Co je cílem aplikace KOOPILOT, kterou nabízíte motoristům?
Každý, kdo jezdí bezpečně, si zaslouží odměnu. A styl jízdy posuzuje právě aplikace KOOPILOT, kterou si motoristé mohou nainstalovat do svého telefonu. Jejím prostřednictvím pak vyhodnocujeme základní jízdní dovednosti, jako je rychlost a její překračování, intenzita zrychlování, zatáčení a brždění. Zaměřujeme se ale například i na to, jestli řidič používá mobilní telefon za jízdy. Všechny tyto funkcionality zároveň poskytují cennou zpětnou vazbu zejména začínajícím nezkušeným motoristům a mohou přispět ke zlepšení jejich řidičských schopností. Každý kvartál pak vyhodnotíme jejich skóre a když jezdí kvalitně a bezpečně, získají zpět část zaplaceného pojistného. Při nejvyšším skóre činí cashback 40 procent.
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Mysleli jsme to dobře…
Jak komplikované je používání aplikace pro motoristy?
Aplikace se automaticky zapíná při dosažení rychlosti 20 km/h, řidič ji tedy nemusí nijak aktivovat. Používání je tedy velmi jednoduché, stačí mít telefon při sobě. S KOOPILOTem doposud motoristé najezdili přes 137 milionů kilometrů, v rámci 8,5 milionů jízd. Většina, 80 procent jízd, je do 20 km, což ukazuje, že řidiči jezdí převážně kratší vzdálenosti. Pozitivní je, že se snaží jezdit bezpečně.
Jak si vedou samotní řidiči, kteří tuto aplikaci využívají?
Z jízdních dat a skóre vidíme, že 69 % řidičů má skóre vyšší než 90 bodů. Maximum je 100 bodů. A dalších 26 % řidičů má výsledky svého jízdního skóre mezi 80-90 body. Asi 10 % řidičů si vyjezdilo maximální skóre, a tedy 40% cashback. Průměrně klientům kvartálně vracíme 800 Kč, což za rok představuje přes 3 tisíce korun z pojistného zpět.
Jedna z věcí, kterou aplikace sleduje, je používání mobilního telefonu za jízdy. Co se vám podařilo zjistit?
Velmi zajímavé je porovnat údaje zjištěné z této aplikace s údaji, které získáváme z reálných pojistných událostí. Jednoznačně se prokázalo, že řidiči, které aplikace odhalí, že za jízdy používají telefon, jsou rizikovější, tedy častěji způsobí dopravní nehodu. Podobně na tom jsou řidiči, kteří často agresivně zrychlují nebo brzdí na poslední chvíli. Naštěstí je většina z uživatelů aplikace zodpovědná. Data nám například ukazují, že 95 % uživatelů za jízdy na mobilní telefon ani nesáhne.
Mohlo by vás zajímat: Kdo má nejvíc poradců na Slovensku? Žebříček odhaluje lídry trhu
Aplikace KOOPILOT jen monitoruje motoristy, nebo je schopná jim i nějak pomáhat?
Aplikace při jízdě klientům i pomáhá. Zobrazuje oblasti častých nehod a rizikových míst, okolí škol nebo nemocnic. Zároveň jim pomůže v krizových situacích, například když vyhodnotí, že klient měl nehodu, automaticky kontaktuje asistenční službu. Operátor klientovi zavolá a ověří situaci, případně vyšle asistenční vozidlo. Následně i usnadní nahlášení škody. Díky aplikaci má klient v hlášence předvyplněné osobní údaje, tedy jméno a příjmení, číslo smlouvy, registrační značka, email a telefon. Zaznamenali jsme již několik desítek automaticky nahlášených nehod.
Jak hodnotí aplikaci samotní její uživatelé?
Obecně klienti hodnotí aplikaci KOOPILOT velmi kladně, oceňují i přínos okamžitého hodnocení každé cesty. Mnohdy si až při zpětném pohledu na získané skóre a znázornění cesty uvědomí, že někde překročili rychlost nebo zbytečně prudce akcelerovali. A to je často motivuje k zodpovědnějšímu přístupu při následující jízdě. Ocenil ji i portál Market Vision, který aplikaci KOOPILOT označil jako nejlépe hodnocenou pojišťovací aplikaci v App Store i Google Play.
Komentáře
Přidat komentář