaké výhody klientům přináší inflační garance?

Je to unikátní přístup k řešení velkých občanských majetkových škod, k němuž jsme se formou veřejného příslibu zavázali nejen pro nově uzavřené, ale i pro stávající pojistné smlouvy. Má-li náš klient pojištění indexované, je zaručena k jeho pojištění inflační garance. Jde o ochranu pro případ, že by mu ani valorizovaná horní hranice plnění nepokryla kvůli mimořádné inflaci celou výši škody. Díky inflační garanci klient obdrží pojistné plnění až do výše 120 % horní hranice pojistného plnění. Tedy až o 20 % vyšší částku, než jakou má sjednanou v dodatku, kterým přijal náš návrh na indexaci.


Mohlo by vás zajímat: Lukáš Kovanda: Česko získává možnost danit zisky velkých nadnárodních firem


Co si mohou klienti představit pod pojmem ekologický benefit?

Ekologický benefit garantuje výplatu plnění i nad rámec pojistné částky, pokud škoda přesáhne 75 % z pojistné částky zasaženého rodinného domu, rekreační budovy či bytové jednotky. Klient tak navíc obdrží prostředky na ekologickou modernizaci zasaženého objektu. Pokud tedy například má pojištěn rodinný dům na pojistnou částku 8 milionů Kč a dojde k výše zmíněné pojistné události, kromě obvyklého pojistného plnění získá tento klient navíc 5 % z pojistné částky, tedy 400 tisíc Kč, na pořízení nebo vylepšení třeba vnitřního a vnějšího zateplení, fotovoltaiky, tepelného čerpadla nebo systému na zadržování a využívání dešťové vody. Tedy moderních prvků, které spoří náklady na bydlení a přispívají k šetrnějšímu přístupu k životnímu prostředí.

Zmínil jste vylepšené i zcela nové asistenční služby. Jaké asistence budou moci klienti využívat?

Nabídku asistenčních služeb, které naši klienti ke svému pojištění získávají bezplatně, jsme skutečně významně posílili. Úplnou novinkou je asistence pro případ stěhování, dále jde například o asistence v případě potřeby pozáruční opravy domácích spotřebičů či novou kyberasistenci. Zároveň jsme zvýšili limity plnění pro využití řemeslných prací, kterými se odstraňují různé nouzové situace, nově činí až 10 tisíc Kč pro jeden a každý zásah, přičemž počet zásahů v roce nově již není omezen. To samé platí třeba i pro cykloasistenci, kterou nadále poskytujeme rovněž zdarma.


Mohlo by vás zajímat: Nová pravidla pro nefinanční reporting povinně od ledna 2024. Koho se to týká?


Stále důležitější je dnes pojištění odpovědnosti za způsobené újmy, upravovali jste ho také?

Ano, pojištění odpovědnosti v běžném občanském životě určitě doporučujeme každému. Výše náhrad za újmy, zejména na zdraví či životě, mohou dosáhnout i milionových částek, což může být pro rodinný rozpočet zcela likvidační. Proto jsme upravili i toto pojištění, nově nabízíme limit plnění až do výše 50 milionů Kč a územní platnost pojištění jsme rozšířili na celý svět, dříve toto pojištění platilo jen pro Evropu.

Kolik škod z pojištění občanů Kooperativa v loňském roce řešila?

V roce 2022 jsme v pojištění majetku a odpovědnosti občanů vyřídili přes 60 tisíc pojistných událostí za 1,98 miliardy Kč. Nejvíce škod našim klientům způsobily přírodní živly, především vichřice a bouřky, dále pak problémy s vodoinstalacemi a v neposlední řadě jsme tradičně zaznamenali i významný počet odpovědnostních škod. Našim klientům jsme vedle toho zajistili i tisíce asistenčních zásahů, které jim vedle finanční kompenzace škod pomohly vyřešit i akutní věcné potíže.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články