GČP představuje výběr kuriózních a zajímavých situací zaznamenaných v roce 2025

GČP představuje výběr kuriózních a zajímavých situací zaznamenaných v roce 2025
GČP představuje výběr kuriózních a zajímavých situací zaznamenaných v roce 2025
26.12.2025 Škody

Generali Česká pojišťovna ročně se svými klientkami a klienty – od běžných lidí přes podnikatele až po firmy, města a obce – řeší v průměru kolem 700 tisíc pojistných událostí. To znamená, že likvidátoři se s novými případy setkávají prakticky každý den, v průměru 2000krát.

Rok 2025 opět přinesl celou škálu situací, které život pojištěným nachystal – od běžných škod až po případy, jež svou povahou překvapí i pobaví. Výběr těch netradičních, se kterými se setkali mobilní technici, likvidátoři nebo operátoři klientského centra Generali České pojišťovny, přibližují následující řádky.

„I když některé události mohou působit úsměvně nebo neobvykle, pro pojištěné představují skutečné starosti. Ke každé škodě proto přistupujeme s respektem, profesionalitou a především lidsky. Za každým případem je konkrétní člověk a jeho příběh,“ říká Jozef Hrdý, ředitel likvidace pojistných událostí Generali České pojišťovny.


Mohlo by vás zajímat: RENOMIA GROUP kupuje většinový podíl v polské společnosti IRCA


Pojištění majetku a odpovědnosti 

  • Telefon v …
    Popis hlášení: „Na stavbě ve Veselí nad Lužnicí jsem šel vykonávat potřebu do Toi Toi toalety a vypadl mi do ní z kapsy služební telefon. Vzhledem k situaci, kam telefon spadl, již nebylo možné ho zachránit.“

Klient na fotografii dokazuje přítomnost prachu na vrchu zárubně po požáru.

Klient na fotografii dokazuje přítomnost prachu na vrchu zárubně po požáru. 

Úrazové a životní pojištění

  • Žhavé odhalení
    Otec pojišťovně popsal, jak se stal synovi úraz: „K pojistné události došlo při pokusu s tajným písmem, kdy se na papír mlékem napíše vzkaz a následně se teplem zjeví. Zjevení písma se učinilo nad hořící svíčkou, která zapálila papír. Syn místo, aby papír upustil, tak ho běžel odhodit do umyvadla. Hořící papír mu popálil palec.“
  • Králíček a 5 stehů
    Klient popsal vznik úrazu: „Na veterině jsem viděl králíčka po operaci. Udělali se mi špatně, po chvíli jsem omdlel a prý jsem začal padat dozadu a bouchl se do hlavy o mříže u dveří, následně jsem byl v nemocnici a dostal pět stehů.“
  • Místo kuny palec
    Z popisu úrazového děje: „Při snaze vystrašit kunu jsem při manipulaci se vzduchovkou náhodně vystřelil a střelil se do prstu pravé nohy.“
  • Hnijící útroby plyšáka
    Otec dítěte přiblížil likvidátorům pojistnou událost: „Při hře s plyšáky si dcerka jednoho rozkuchala a molitan z jeho výplně narvala do dutiny nosní. Dceři týden intenzivně smrdělo z nosu, jako by jí v něm něco umřelo, hnilobný zápach. Po poradě s pediatrem návštěva ORL, kde vylovil výplň z hračky z nosohltanu.“
  • Zlomenina na WC
    Ze složky k pracovnímu úrazu: „Při zvedání z toalety jsem se prudce zapřel o pravou ruku, ve které mi prasklo. K úrazu došlo v pracovní době, ale nebylo uznáno bezpečnostním technikem jako pojistná událost, jelikož k úrazu nedošlo při výkonu práce.“
  • Zrádná jóga
    Hlášení úrazu klienta: „Vykloubil jsem si rameno při pokusu udělat pozici z jógy, kterou instruktorka označila jako pro začátečníky.“

Pojištění motorových vozidel 

  • Epický popis nehdy
    „Při jízdě vozidlem z Olbramkostela směrem k vlakovému nádraží a dále směrem na Citonice (fanoušci Záviše vědí), došlo u velkokapacitního kravína (tzv. VéKáčko) ke střetu s nepozornou srnkou, která nepozorována vyběhla z pole po levé straně silnice, a aniž by se rozhlédla či na sebe umístila jakýkoliv reflexní prvek bezmyšlenkovitě přebíhala asfaltovou cestu na druhou stranu lehce šikmo proti směru vozidla. Spatřil jsem tu mršku sice, ovšem ani přes střelhbitou reakci nedošlo k natolik dostatečné akci, aby se vozidlo zcela zastavilo či srnka zmizela. Následkem toho došlo k nárazu srnky do automobilu /nebo automobilu do srnky, zde záleží, z čího pohledu na událost nahlížíme/, načež srnka nejprve narazila do levé části nárazníku u světla, prosmýkla se jeho paprsky a zmizela na pravé straně vozovky v pole dál, aniž by po sobě zanechala (až na pár chlupů v prasklině nárazníku) jakýchkoliv stop, ani kontakt z ní nevypadl, zjevně byla z celé situace též v šoku. Po zastavení vozidla, což vlastně činilo se srážkou jeden oka mžik, neb jsem ani nemrknul, zjistil jsem na vozidle poškození v oblasti nárazníku, a předního světla hlavního i níže umístěného obrysového a taktéž ostřikovače světla, přičemž kapalina odtékala věrna gravitaci níže po silnici. Zavolal jsem člena místního mysliveckého sdružení a střet se zvířetem mu nahlásil. Po kontrole vozidla jsem pokračoval v jízdě, které nebránila žádná zjevná či vozidlem hlášená závada. No a teď nehodu hlásím.“
  • Viník neznámý?
    Popis nehody nákladního vozidla v zahraničí: „Náš řidič se čelně střetnul s protijedoucím vozidlem. Německá policie nezjistila viníka. Uvedli, že za to může vítr.“
  • Bažant(i)
    Popis nehodového děje: „Dva bažanty jsem přejel, třetí mi rozbil okno.“ 
  • Hlavně přesně
    Klientův důsledný popis v hlášení škody: „Rozbité čelní sklo, čelní jako přední. Přední je to, kterým řidič kouká dopředu.“
  • Neposlušné vozidlo
    Pasáž z hlášení pojistné události: „Vozidlo parkovalo podél chodníku v řadě. Náš řidič se naklonil do vozidla, aby ho nastartoval. Neseděl v něm, měl ale zařazenou rychlost. Auto se rozjelo, on z něj vypadl a auto poškodilo další čtyři vozy, které byly zaparkované před ním.“

Kresba, která má ambici nahradit záznam z palubní kamery.

Kresba, která má ambici nahradit záznam z palubní kamery.


Mohlo by vás zajímat: Afrika mění strategii: 6 milionů USD z Africké rozvojové banky na prevenci


Klientské centrum

  • Klient hlásil pojistnou událost telefonicky. A co se stalo? „Zachraňoval jsem dron, při přelézání plotu jsem si sedřel kůži z břicha a hrudníku.“
  • Webové hlášení pojistné události: „Byl jsem napaden sousedkou, která mi koštětem pohmoždila prsty (prostředníček a prsteníček). Mám v těchto prstech od té doby bolest, nemohu je pořádně ohnout a praská mi v nich. Úraz byl způsoben úmyslně. Chtěl bych od vás vědět, co se dá ještě dělat.“
  • Přepis telefonického hlášení úrazového děje: Klient šel zachránit domácího mazlíčka – psa, který se zamotal do pletiva. Ten ho reflexivně kousl do ucha a odkousnutou část snědl. Pes je očkovaný, klient zůstal bez části ušního lalůčku. 
  • Přepis telefonického hlášení úrazového děje: Jmenovaná si v práci během hrabání pískoviště vrazila rukojeť hrábí do nosu, následkem je zlomenina nosových kostí.

Kamery v akci

  • Popis pracovního úrazu doplněný kamerovým záznamem: „Při návratu z přestávky před docházkovým terminálem bez vnější příčiny zaměstnanci spadly kalhoty ke kolenům, a to bylo příčinou pádu. Kolega dopadl na obě ruce. Ze záznamu není zřejmé, že by utrpěl jakékoliv zranění. Kamerový záznam je k dispozici.“

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články