Přesto se poslední zvídavá otázka týká právě plánů na rok příští.
Seriál výpovědí na téma, co všechno by mohl přinést pojišťovnám tento rok, zahajuje Roman Sznapka, produktový manažer Triglav pojišťovny:
* Budou stát letos za růstem předepsaného pojistného podnikatelé? (Nebo letos k růstu vůbec nedojde?)
Triglav pojišťovna zaznamenává několik let za sebou pozvolný nárůst majetkového pojištění. Růst zaznamenáváme jak u podnikatelského pojištění díky novým či modifikovaným produktům jako jsou stavebně-montážní pojištění, profesní odpovědnost a další, tak u občanského pojištění, kde nárůst díky novým produktům je ještě výraznější.
Triglav pojišťovna se v poslední době zaměřuje na oblast majetkového pojištění. Očekáváme tedy reálně růst majetkového pojištění v tomto roce i do budoucna.
*Jaké nové produkty podnikatelům nabídnete? Myslíte, že by mohl být zájem o pojištění přerušení provozu z titulu stávky nebo o pojištění ekologické újmy?
V rámci podnikatelského pojištění připravujeme pojištění odpovědnosti škody na životním prostředí, pojištění veřejných služeb (odpovědnost obcí), pojištění fotovoltaických elektráren.
Pojištění přerušení provozu z titulu stávky v dohledné době nabízet nebudeme.
*A co zabezpečení na stáří? Uvědomují si lidé se středními a vyššími příjmy, že budou mít v důchodu jen 30 až 40 % svých příjmů? (A možná ani to ne...) Dokáže chybějící důchodovou reformu nahradit nabídka životního pojištění?
Triglav pojišťovna je výlučně neživotní pojišťovna. Svým klientům tedy nenabízíme standardní produkty životního, důchodového či investičního pojištění. Ani nespolupracujeme v současné době s penzijními fondy. Takže zde může být můj názor pouze subjektivní, osobní.
Žádné pojištění či investice nedokáže plně a 100% nahradit roli státu – důchodové reformy. V každém případě role výše uvedených instrumentů je nezastupitelná a každý zodpovědný člověk by měl myslet na svou vlastní budoucnost.
Přesto všechno však největší rolí zůstává role rodiny, kterou nedokáže žádná investice či pojištění nahradit.
*Zvýší letošní sněhová kalamita zájem lidí o pojištění majetku?
Nemyslíme si, že poptávka po pojištění rizika tíhy sněhu se v podnikatelském pojištění nějak výrazně zvýší. Toto riziko je u větších firem již dlouhodobě součástí pojištění a menší firmy na to pamatují již od sněhových kalamit před několika lety.
*Jaký úkol jste si dali neformálně pro rok 2010?
V oblasti majetkového pojištění si dáváme realistické, přesto ambiciózní úkoly.
Chceme výrazně zvýšit produkci v pojištění podnikatelů a připravit speciální balíčky pro vybraný segment trhu. V oblasti občanského pojištění chceme nadále upravovat svou nabídku tak, aby byla pro naše klienty ještě zajímavější (např. pojištění vlastních fotovoltaických elektráren).
Dagmar Šístková

Komentáře
Přidat komentář