Direct pojišťovna meziročně vyrostla o 33 %

Prvních devět měsíců letošního roku ukazuje, že na trhu s neživotním pojištěním se daří novým a menším hráčům. Direct pojišťovně strmě roste počet klientů i předepsané pojistné. V prodeji autopojištění pak svůj podíl zvyšuje nejrychleji na trhu. Růst předpokládá i v oblasti zisku, a to včetně investic do inovací a intenzivního rozvoje konceptu jednoduché a srozumitelné pojišťovny.

Direct pojišťovna od svého vstupu na trh v červnu 2015 stále zvyšuje svoji výkonnost. Projevuje se to jak v obchodních číslech, tak také na zlepšování provozní stability i v důsledném finančním a provozním řízení. V oblasti obchodu se Directu daří oslovovat nové zprostředkovatele, přinášet strategická partnerství a akcelerovat online prodejní kanály jako jsou web a telefon.

„Náš lidský přístup a zaměření na jednoduchost se přímo odráží v meziročním růstu nového obchodu. Ten proti roku 2015 roste čtyřnásobným tempem,“  říká Pavel Řehák, předseda představenstva Direct pojišťovny. Na konci roku 2015 tak Direct navýší své portfolio meziročně o 50 procent na přibližně 730 milionů korun. „V příštím roce předpokládáme překonání hranice 1 miliardy předepsaného pojistného a aspirujeme tak stát se největší českou pojišťovnou,“ dodává Pavel Řehák.

Direct pojišťovna za letošních devět měsíců přivítala více než 73 tisíc nových klientů, nejúspěšnější oblastí je přitom autopojištění, rozvíjí se i pojištění majetku a podnikatelské pojištění. Direct investuje významným způsobem i do týmu, v listopadu překročil hranici 200 zaměstnanců. „Příští rok plánujeme jen v Brně vytvořit další stovku pracovních míst, abychom dále podpořili růst kvality produktů a služeb,“ potvrzuje plány Pavel Řehák.

TýmDirect

Úspěch Directu potvrzují i oficiální data z trhu neživotního pojištění po 3. kvartále roku 2016. Optikou nové pojišťovny se ukazují dva zajímavé pohledy:

Pojišťovny si brání své podíly, chybí inovace
Trh s neživotním pojištěním prošel v posledních letech obdobím poklesu a nyní se stabilizoval. Přesto na něm přetrvává zásadní problém - roste pomaleji, než se vyvíjejí náklady. „To vede k zaměření hráčů na další úspory a obranu svého podílu na trhu. Takové chování ale nepřináší žádnou zásadní a skutečnou inovaci. Stále je možné vidět příliš skrytých háčků, složitostí a neosobních služeb,“ říká Pavel Řehák a doplňuje: „Trh je zaměstnaný sám sebou a jen málo firem se naplno zabývá reálnými inovacemi pro klienty.“

Pojišťovny se dále musí vyrovnávat s růstem nákladů. „Pro pojišťovny představuje zisk zdroj pro stabilní fungování, plnění svých závazků, a především pro rozvoj. Například v povinném ručení ale za poslední tři roky ubylo pojišťovnám 660 milionů marže v důsledku rychlejšího růstu nákladů na škody než příjmů,“ upřesňuje Pavel Řehák.

nezivot3Q2016

Konkurenční dynamika přeje nováčkům a menším hráčům na trhu
Českému trhu s neživotním pojištěním stále dominují zahraniční hráči, kteří ovládají 96,8 % trhu, zatímco na pojišťovny s českými vlastníky zbývá 3,2 %. Aktuální data po 3. kvartále roku 2016 ukazují, že rostou zejména noví hráči a částečně také středně velké pojišťovny

„Úspěšnou skupinou jsou nové, respektive malé pojišťovny, které si svůj úspěch odpracovaly. Ať už tím, že dokázaly svým přístupem zaujmout klienty i obchodní partnery nebo mají silné vazby na hráče mimo pojišťovnictví,“ komentuje Pavel Řehák. Velcí hráči se naopak se odlivem klientům vyrovnávají akvizicemi. Jako celek však stagnují, když jejich růst je pomalejší než dynamika celého trhu s neživotním pojištěním.

Direct3Q20216

 

Pojistný trh tak pravděpodobně nastupuje cestu známou z bankovnictví, kde noví, pružní hráči výrazně zasáhli do rozložení podílů na trhu. Přinesli zajímavou alternativu klientům a donutili velké a často nepružné firmy ke změnám právě ve prospěch klientů.

 

Zdroj: Direct pojišťovna

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články