Skutečností podle GDV je, že dva roky po katastrofických povodních a záplavách zejména v oblasti Ahrtal obdrželi všichni dotčení majitelé domů peníze od své pojišťovny. Jörg Asmussen, výkonný ředitel GDV, k tomu dodává, že pokud ještě nedorazila celková výše pojistného plnění, tak problém spočívá zpravidla v nedostatku materiálů nebo v chybějících kapacitách na straně řemeslníků. Obnova je tak zčásti ještě v běhu. Asmussen dále upřesňuje, že každá pojištěná osoba již obdržela pojistné plnění, ale v mnoha případech nikoli celkovou částku. Prostě tam, kde se ještě staví, nemůže být ještě vše vyplaceno.
Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance talk: U mikrofonu Jiří Rusnok
V této souvislosti je nutné připomenout, že silné deště zapříčinily ve dnech 14. a 15. července 2021 ničivé povodně a záplavy především v jižní části Severního Porýní-Vestfálska a v severní části Porýní-Falce. V příslušné krajině byly naprosto zpustošeny široké pásy země. Zahynulo více než 180 osob. Pro německé pojišťovnictví znamenala „tlaková níže Bernd“ a jí vyvolané povodně a záplavy celkovou pojištěnou škodu ve výši 8,75 mld. EUR. Jde zatím o nejničivější přírodní katastrofu v Německu.
GDV dále sděluje, že příslušné německé pojišťovny již vyplatily na pojistných plněních v rámci pojištění majetku postiženým pojištěným osobám 6,7 mld. EUR z celkové odhadované pojištěné škody ve výši 8,4 mld. EUR. Všichni by si podle Asmussena přáli, aby každá pojištěná osoba dostala kompletní pojistné plnění co nejrychleji. Ale faktem je, že likvidace škod může probíhat pouze tak rychle jak probíhá obnova.
Mohlo by vás zajímat: Jeden z pohledů na transformaci pojišťovnictví
Celkový počet pojištěných majetkových škod v regionech, jež byly postiženy povodní se nyní podle GDV pohybuje kolem 166 000. Původně byl nahlášen daleko větší počet škodních událostí, ale mnohé z nich se ukázaly jako škody nekryté pojištěním. Je jasné, že při tak velkém počtu pojištěných škod znamenala jejich likvidace enormní výzvu. V drtivé většině případů vyřídily pojišťovny škody rychle, efektivně a k plné spokojenosti klientů. To potvrdil již druhý rok po sobě také pojišťovací ombudsman.
Komentáře
Přidat komentář