Volkswagen na pranýři. Žaloby padají rychleji než jeho akcie.

Volkswagen na pranýři. Žaloby padají rychleji než jeho akcie.
Volkswagen na pranýři. Žaloby padají rychleji než jeho akcie.
25.9.2015 Pojistný trh

První žaloby, rozsáhlé vyšetřování ve Spojených státech i Evropě a raketový pád akcií. To je bilance prvních čtyř dnů, během kterých zpráva o manipulacích s emisemi druhé největší automobilky světa obletěla svět.

 

Automobilka Volkswagen již zaznamenala ve Spojených státech první žaloby od zákazníků s automobily s dieselovými motory VW. Jen od pátku bylo podáno čtyřicet žalob a to je pouze začátek. Mezi žalobci je i jeden prodejce vozů Volkswagen.

Bude určitě zajímavé sledovat, zda budou lidé chtít využít situace a zda budou žalovat automobilku o náhradu škody na základě podvedení jejich ekologického cítění, které je vedlo k zakoupení vozů VW.

Dalším důvodem žalob bude, skutečnost že po aktualizaci softwaru sice dojde k poklesu vypuštěných emisí, ale rovněž k poklesu výkonu automobilu. Podvedení zákazníci  tak budou chtít náhradu škody za ztrátu hodnoty vozu a také uhrazení nákladů, které budou spojené se svoláním vozů do servisu.

Počet žalob určitě v příštích dnech výrazně poroste. V USA se problém s emisemi týká přibližně 482 tisíc automobilů.

Vlnu žalob lze očekávat i v Evropě. Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt potvrdil, že automobilka Volkswagen manipulovala s emisemi i v Evropě. Zatím není jasné, kolika aut se manipulace týkají. „To se ukáže v příštích dnech,“ řekl novinářům Dobrindt. „Budeme i nadále společně s VW intenzivně pracovat na tom, abychom co nejdříve a co nejotevřeněji o těchto detailech informovali veřejnost,“ dodal ministr.

Volkswagen už v pondělí po zjištění amerických úřadů uvedl, že podvodný software instaloval do celkem 11 milionů svých vozů. 

Ověření údajů o uvolňování emisí chce v České republice provést i Škoda Auto. Ministerstvo dopravy bude společně s firmou Škoda Auto svolávat ke kontrolám majitele vozů s motory, v nichž může být problém. V letech 2009 - 2013 do některých aut problémové motory Škoda zřejmě nevědomky montovala. Jedná se o dieselové motory s obsahem 1,6 a 2 l TDI.

VW navíc bojuje se silným propadem akcií a to více než o třetinu. Propad zastavila až rezignace Martina Winterkorna šéfa koncernu VW. Ten včera přijal odpovědnost za skandál, i když znovu zopakoval, že o manipulacích s emisemi nevěděl a šokovaly ho.

Částky na urovnání celé aféry budou jistě astronomické. Jen několik dní před startem aféry s emisemi se americká automobilka General Motors dohodla s federální vládou USA na vyplacení 900 milionů dolarů za ukončení vyšetřování spojeného s vadnými součástkami, které vedly ke smrti 124 lidí.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články