UNIQA patří k menšině pojišťoven, kterým se v NŽP daří soustavně posilovat svoji pozici na trhu. Neposiluje přitom díky pomalejšímu poklesu ve srovnání s trhem, ale díky meziročnímu navyšování objemu pojistného. Výsledky za běžný rok posilování v NŽP podtrhují.
Následující tabulka pak dokládá, jak se dařilo pojišťovně v 1. a ve 2. čtvrtletí.
Přes zlepšení ve 2. čtvrtletí, klesla pojišťovna z 9. na 10. místo na trhu. Je to dáno tím, že měla na nejbližšího konkurenta (ING) velmi malý náskok a ten se dokázal zlepšit ještě více.
UNIQA představila řadu novinek již v 1. čtvrtletí. V NŽP přišla s pojištěním celní záruky a s pojištěním záruky za spotřební daně ve spolupráci se společností Surety partners s.r.o. specializující se na finanční rizika. Dále uvedla na trh pojištění záruky v důsledku úpadku pro agentury práce ve spolupráci se společností Fiducia. Rozšířila také pojištění vozidel o produkt UNIQA SafeLine. Jedná se o montáž speciální jednotky do vozidla, která dokáže v případě mimořádné situace komunikovat s asistenční službou. Využitelné je to tedy například v případě havárie, nebo i krádeže vozu.
V ŽP připravila UNIQA jednorázový produkt na 5 let a s celkovým zhodnocením 19%. Vzhledem k jeho obchodnímu úspěchu připravila pojišťovna další tranši na konci června. Produkt vznikl ve spolupráci s Reiffeisenbank, která je také správcem podkladových aktiv. Ve spolupráci se společností Partners pak UNIQA uvedla na trh produkt Logika, který vychází z jejich Rizikového životního pojištění s dividendou. Oproti originálu má upravenou poplatkovou skladbu (zvýhodněnou z pohledu klienta) a zavádí také některé úpravy samotného produktu (výplata formou renty, invalidita 2. stupně, oddělení invalidního pojištění od pojištění smrti atd.).
V uvádění novinek na trh pokračovala i ve čtvrtletí 2. U cestovního pojištění zvýšila limity plnění při zachování stejné ceny. Dále připravila krátkodobé úrazové pojištění využitelné například před různými sportovními akcemi. V ŽP pak připravila některé novinky v RŽP s dividendou, kde se orientovala především na rizikové složky a snažila se také snížit poplatky a tím pojištění zlevnit (a přiblížit se tak produktu Logika pro Partners). Podle ukazatele PER zůstává Logika stále o něco levnější (3. nejlevnější na trhu), zatímco RŽP s dividendou je nákladově průměrný produkt.
Ve spolupráci s Reiffeisenbank pak uvedla do prodeje na pobočkách banky produkt DIVIDENDA. Jedná se o IŽP s možností pojištění více osob a obvyklou škálou připojištění. Pojišťovna uvádí, že spořící část je oddělena a nemusí být součástí pojištění.
Podobně jako jiné pojišťovny se UNIQA zaměřovala na boj s pojistným podvodem a dosáhla v této oblasti zlepšených výsledků.
Obr. 18 – UNIQA – vývoj podílu na trhu za 1. pololetí
NESS Czech s.r.o.
Kateřina Lhotská
Komentáře
Přidat komentář