ČSOB Pojišťovna loni zvýšila svůj tržní podíl


			ČSOB Pojišťovna loni zvýšila svůj tržní podíl

ČSOB Pojišťovně se loni v obchodní činnosti dařilo. Její předepsané pojistné, tedy souhrnná částka, již platí klienti za sjednanou pojistnou ochranu v životním i neživotním pojištění, stouplo o 11,6 procenta na 7,674 miliardy korun.
ČSOB Pojišťovna tak opět zvýšila svůj tržní podíl a posílila svou pozici čtvrté největší domácí pojišťovny.

 

V životním pojištění vykázala ČSOB Pojišťovna růst předepsaného pojistného o 12 procent na 4,432 miliardy korun a více než 11procentním tempem rostlo také neživotní pojištění, v němž předpis dosáhl sumy 3,242 miliardy korun. V obou těchto oblastech přitom ČSOB Pojišťovna podle předběžných údajů České asociace pojišťoven vysoce předstihla tempo růstu celého domácího trhu, a její celkový tržní podíl se tak zvýšil na 6,4 procenta. Ten přitom v neživotním pojištění dosahuje 4,5 procenta a v životním dokonce 9,4 procenta.

 

„Za loňským výsledkem stojí dobrá práce našich pojišťovacích poradců a také rozvoj spolupráce se sesterskou ČSOB v oblasti bankopojištění, především pak při prodeji životního pojištění v obchodní síti ČSOB. Velký podíl na lepších výsledcích má i růst a prohlubování spolupráce s makléři a makléřskými společnostmi,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ČSOB Pojišťovny Jeroen van Leeuwen. „ To, že se nám podle předběžných údajů podařilo v loňském roce předstihnout tempem růstu většinu našich konkurentů, nás samozřejmě těší, je to však zároveň i závazek do budoucna,“ dodal Leeuwen, podle něhož se loni přiblížil cíl ČSOB Pojišťovny stát se třetí největší tuzemskou pojišťovnou.

 

V neživotním pojištění zaznamenala ČSOB Pojišťovna značné přírůstky v obou objemově nejvýznamnějších druzích pojištění – povinném ručení i pojištění podnikatelských rizik. Předepsané pojistné za povinné ručení, ve kterém ČSOB Pojišťovna již čtvrtým rokem úspěšně praktikuje princip segmentace rizik, stouplo bezmála o čtvrtinu na 1,058 miliardy korun, zatímco celý trh vykázal předběžně pouze jednoprocentní růst. Ve vysoce konkurenčním pojištění velkých rizik, kde loni trh v podstatě stagnoval, se ČSOB Pojišťovně podařilo zvýšit předpis o 9,4 procenta.

 

V životním pojištění se loni slibně vyvíjel obchod u běžně placených a zvláště u jednorázově placených produktů, kde lze v poslední době pozorovat vysoký zájem klientů především o investiční životní pojištění. ČSOB Pojišťovna v této oblasti nabízí jednak investiční životní pojištění Maximal Invest, které se prodává v pobočkách ČSOB a patří k nejúspěšnějším produktům na trhu, jednak produkty Spektrum Invest a Triumf Invest distribuované vlastní obchodní sítí. Pojištění Maximal Invest i Triumf Invest jsou spojena s moderními investicemi do zajištěných fondů, což klientům přináší bezpečí zajištěné investice s možností vysoce nadprůměrného výnosu. Jednorázových životních pojištění loni ČSOB Pojišťovna prodala za více než 2,1 miliardy korun, což představovalo meziroční nárůst o 26 procent.

 

ČSOB Pojišťovna je univerzální pojišťovna, která nabízí široké spektrum životních i neživotních pojištění občanům, malým a středním podnikatelům i největším korporacím. V současné době spravuje milion pojistných smluv. Měřeno předepsaným pojistným je čtvrtou největší pojišťovnou na domácím trhu. Tři čtvrtiny jejích akcií vlastní belgická pojišťovna KBC Verzekeringen NV z nadnárodní skupiny KBC, 25 % drží Československá obchodní banka. Přední světová ratingová agentura S&P zvýšila v prosinci 2006 dlouhodobý úvěrový rating a rating finanční síly ČSOB Pojišťovny na stupeň BBB+ a přidělila mu pozitivní výhled.

 

 

Obchodní výsledky ČSOB pojišťovny za rok 2006 [DOC, 46 KB]

 

 

Kontakty pro média:
Jitka Polívková
tisková mluvčí
ČSOB Pojišťovna, a. s., člen holdingu ČSOB
tel. +420 466 022 178
e-mail: jitka.polivkova@csobpoj.cz
 
Michal Urban
AC&C Public Relations
Heleny Malířové 3, 169 00 Praha 6
tel. +420 220 517 947
e-mail: michal.urban@accpr.cz

Zdroj: csobpoj.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Související články